يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۹۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۹ تير ۱۴۰۱
سید حسن نصرالله:
دبیر کل حزب‌الله با تاکید بر معادله خود برای پس گرفتن حقوق نفتی و گازی لبنان اعلام کرد که امروز مقاومت در شرایطی متفاوت با گذشته قرار داده و تهدیدی بزرگ نه تنها برای اسرائیل بلکه برای کل پروژه آمریکایی در منطقه است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در آستانه ماه محرم در «اجلاس سالانه عاشورا» با حضور واعظان و قاریان با تاکید بر اینکه مقاومت به لحظه تاریخی برای نجات لبنان متعهد است بار دیگر معادله خود را تکرار کرد با این مضمون که «اگر لبنان به حق خود نرسد رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌تواند نفت استخراج کند».

وقوع جنگ حتمی نیست و ما به دنبال جنگ نیستیم

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که وقوع جنگ حتمی نیست و ما به دنبال جنگ نیستیم و ممکن است شاهد یک هدف‌گیری موضعی و پاسخی مناسب باشیم و این مسئله و واکنش بعدی ما مربوط به پاسخ اسرائیل است. بنابراین ممکن است دشمن امور را به سمت جنگ ببرد اما از طرف دیگر این احتمال نیز وجود دارد که اسرائیل بدون جنگ تسلیم شود.  بنابراین ممکن است جنگ اتفاق بیفتد و یا نیفتد.

نصرالله تصریح کرد،  البته امیدواریم که جبهه درگیری و جنگ باز نشود. ما فقط حقوق خود را می‌خواهیم و در حال بالا بردن سقف خواسته‌های خود هستیم تا طرف آمریکایی و اسرائیلی تسلیم شوند؛ چرا که روند فروپاشی در لبنان ادامه دارد. اگر راهکار برخی از امور تسلیم شدن باشد ما هرگز آن را قبول نمی‌کنیم. اگر لبنان امروز طرف مقابل را تحت فشار قرار ندهد، هیچ راهی برای ایستادن و نجات نخواهد یافت. تاکنون فرستاده آمریکا که نقش میانجی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی را ایفا می‌کند پاسخ روشنی نداده است. این در حالی است که لبنان پیش از این امتیازات بزرگی در این پرونده داده و با این وجود حتی به حداقلِ خواسته‌های خودش هم نرسیده است.

مقاومت امروز تهدیدی برای کل پروژه آمریکا در منطقه است

دبیر کل حزب الله افزود، امیدواریم به سمت شلیک موشک و گلوله نرویم و دشمن عقب نشینی کند و ما منتظر تحولات بوده و برای همه چیز آماده هستیم.  مقاومت امروز نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای کل پروژه آمریکا در منطقه است. در‌ سال‌های گذشته ما در معرض جنگ‌های مختلف قرار گرفتیم و در همه آنها پایداری و استقامت داشته‌ایم.  بعد از جنگ جولای سال 2006 دشمن دریافت که گزینه جنگ، تهدیدی برای موجودیت صهیونیستی است و بنابراین روش جدیدی را در مقابله با مقاومت و با هدف نابودی آن پیش گرفت که مربوط به تحریم‌ها و محاصره است.

جنگ برای اسرائیل یک گزینه بسیار پرخطر و پرهزینه است

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت، اما ما در برابر همه این توطئه‌ها ایستاده‌ایم و به درجه‌ای از پیشرفت و امکانات رسیدیم که به ما اجازه می‌دهد موجودیت صهیونیستی را تهدید به جنگ کنیم و شجاعت انجام این کار را داشته باشیم. امروز دشمن احساس ضعف می‌کند و به دنبال جنگ نیست و می‌داند که جنگ آن تنها با حزب الله نخواهد بود؛ بلکه ممکن است این جنگ به مرز درگیری با کل محور مقاومت برسد که سرنگونی اسرائیل را در پی خواهد داشت و بنابراین جنگ برای اسرائیل یک گزینه بسیار پر خطر و پر هزینه است.

برای هر احتمالی آماده‌ایم

وی افزود، ما می‌توانیم با جنگ یا بدون جنگ به حقوق خود دست پیدا کنیم و اسرائیلی‌ها ممکن است بدون هیچ مقاومتی تسلیم شوند  یا اینکه بخواهند واکنشی از خود نشان داده و اوضاع را به سمت جنگ بکشانند. اما ما آمادگی هر چیزی را داریم و موضع سختی اتخاذ می‌کنیم.  در این بین کسانی هستند که مقاومت را مورد انتقاد قرار می‌دهند. ما از آنها انتظار دیگری نداریم، طبیعی است که حرف ما را رد کنند. آنها با ما دشمنی تاریخی دارند و هرگز کنار ما نمی‌ایستند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت، سخنانی که من اخیراً مطرح کردم منجر به تایید مذاکرات (غیر مستقیم  با رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی) شد نه برهم زدن آن.  نشانه‌های مثبتی در این زمینه وجود دارد و ما همچنان منتظر هستیم اما تا به امروز هیچ پاسخی از سوی دشمن صورت نگرفته است و لبنان با فرصتی تاریخی و طلایی برای خروج از بحران مواجه است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، ممکن است تا 100 سال آینده نیز نتوانیم نفت خود را استخراج کنیم.

اگر لبنان حق دریایی خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست

وی همچنین گفت، ما با جلوگیری از استخراج انرژی از میدان کاریش توسط دشمن صهیونیستی به دنبال دستیابی به یک دستاورد معنوی نیستیم بلکه می‌خواهیم نفت خودمان را استخراج کنیم. بنابراین اگر لبنان نتواند حق خود را بگیرد ، رژیم صهیونیستی نیز به هیچ وجه نمی تواند نفت و گاز استخراج کند. ما اگر 7 ماه پیش تهدیداتمان را مطرح می‌کردیم، تاثیر کنونی را نداشت.  اهمیت معادله امروز ما این است که در زمانی ترسیم شده که اروپا نیاز شدیدی به نفت و گاز دارد و در صورتی که این نیاز خود را برآورده نکند یک فاجعه واقعی برای اروپایی‌ها پیش خواهد آمد و آنها تابع روسیه می‌شوند.

مقاومت، دیپلماسی را در خدمت پروژهای ملی لبنان به کار می‌گیرد

نصرالله افزود، کسانی که ما را به وابستگی به ایران متهم می‌کنند، تابع برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند. ما تاکید می‌کنیم که به روابط و مناسبات خودمان با خارج از جمله سوریه و ایران و سایر کشورها پایبند هستیم و روابط خارجی خود را مدیریت می‌کنیم و می‌توانیم آنها را در خدمت پروژه ملی به کار بگیریم. ما به طرف‌هایی که ما را متهم می‌کنند می‌گوییم آیا شما می‌توانید روابط خود را با حامیان آمریکایی و فرانسوی و ... در خدمت پروژهای ملی برای لبنانی‌ها به کار بگیرید؟

سید حسن نصرالله ادامه داد، قبلا پیشنهاداتی به ما داده شده بود و هنوز هم پیشنهاداتی در زمینه سازش به ما داده می‌شود.  آمریکا از ما می‌خواهد که تسلیم و تحقیر شویم و سلاح خود را تقدیم کنیم، اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و سوری‌ها و فلسطینی‌ها را در لبنان اسکان دهیم و دشمن بتواند ثروت‌های ما را غارت کند. اما دشمنان می‌بینند که مقاومت و متحدان آن تنها مانع برای رسیدن به این هدف در لبنان هستند و به همین منظور 3 سال است که دشمنان همه توجه خود را متمرکز بر جداسازی مقاومت از  سایر مولفه‌های لبنان و محیط آن کرده‌اند و  تمام تلاش خود را برای این هدف به کار گرفته‌اند.  اتفاقاتی که در سال 2019 رخ داد خود به خود نبوده است و ما اطلاعاتی از برخی اتاق عملیات‌ها داریم که برای تشدید تنش‌ها در لبنان، فشار می‌آوردند.

تلاش‌ها برای ایجاد شورش‌های اجتمامی در لبنان شکست خورد

دبیرکل حزب الله در پایان این بخش از سخنان خود تاکید کرد، در سال 2019 برخی طرف‌ها به شبکه‌های تلویزیونی و نهادهای غیردولتی پول می‌دادند تا یک شورش اجتماعی بزرگ ایجاد کرده و حزب‌الله را مسئول وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی لبنان معرفی کنند، اما شرط بندی‌های آن‌ها روی مردم ما شکست خورد و ناامید شدند.  در انتخابات پارلمانی نیز امید آمریکایی‌ها ناامید شد و با وجود همه اتهام زنی‌ها و محاصره‌ها و توطئه‌ها نتوانستند حتی به اندازه یک کرسی پارلمانی، مقاومت را تحت تاثیر قرار دهند. ما امروز در شرایطی کاملا متفاوت با گذشته قرار داریم و هیچکس نمی‌تواند به مقاومت ضربه بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها