أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۸۹۵
زمان انتشار: ۱۷:۰۵     ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
حمله به سلمان رشدی در نگاه کاربران مجازی
افرادی همچون صادق زیباکلام و هادی مهرانی که از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی شناخته می‌شوند، دوباره واقعیت خود را برملا کردند. همان واقعیتی که چند روز پیش میرحسین موسوی با هتاکی به مدافعان حرم و سردار شهید حاج حسین همدانی، علنی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، «مولف کتاب «آیات شیطانی» محکوم به اعدام می‌‏باشد. از مسلمانان غیور می‌‌خواهم سریعا آن‌ها را اعدام نمایند». همین دوجمله کافی بود تا فردی که به اسلام، پیامبر و مقدسات آن توهین می‌کند، به سزای اعمالش برسد.

نویسنده هندی الاصل انگلیسی تبار در سال ۶۷ با انتشار چهارمین کتاب خود بنام «آیات شیطانی» به اوج شهرت رسید. شهرتی پوشالی که تنها پس از چندماه فروریخت و به انزجار عموم مسلمان از وی تبدیل شد.

این کتاب افکار شیطانی نویسنده خود را به رشته تحریر درآورده و سراسر توهین و دروغ بستن به قرآن و پیامبر اسلام (ص) بود. امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی که از انتشار چنین جملات موهنی قلبش به درد آمده بود به عنوان حاکم شرع فتوایی صادر کرد که برای این نویسنده بهای سنگینی در بر داشت. ایشان در این فتوا به هر مسلمانی که موقعیتی برایش فراهم شود دستور داد تا سریعا سلمان رشدی را از بین ببرد.

حضرت روح‌الله در این فتوا نوشت: «انالله و انا الیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم، مولف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن محکوم به اعدام می‌‏باشند. از مسلمانان غیور می‌‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آن‌ها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرئت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود شهید است ان شاءالله. ضمنا اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام آن را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته روح الله الموسوی الخمینی».

«حس خوبی نبود. حس کردم که من یک مَرد مُرده‌ام» این جمله‌ای بود که سلمان رشدی درباره احساسش پس از شنیدن فتوای امام خمینی در مصاحبه با «دیلی میل» بیان کرد. او در طول سالهای ابتدایی صدور فتوا مجبور به تغییر محل زندگی خود برای 15 بار شد.

اگرچه نویسنده این کتاب مجبور شد نام خد را به «جوزف آنتون» تغییر دهد اما در تمام این سالها، ترس و وحشت باعث شده بود که یک زندگی مخفی با لایه‌های امنیت بالایی را تجربه کند. او در مورد این سال‌ها می‌گوید: «قدم زدن بدون یک محافظ شخصی، رفتن به خرید، دیدن خانواده، پرواز با هواپیما، تمام این‌ها در آن زمان برای من غیرممکن بود».

رشدی در طول این سالها تنها باری بر دوش دولت انگلیس بوده است. تا جایی که چارلز شاهزاده انگلیسی در خصوص هزینه سنگین محافظت از او با ناراحتی می‌گوید: «سلمان رشدی سرباری پرخرج برای مالیات‌دهندگان انگلیسی است».

سرانجام تنها 6 ماه پس از صدور فتوا توسط امام خمینی(ره)، «مصطفی محمود مازح» جوان ۲۲ ساله لبنانی تبعه فرانسه، اولین اقدام را برای هلاکت این دشمن اسلام انجام می‌دهد. اما متاسفانه ناکام از هدف خود، توسط مامورین امنیتی انگلستان به شهادت می‌رسد.

کتاب آیات شیطانی نه تنها نویسنده خود را به خاک سیاه نشاند، بلکه در سال ۱۹۹۱ میلادی «هیتوشی ایگاراشی» مترجم ژاپنی این کتاب نیز در تسوکوبا کشته شد و همچنین مترجم ایتالیایی این کتاب در میلان، مورد ضرب و شتم و ضربات چاقو قرار گرفت و «ویلیام نیگارد» ناشر نروژی کتاب آیات شیطانی به ضرب گلوله کشته شد.

بالاخره روزهای گذشته در حالی که چند سالی از حضور سلمان رشدی در آمریکا می‌گذشت، در شهر نیویورک به دست یک جوان مورد اصابت چاقو به گردنش قرار گرفت و به سرعت به بیمارستان انتقال داده شد. در این اقدام مجاهدانه، رشد به شدت زخمی شده و کادر پزشکی از احتمال کور شدن وی خبر دادند. متاسفانه این دشمن رسول خدا دوباره جان سالم به در برد اما شاید زندگی سیاه‌تر و مرگی دردناک‌تر در انتظار وی باشد.

در این بین به سراغ کاربان فضای مجازی رفته و واکنش‌های آنان را در ذیل خدمتتان ارائه می‌دهیم.

برخی از کاربران با ذکر توهین رشدی بر اعتقادات یک هفتم از جمعیت جهان و ادعای واهی آزادی برخی برای دفاع از این نویسنده، یادآور ممنوعیت بیان هرگونه مطلبی درباره هلوکاست در آمریکا و اروپا شد. برخی دیگر نیز بر اهمیت اجرای فتوای مرجعیت شیعه حتی باگذشت ده‌ها سال از صدور آن تاکید کردند.

از طرفی یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: همونایی که موقع ترور حاج قاسم سکوت کردند الان برای دفاع از سلمان رشدی میگن ایمان اجازه نمیده با غافلگیری کسی رو بکشی.

 

 

اما در مقابل، افرادی همچون صادق زیباکلام و هادی مهرانی که از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی شناخته می‌شوند، دوباره واقعیت خود را برملا کردند. همان واقعیتی که چند روز پیش میرحسین موسوی با هتاکی به مدافعان حرم و سردار شهید حاج حسین همدانی، علنی کرد.

همان‌هایی که در زمان شهادت حاج قاسم سکوت کردند الان از رشدی دفاع می‌کنند/ کسانیکه دم از آزادی می‌زنند بدانند که یادآوری هلوکاست در اروپا ممنوع است!

همان‌هایی که در زمان شهادت حاج قاسم سکوت کردند الان از رشدی دفاع می‌کنند/ کسانیکه دم از آزادی می‌زنند بدانند که یادآوری هلوکاست در اروپا ممنوع است!

با خواندن این توییت‌ها، تنها این جمله امام خمینی(ره) در پیام منشور روحانیت خطاب به برخی تحلیل‌گران این روزها در ذهن تداعی می‌شود:

«ترس من این است كه تحلیل‌گران امروز ده‌سال دیگر بر كرسی قضاوت بنشینند و بگویند كه باید دید فتوای اسلامی و حكم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؛ و نتیجه‌گیری كنند كه چون بیان حكم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترك و كشور‌‌های غربی علیه ما موضع گرفته‌اند، پس باید خامی نكنیم و از كنار ا‌هانت‌كنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مكتب بگذریم. 03/12/1367»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها