يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۹۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان "مسکن را برای خانه‌دار شدن مردم ارزان‌ می‌کنیم." گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش‌تر کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رستم قاسمی با یادآوری این‌که فاصله عرضه و تقاضای مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات لازم در بخش مسکن در حوزه مسکن در دولت گذشته است و باعث افزایش قیمت شد،‌ اظهار کرد: برای اجرای اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد که یکی از این کارها طراحی سامانه ثبت‌نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت‌ها بود.

وی با بیان این‌که این اقدام به‌سرعت انجام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد،‌ ابراز کرد: در 6 ماه ابتدایی دولت زمین 1.5 میلیون واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت‌ها انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که واحدهای نهضت ملی مسکن به مرحله فونداسیون رسیده است، اضافه کرد: تاکنون فقط 4 درصد از اراضی دستگاه‌های دولتی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

قاسمی با تأکید بر این‌که "مسکن" یک‌ساله ساخته نمی‌شود و زمان‌بر است، گفت: امیدواریم طی 2 سال بتوانیم عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون واحد را انجام دهیم. اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته است و و وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی دو میلیون واحد را تأمین می‌کند و ساخت شروع می‌شود.

وی با بیان "امیدوارم تعهد ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال محقق شود."، تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم، این دستگاه‌ها زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده‌اند.

وی یادآور شد: در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد که دستگاه‌های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی خود را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند ـ زمین‌ها ـ به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید به این‌که "دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن یک فرمان است که باید آن را اجرا کنیم"،‌ اظهار کرد: به‌دنبال اجرای تعهدات خود هستیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را زیاد کرد. باید فاصله عرضه و تقاضای مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه‌های ارزان تری بخرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها