أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۴۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
شورای همکاری خلیج در ادعایی مداخله جویانه خواستار شرکت در مذاکرات هسته ای ایران و گنجاندن برنامه موشکی این کشور در مذاکرات هسته ای شد!

به گزارش پایگاه 598، وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، طی نشستی در ریاض به ریاست «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان به موضع گیری علیه ایران پرداختند.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را تکرار کرد و از تهران خواست که برای حل این مسئله با ابوظبی وارد مذاکره مستقیم شود یا دو طرف به دیوان عالی بین‌الملل رجوع کنند.

در بیانیه مذکور، شورای همکاری خلیج فارس با مداخله در مذاکرات هسته‌ای ایران و اتهام‌زنی به تهران، خواستار شرکت در مذاکرات هسته‌ای و تمامی مذاکرات و نشست‌های منطقه‌ای و جهانی مرتبط شد و در عین حال خواستار گنجاندن برنامه موشکی ایران، امنیت دریانوردی و تأسیسات نفتی در مذاکرات هسته‌ای شد!

این بیانیه بدون اشاره به مداخله امارات و عربستان سعودی در امور یمن، ایران را به دخالت در امور یمن متهم کرد.

کشورهای عضو شواری همکاری خلیج فارس در ادامه ادعاهای خود به مواضع شورای همکاری و تصمیمات ثابت این شورا در خصوص روابط با تهران اشاره کردند و مدعی شدند که ایران باید به منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل درباره روابط میان کشورها از جمله اصول حسن‌همجواری، احترام به حاکمیت کشورها، عدم مداخله در امور داخلی و حل و فصل اختلافات از راه مسالمت‌آمیز پایبند باشد.

این در حالی است که کمیته وزارتی چهارجانبه عربی موسوم به «پیگیری تحولات مربوط به بحران با ایران» نیز روز سه شنبه ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها