أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۰۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۳۰ تير ۱۴۰۱
شمشیربازی سابر ایران روند نزولی را سپری می‌کند و در یک سال اخیر نتوانسته درخشش گذشته را داشته باشد.
روند نزولی شمشیربازی سابر ایران/ تیم پر افتخار کجاست؟

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که هیچ کدام از نمایندگان ایران همانطور که پیش بینی می‌شد نتوانستند به مراحل پایانی صعود کنند. در این میان بیشتر امیدها و توجهات به سابریست‌ها بود، اما آنها هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

تیم سابر کشورمان در بازی اول کویت را شکست دادند و راهی یک هشتم نهایی شد، اما در این مرحله به ترکیه 45 بر 38 نتیجه را واگذار کرد و در نهایت مقام نهم را از آن خود کرد تا روند نزولی ماه‌های اخیر ادامه پیدا کند.

اینکه در این سال‌ها بیشتر توجه فدراسیون به سابر بوده، شکی در آن نیست و همه کارشناسان بر این موضوع اذعان دارند. سابر در چند سال گذشته نتایج خوبی گرفت و پاسخ این توجهات را هم داد، اما چرا یکی دو سالی است که خبری از آن افتخار آفرینی‌های گذشته وجود ندارد؟

در المپیک 2020 توکیو همه چیز را به ناداوری ربط داده شد و ناکامی صعود به نیمه نهایی گردن داور اوکراینی افتاد و در ماه‌های بعدی نیز سابریست‌ها عملکرد موفق سابق را نداشتند. در قهرمانی آسیا مدال نقره دوره قبل با برنز عوض شد و در بخش انفرادی هم هیچ مدالی به دست نیامد.

روز گذشته تیم ملی سابر ایران که در سال‌های قبل تنه به تنه با قدرت‌های جهان می‌آمد، مقابل ترکیه‌ای شکست می‌خورد که بیش از 15 پله از خودش پایین تر بود و به جمع 8 تیم برتر هم صعود نمی‌کند. این شرایط نشان دهنده چیزی جز فاصله گرفتن سابر ایران از میان قدرت‌های برتر دنیا نیست. مسئولان فدراسیون شمشیربازی چه بخواهند قبول کنند و چه نخواهند، روند این روزهای این اسلحه در مجموع نزولی است و تا دیر نشده باید فکری در این خصوص صورت بگیرد چرا که مطمئنا برای بازی‌های آسیایی سال آینده نیز به مشکل خواهیم خورد.

شاید این موضوع وجود داشته باشد که مجتبی عابدینی که نابغه شمشیربازی کشورمان بود دیگر حضور ندارد و این طبیعی است که تیم کمی به مشکل بخورد، اما چرا در این سال‌ها که تیم ملی به بیش از 100 مسابقه اعزام شد، پشتوانه سازی خوبی صورت نگرفت و سرمایه گذاری و هدفگذاری فدراسیون فقط روی 4، 5 شمشیرباز بود.

به گزارش فارس، در مورد کادرفنی سابر نیز صحبت‌های زیادی مطرح است. پیمان فخری بعد از شکست سابر در المپیک از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد و فدراسیون چند ماه بعد امین قربانی را در این سمت قرار داد، اما او اسفند ماه ظاهرا به خاطر دلخوری استعفا داد و دوباره بازگشت. در مسابقات جهانی مصر نیز آنطور که در تصاویر مشخص بود ظاهرا فخری همه کاره بوده و او بازیکنان را هدایت می‌کرد و بهتر است فدراسیون در خصوص نقش قربانی در تیم ملی بیشتر شفاف سازی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها