يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۱۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۲۰ تير ۱۴۰۱
بعد از این بلبشو پاسخگو هم هستید؟
از صدر تا ذیل، کار مملکت را تعطیل کرده اند تا برای ۲۷۰ دقیقه (سه بازی مرحله گروهی) نام مورد نظرشان ارنج بچیند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران که خیلی سریع از دور مقدماتی جام جهانی عبور کرد تا خودش را به عنوان یکی از نخستین تیم های حاضر در قطر ۲۰۲۲ معرفی کند، حالا شدیدا درگیر انتخاب نفر اول نیمکت شده است. آن هم یک درگیری همه جانبه.
در یک سو اسکوچیچ و حامیانش قرار دارند که شرایط و نتایج دور مقدماتی را یادآور می شوند و حضور در جام جهانی را حق خود می دانند، البته بیراه هم نمی گویند. تیمی که تا آستانه حذف از دور مقدماتیِ مقدماتی پیش رفته بود، با مربی کروات به کلی تغییر کرد تا جایی که خیلی راحت توانست جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کند. البته که یکدست بودن تیم ملی در آن مقطع و ضعف مشهود رقبا در گروه A را به هیچ وجه نمی توان در کسب نتایج درخشان نادیده گرفت.
در سوی دیگر عده ای معتقدند رقابت های جام جهانی و رقابت با تیم هایی چون انگلستان، آمریکا و ولز دیگر جدال با عراق و سوریه و لبنان نیست که بتوان با تاکتیک های (هرچند جواب گرفته) اسکو به مصاف رقبا رفت و سربلند بیرون آمد. همین هم باعث شده مطالبه آنها تغییر سرمربی تیم ملی در فاصله کمتر از ۱۵۰ روز تا آغاز جام جهانی باشد. یادمان نرود که سیاسیون هم باتوجه به قرعه کشورمان، تمام قد پای کار آمده اند چرا که آبروداری در قطر را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند.

 

 

دقیقا به دلیل همین فرصت محدود، حضور و شناخت ۸ ساله کارلوس کی روش و اینکه مربی پرتغالی هم اکنون تحت قرارداد هیچ تیمی نیست، این عده فارغ از ایرادها، معتقدند به جای گشتن در میان نام ها، بازگرداندن کارلوس کی‌روش بهترین اقدام است. 
گروه سومی هم هستند که معتقدند کی روش امتحانش را پس داده و اسکوچیچ چیزی بیشتر از مربیان داخلی ندارد. بنابراین چرا با یک سرمربی وطنی به مصاف رقبا نرویم؟ دیدار برابر انگلستان و آمریکا بیشتر از آنکه تاکتیکی باشد، فیزیکی و البته حیثیتی است و یک مربی ایرانی که با خلق و خوی فوتبالیست های ما آشناست می تواند همانند ۱۹۹۸ کار را درآورد و بشود آنچه که می خواهیم.
این فضای بلبشو پای مقامات سیاسی، مدیران ورزشی، پیشکسوتان و حتی ملی پوشان را به انتخاب سرمربی تیم ملی باز کرده، اتفاقی که ناگفته پیداست، در اولین گام باعث خواهد شد تا کار کارشناسی و فنی در این مورد و مقطع دیگر بی معنی شود. در واقع هر که زورش بیشتر باشد می تواند در انتخاب سرمربی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ تاثیر نهایی را بگذارد.
در نهایت و فارغ از اعمال نظر و سلیقه در انتخاب سرمربی (درحالیکه کارهای به مراتب مهم‌تری روی زمین مانده) باید به همه گروه ها یادآور شد ۹ آذر ۱۴۰۱ پایان دنیا نیست که عده‌ای در هر جایگاهی، بازی های جام جهانی بخصوص نتیجه مصاف با آمریکا را با ندانم کاری به آبروی یک ملت گره بزنند و چنین جو ملتهبی را در فاصله کمتر از ۶ ماه تا مسابقات به وجود آورند که با فلانی چنین می شود و با بهمانی چنان. چرا که فوتبال با سرعت پیش می رود (جام ملت های آسیا بلافاصله پس از جام جهانی است) .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها