أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۰۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:
نماینده ولی فقیه در استان زنجان،گفت: واقعه عاشورا در یک زمان و مکان محدود رخ داده و عاشورا یک واقعه نیست بلکه یک فرهنگ است و همه باید از آن درس بگیرند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینی، با بیان اینکه واقعه عاشورا برای همگان درس است، گفت: حادثه عاشورا در ظاهر جنگ بین دو گروه و دو نفر بود، اما بیش از ۱۴۰۰ سال از این حادثه می‌گذرد.

وی با بیان اینکه این حادثه با گذشت سال‌ها فراموش نشده است، ابراز داشت: هر چقدر از حادثه عاشورا می‌گذرد جلوه بیشتری در بین مردم پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه واقعه عاشورا در یک زمان و مکان محدود رخ داده است، گفت: عاشورا یک واقعه نیست بلکه یک فرهنگ است و همه باید از آن درس بگیرند.

خاتمی به رمز ماندگاری واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: گذشت زمان همه چیز را کهنه و فرسوده می‌کند و حوادث نیز با گذشت زمان فراموش می‌شود ولی واقعه کربلا هرگز فراموش نمی‌شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه دو سال عزاداری برای سید الشهدا در سطح کشور و به تبع استان زنجان انجام نشد ولی امسال این مراسم باید باشکوه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه امسال عطر عزاداری‌ها در مساجد پیچیده و این عشق، عشق خدایی است و بسیار با ارزش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها