به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید مهدی میرباقری طی سخنانی در سومین شب محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: حقایقی که در عالم هستی مشاهده می‌شود جدای از پرده‌های ظاهری یک وقایع باطنی و غیبی هم دارد که در کلام ائمه معصومین پرده‌های غیبی بازگو می‌شود.

وی اظهار داشت: اسرار قیام حضرت سید‌الشهدا در حماسه کربلا حمد، صلوات بر نبی خدا و تقدیرات خداوند است و طرح سید‌الشهدا ذیل طرح نبی خدا در اقامه توحید است.

میرباقری افزود: همراهی با سید‌الشهدا و اجابت دعوت حضرت در سایه تغییر نگاه انسان به مقوله مرگ روی می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انس اصحاب عاشورایی با مرگ باعث می‌شود که آن ها تا لحظات آخردر کنار حضرت پایداری کنند چون با مرگ انس داشته و مرگ در کنار سید‌الشهدا را برایشان حل شده بود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: شیطان در واقعه کربلا با تمام قوا حاضر شده بود تا طرح سید‌الشهدا را به شکست بکشاند و هر چه زمان به ظهر عاشورا نزدیک می‌شد لحظات سخت‌تری نسبت به سید‌الشهدا عارض می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: فعل و رفتار اصحاب سید‌الشهدا در واقعه کربلا بی‌نظیر است چرا که وفا و تسلیم حقیقی در مقابل ولی خدا در عالم هستی توسط اصحاب به معنای حقیقی کلمه صورت گرفت.

میرباقری یادآور شد: صحنه‌های امتحان امام حسین علیه‌السلام در واقعه کربلا بسیار سخت بود اما هیچ ضعفی در سید‌الشهدا مشاهده نمی شود و در کمال زیبایی این صحنه‌ها شکل گرفته می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: لازم است نگاه انسان به مرگ تغییر کند و آن را ادامه حیات بداند تا به سعادت اخروی برسد چرا که دار دنیا پیچیده با سختی‌هاست.

وی تاکید کرد: اصحاب عاشورایی شهادت در رکاب حضرت را به عیش دنیایی ترجیح دادند و به مقامی رسیدند که برای شهادت لحظه شماری می‌کردند و توشه خود را مهیا و آماده کوچ از دنیا بودند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: عالم آخرت محل آسایش و خوشی برای مومن است در حالی که دنیا سراسر سختی است به همین خاطر مومن سختی‌های دنیا را به عنوان توشه در نظر می‌گیرد و سبک‌بال به سمت آخرت مهاجرت می‌کند.

میرباقری افزود: حضرت سید‌الشهدا در تمامی ماموریت‌های الهی خودشان منتظر شهادت و منتظر ملاقات با خداوند بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: پیوند با خداوند مایه آرامش قلب است به همین خاطر باید انسان مومن همواره نقطه اتصال خود را مستحکم نماید تا به حملات و آسیب‌های شیطان دچار نشود.