أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۱۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ امشب منتشر می شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، عبدالرسول پورعباس روز سه شنبه در نشست خبری درباره اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ افزود: نتایج اولیه آزمون سراسری امشب روی درگاه سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی به افزایش تعداد پاسخنامه ها در کنکور سراسری امسال اشاره کرد و یادآور شد:  در این آزمون چهار ونیم میلیون پاسخنامه  داوطلبان قرائت شده است، قرار بود که نتایج اولیه هفته آینده اعلام شود ولی با تلاش همکاران توانستیم زودتر نتایج را اعلام کنیم.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ طی چهار روز و از روز چهارشنبه (هشتم تیر) در گروه آزمایشی هنر با شرکت  ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب آغاز شد. داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی نیز صبح پنجشنبه (۹ تیر) به رقابت با یکدیگر پرداختند. در آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی  ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب  و در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ و ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر شرکت کردند.

۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر هم در گروه آموزشی علوم تجربی صبح جمعه (۱۰ تیر) در آزمون سراسری ۱۴۰۱  با یکدیگر به رقابت پرداختند.  همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب نیز در رشته زبان‌های خارجی صبح شنبه (۱۱ تیر) شرکت کردند.

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، اما با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها