أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۶۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
در دوره قبلی مذاکرات، سوگمندانه تیم مذاکره کننده ما کشور را سرمای تحریم ها به گرمای جهنمی شدیدتر از قبل هدایت کرد و امروز آنانی که بانیان این امر بوده اند به نقش منتقدان دولت در مذاکرات در آمده اند تا تمام وادادگی های خود را به سمت انقلابیون سرازیر کنند

به گزارش پایگاه 598، همانگونه که در نوشتارهای قبلی نیز اشاراتی داشته ایم :
1- بر همگان مسلم و واضح است که غرب و مشخصا اروپا و آمریکا نه تضمینشان اطمینان آور و قطعی است و نه به مفاد تعهداتشان می توان باور داشت و با آسودگی برای اجرای تعهدات طرف ایرانی بسرعت اقدام کرد یادمان نرود که در دوره دولت اعتدال در حالی که هنور جوهر امضای ظریف خشک نشده بود که طرف غربی تحریم ها را با وقاحت تمام استمرار داد و نشان داد که برجام بازی بی پشتوانه ای است که برد- برد آن فقط برای غربی هاست.

2- از طرف دیگر خود ما نیز این سیگنال را به غربیها دادیم که ما به دنبال توافق به هر قیمتی هستیم و اگر غربی ها هم همراهی نکنند ما ادامه می دهیم و مفاد برجام را یکطرفه اجرا می کنیم که این کار انجام شد و دیدیم که تمام داشته های انسانی و فنی ما چگونه کم رنگ و در سایه قرار گرفت.

3- در همان دوره یادتان هست که هم دولتمردان سیاست مدار و هم دانشمندان سیاست باز ما چگونه دائما خود را مشتاق همسو کردن کشور با سیاست های استعماری غرب نشان می دادند و برای اینکار حاضر بودند حتی به مردم و منتقدان خود نیز یا واقعیت ها را لاپوشانی کنند و به عناوین مختلف واقعیت های برجام و تعهدات ذلت بار و استقلال سوز خود به غرب را وارونه نشان دهند . متن سخنان این اقایان در مجلس و مصاحبه های اختصاصی و عمومی هم اکنون موجود است و کار این آقایان حتی به جایی رسیده بود که حتی مقامات غربی و روسی حاضر در مذاکرات و رصد کنندگان سیاسی و رسانه ای این کشورها نیز از این همه وادادگی و اشتیاق ایشان به غرب انگشت حیرت به دندان گرفته بودند.

4- اما نکته اصلی هیچکدام از این موضوعات و دهها مورد دیگر که مهر تاییدی بر ادعای وادادگی آقایان است نمی باشد ، بلکه سخن اصلی ما با تیم مذاکره کننده امروز ماست. تیم مذاکره کننده قبلی و کشورهای غربی هرچه بودند و هر کاری که کردند نامشان در تاریخ و پیشگاه ملت ایران ثبت و ضبط گردیده است و گذشت زمان زوایای هر چه بیشتری از عملکرد آنان را نشان خواهد داد، اما دولت سیزدهم باید بسیار مراقب اقدامات خود در مذاکرات هسته ای با غربی ها باشد زیرا آنان با ان شآء الله و ماشاء الله و امیدواریم که اینگونه باشد به خواسته های برحق ملت ایران گردن نخواهند نهاد و اگر چنین دیدگاهی را در دولتمردان و مذاکره کنندگان ما حتی احساس هم بکنند بر استمرار فشارهای خود خواهند افزود و بازنده بزرگ این دست و پنجه نرم کردنها متوالی ما خواهیم بود . امروز غرب و مشخصا اروپا در گوشه رینگ افتاده و اگر با قدرت نمایی ما روبرو نشوند نتیجه بازی بنفع آنان خواهد چرخید.

در دوره قبلی مذاکرات، سوگمندانه تیم مذاکره کننده ما کشور را سرمای تحریم ها به گرمای جهنمی شدیدتر از قبل هدایت کرد و امروز آنانی که بانیان این امر بوده اند به نقش منتقدان دولت در مذاکرات در آمده اند تا تمام وادادگی های خود را به سمت انقلابیون سرازیر کنند لذا تیم ما باید بیش از روش های دیپلماسی به روش های انقلابی متکی بر سیاست های اقتدارگرایانه تکیه کند.

در پایان این نوشتار سخنانی بسیار ارزشمند از رهبر معظم انقلاب را میاوریم که شاکله این نوشتار تماما در همین جملات آمده است و تیم مذاکره کننده نیز باید بر این مبنا حرکت کند.

ایشان در فرازی بنام "من انقلابی ام " می فرمایند: من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمه‌ای را میگوید، معنای دیگری را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم. مذاکره آن وقتی معنا پیدا میکند که طرف، حُسن نیت خود را نشان بدهد؛ وقتی طرف، حُسن نیت نشان نمیدهد، خودتان میگویید فشار و مذاکره؛ این دوتا با هم سازگار نیست.

*رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها