کد خبر: ۵۱۳۷۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
رئیس ستاد مرکزی اربعین از بازگشت 830 هزار زائر ایرانی اربعین به کشور تا ساعت 6 صبح امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز دوشنبه ۲۱ شهریورماه در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق و حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال گفت: بر مبنای آخرین آمار تا ساعت ۶ صبح امروز، حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور ما به سمت عتبات عالیات عراق خارج شدند و ۸۳۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند.

وی افزود: تعادل به وجود آمده در ورود و خروج زوار از کشور، می‌تواند نویدبخش این باشد که امسال در روز اربعین و یکی دو روز بعد از آنکه همواره بحران حمل و نقل برای زوار به وجود می‌آمده، این مشکل وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلی در مرزهای ایران و عراق نداریم، خاطرنشان کرد: هم اکنون مرزها برای ورود و خروج زوار کاملا روان است و عبور و مرور زائران از مرز با سهولت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دیروز در پایانه مرزی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، سردار اشتری، سردار هادیانفر، استاندار محترم، مسئولان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و عزیزان سپاه داشتیم؛ در این جلسه در مورد موضوع حمل و نقل تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد و تمهیداتی اندیشیده شد تا ان‌شاءلله شاهد کمترین مشکل ممکن برای انتقال زائران باشیم.

میراحمدی بیان کرد: من همچنان توصیه می‌کنم که عزیزان زائر ماندگاری خودشان را در عراق کم کنند و ماندگاری خود در شهر مقدس کربلا را حتماً بیش از یک روز ادامه ندهند و برگشت‌شان را به روز اربعین و یکی دو روز بعد از آن موکول نکنند.

وی درباره وضعیت خروج زائران غیر ایرانی از مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات عراق اظهار کرد: خروج اتباع افغانستانی از مرزهای ما به سمت عراق به کندی و با مشکلات زیاد پیش می‌رود و طرف عراقی در این موضوع نمی‌تواند پذیرش قابل توجهی داشته باشد، بنابراین من از اتباع افغانستانی و اتباع غیر ایرانی درخواست می‌کنم که به هیچ وجه به مرز شلمچه مراجعه نکند زیرا ازدحام جمعیت آن‌ها مشکلات زیادی را در این زمینه به وجود آورده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان با اشاره به حماسه مثال زدنی در مراسم اربعین امسال اظهار کرد: با وجود گرمای بسیار زیاد هوا، جمعیت ملیونی در مسیر نجف تا کربلا در حال حرکت است و دشمنان اسلام و وحدت امت اسلامی به شدت از این وضعیت نگران هستند و برای همین در حال هراس افکنی و شایعه سازی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها