أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۷۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
نشریه اکیپ فرانسه درباره تصمیم جنجالی فرانس فوتبال برای قرار ندادن نام لیونل مسی در فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، انتشار فهرست اولیه و 30 نفره نامزدهای کسب توپ طلا فرانس فوتبال در سال 2022، یک شوک بزرگ به همراه داشت و آن نبود نام لیونل مسی در این فهرست پس از 16 سال حضور متوالی در جمع نامزدهای اولیه کسب مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال بود. عملکرد و آمار ضعیف‌تر از حدانتظار فوق‌ستاره آرژانتینی در فصل گذشته تا حد زیادی قرار نگرفتن او در این فهرست را توجیه می‌کرد اما باز هم برای عده‌ای از طرفداران مسی عدم حضور او در حالی که رقیب پرتغالی دیرینه‌اش کریستیانو رونالدو جزو نامزدهاست، سؤال برانگیز بوده که نشریه اکیپ پاسخ این دسته را داده است.

اکیپ درباره تفاوتی که فرانس فوتبال درباره مسی و رونالدو قائل شده، مطلبی با عنوان «چرا مسی غایب است در حالی که رونالدو در فهرست نامزدهای توپ طلای 2022 قرار دارد» منتشر کرده و می‌نویسد:« توهین به مقدسات؟ در هر صورت این هم یک اتفاق است. تغییر معیارهای انتخاب نامزدها و برنده توپ طلا سبب شده که مسی از این فهرست جا بماند. علاوه بر این مسی در اولین فصل حضورش در پاریس مأیوس کننده بود. او در لیگ یک فرانسه 6 گل زد که با توجه به آمارش در بارسلونا بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بود. دلیل کلیدی عدم قرارگیری او در این فهرست اما حذف پاری‌سن‌ژرمن توسط رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بود. این اتفاق به امیدهای بسیاری از پاریسی‌ها و خود لئو برای قهرمانی در اروپا پایان داد.»

اکیپ در ادامه دلیل حضور رونالدو در فهرست نامزدهای اولیه توپ طلا (هجدهمین حضور متوالی ستاره پرتغالی) با وجود ناکامی‌ تیمش برای کسب جام و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم چند دلیل ذکر کرده است که همه آنها مربوط به آمار فردی او می‌شود. این نشریه 6 گل رونالدو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای رساندن این تیم به مرحله یک هشتم نهایی و به پایان رساندن فصل با مجموع 32 گل در 49 بازی در تمامی رقابت‌ها را دلایل اصلی قرار گرفتن رونالدوی 37 ساله در این فهرست دانسته بود.

در حقیقت فرانس فوتبال به سبب تأثیری که رونالدو در تنها موفقیت فصل گذشته شیاطین سرخ یعنی صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشته را معیار مناسبی برای قرار دادن او در فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا دانسته اما قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه را بی‌ارتباط با عملکرد مسی قلمداد کرده است. اکنون باید دید که آیا معیارهای جدید در نظر گرفته شده از سوی نشریه فرانسوی در مورد نامزدهای اولیه و ادوار بعدی اهدای این جایزه نیز به اجرا درخواهد آمد یا نه.

توپ طلای فرانس فوتبال روز 17 اکتبر (25 مهر) در مراسمی در شهر پاریس اهدا می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها