أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۹۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
مسئله تامین آب برای زوار یکی از مهمترین نیازهای مرز مهران برای ایام اربعین است که مسئولان امر اعلام کرده اند با تدابیر اتخاذ شده مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، توجه به زیرساخت‌های مختلف مرز مهران برای اربعین امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه در اربعین امسال شاهد جمعیت بسیار بیشتر از سال‌های گذشته هستیم و اینکه اربعین امسال در گرما برگزار می‌شود.

توجه به زیرساخت‌های مرز مهران که پذیرای ۶۰ درصد زوار است و گرمای این شهرستان در این فصل بین ۴۵ تا ۵۰ درجه است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این روزها استان شاهد تردد مسئولان مختلف کشوری برای بررسی زیرساخت‌ها و میزان آمادگی استان برای پذیرایی از زائران حسینی است.

یکی از مهمترین نیازهای اربعین امسال در مرز مهران توجه به زیرساخت‌های تأمین آب زوار است که باید این مسئله به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

آب پایانه مرزی مهران برای اربعین تأمین شده است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به پایانه مرزی مهران برای اربعین سال جاری، تصریح کرد: برای اجرای پروژه آبرسانی به پایانه مرزی مهران حفر، تجهیز و نیرورسانی به چاه شماره یک شهر مهران با دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه، اجرای خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به طول یک هزار و ۳۵۰ متر، اجرای خط انتقال آب با لوله فولادی ۲۰۰ میلیمتر به طول ۱۵۰۰ متر، اجرای دیوار آجری محوطه به طول تقریبی ۴۰۰ متر، اجرای محوطه سازی به مساحت تقریبی یک هزار متر مربع و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ پایانه برکت مهران انجام پذیرفته است.

پرویز ناصری افزود: احداث مخزن ۷۰۰ متر مکعبی به همراه احداث حوضچه بتنی و نصب شیرآلات مورد نیاز، اجرای ۳ عدد چاهک پمپاژ به ظرفیت ۸۵ لیتر بر ثانیه، احداث مخزن بتنی مدفون ۱۰۰ مترمکعبی به همراه چاهک پمپاژ برای آبرسانی به پارکینگ بزرگ اربعین، اجرای انشعابات آب به ۵۰ دستگاه آب سرد کن و تمامی موکب‌های مسیر پل زائر تا مرز مهران و اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال ۱۶۰ میلی متری پلی اتیلن به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی هوایی منطقه ویژه مهران به عنوان منبع ذخیره استراتژیک از دیگر اقدامات لازم برای به بهره برداری رسیدن این پروژه بوده است.

ناصری از بسیج تمام امکانات شرکت برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین در ایام اربعین خبر داد و تصریح کرد: با حمایت‌های مسئولان استان توانسته‌ایم به موقع و حتی زودتر نسبت به بهره برداری از پروژه‌های تعریف شده برای شرکت آبفای استان اقدام کنیم که خروجی آن یقیناً ارائه خدمات در خور به زائرین اباعبدالله (ع) خواهد بود.

مدیرعامل آبفای استان با تاکید بر اینکه با افتتاح این پروژه آب بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز در پایانه مهران تأمین می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام گرفته بتوانیم میزان خوبی برای زائرین باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای آبرسانی سیار به ۱۴۰ تانکر آب نیاز است، گفت: تاکنون ۸۰ تانکر تأمین شده است.

مشکلی برای آب شرب زوار در مهران نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز گفت: با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آبرسانی به پایانه مرزی، مشکلی برای تأمین آب مورد نیاز زوار وجود ندارد.

سعید هژبری اظهار کرد: پروژه آبرسانی به پایانه مرزی مهران با ظرفیت خدمات‌رسانی به ۳۰۰ هزار نفر در روز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه آب پایانه مرزی از طریق ۳ حلقه چاه آب شرب عمیق با ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شود، ادامه داد: این پروژه با ۵۴ کیلومتر خط انتقال و چهار مخزن به حجم ۳۷۰۰ متر مکعب، توسط دو ایستگاه با ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه به پایانه مرزی انتقال پیدا می‌کند.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه با ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط شرکت آبفا و با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده است.

هژبری در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی و جانمایی ۴۱ دستگاه آبسردکن از پل زائر تا پایانه مرزی مهران اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون بطری آب معدنی توسط بنیاد مستضعفان در سوله‌های مرز دپو شده است و تا پیش از اربعین این میزان به ۱۰ میلیون بطری می‌رسد.

هژبری افزود: در حوزه اربعین ۱۳ پروژه با ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه آب، سایه‌بان، بهداشت و درمان، تکمیل سرویس‌های بهداشتی و… در استان اجرا کرده و یا در دست اقدام دارد.

۶۰ دستگاه آبسردکن در پایانه مرزی مهران نصب می‌شود

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز دیروز در بازدید از مرز مهران گفت: در ایام اربعین ۶۰ عدد آبسردکن در پایانه مرزی مهران نصب و دو میلیون آب معدنی جهت توزیع بین زائرین دپو شده است.

علی عسگری افزود: علاوه بر این روزانه ۱۰ تن یخ یعنی حدود ۵۰۰ قالب یخ در روز توسط کارخانه تولید و بین موکب‌ها توزیع می‌شود.

امسال مشتاقان زیارت امام حسین (ع) قطعاً افزایش خواهد یافت، از طرفی هم گرمای هوا آزار دهنده است و بر همین اساس متناسب با افزایش جمعیت و هوای گرم، باید به زوار خدمات رسانی شود.

پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ میلیون نفر از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شوند و همین موضوع ضرورت توجه به زیرساخت‌های اربعین در استان را دو چندان می‌کند.

اربعین اجتماع باشکوه و بی نظیری در جهان اسلام است که نه تنها مسلمانان که غیر مسلمانان آزاده جهان را هم به سوی خود کشانده است.

با توجه به فضای حاکم در جامعه و فضای بین المللی انتظار می‌رود همه مدیران و دست اندرکاران ستاد اربعین حسینی با همفکری و همراهی، زیرساخت‌های مورد نیاز زائران در استان را تأمین کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها