أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۲۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم گفت: حادثه عظیم عاشورای امام حسین(ع) فرهنگی را به آزادگان جهان معرفی کرد که متعلق به یک برهه از زمان نیست و همه باید از نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا(ع) الگو بگیریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن وطن خواه شب گذشته در مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) که از سوی طلاب مدرسه علمیه امام صاد ق (ع) در مسجد پنجه علی قزوین برگزار شد گفت: شرکت در عزای سیدالشهدا(ع)، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان خود و اهل‌بیت(ع) است تا بتوانیم روح اسلام و قرآن را در جامعه تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای شهادت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه سالار شهیدان و سرور آزادگان اباعبدالله الحسین (ع) بسیار اجر و پاداش معنوی و اخروی دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در راه تحقق آرمان‌های الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن بی عدالتی و شرارت قیام کرد و به شهادت رسیدند، بنابراین توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا بسیار مهم است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) وقتی مشاهده می‌کند، یزید حق و عدالت را نابود کرده و چهره اسلام را سیاه و تباه می‌کند، برای احیای اسلام و نجات مردمان و روشنگری قیام می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام حسین (ع) حتی با دشمن خود نیز به عدالت رفتار کرد و سیر و سلوک و آموزه های آن حضرت (ع) در خصوص عدالت، پیام های ارزنده دارد و قیام ایشان در کنار تمامی حوادثی که در روز عاشورا رخ داد برای جامعه بشری درس زندگی و عبرت است.

وی اظهار کرد: گفت: حادثه عظیم عاشورای امام حسین(ع) فرهنگی را به آزادگان جهان معرفی کرد که متعلق به یک برهه از زمان نیست و همه باید از نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا(ع) الگو بگیریم.

حجت الاسلام وطن خواه تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام خود راه سعادت، زیستن عزتمندانه، نجات اسلام، مقابله با ظلم و جهالت و رشد و کمال را تا روز قیامت به همگان نشان داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها