أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۹۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
درحاشیه هیات دولت؛
رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور در سفر به سمرقند با همتای ازبکستانی و سایر سران اجلاس دیدار خواهد کرد.

اسماعیلی خبر داد: امضای ۱۸ سند تفاهم با ازبکستان/ رئیس‌جمهور به نیویورک می‌رودبه گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس‌جمهور به ازبکستان: گفت قرار است هم یک سفر دوجانبه در ازبکستان انجام شود و هم مقرر شده است که وزرای همراه با رئیس‌جمهور، با همتایان خود در آن کشور دیدار و گفتگو کنند.

وی بیان کرد: همچنین قرار بر این است که جلسات مربوط به کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان برگزار شود و حدود ۱۸ سند و تفاهم همکاری بین دو کشور امضا خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: علاوه بر این، قرار است ملاقات‌های دوجانبه‌ای با سران کشورهای حاضر در اجلاس شانگهای از جمله با رئیس‌جمهور روسیه، چین و سایر رؤسای جمهور حاضر در این اجلاس انجام شود.

اسماعیلی با بیان اینکه شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی شانگهای هم انجام خواهد شد، گفت: سازمان همکاری اقتصادی شانگهای، یک سازمان مهم منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کلیات فرآیند عضویت ایران در سازمان شانگهای به تصویب رسیده است. همچنین سند عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از سوی وزیر امور خارجه کشورمان و وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان شانگهای به امضا می‌رسد که موفقیت خوبی برای ما محسوب می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به شایعات مربوط به صادر نشدن ویزا برای رئیس‌جمهور جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا، گفت: موارد مربوط به سازمان ملل را بعد از سفر رئیس‌جمهور به ازبکستان توضیح می‌دهیم. با وجود این باید بگویم که رئیسی قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و مقدمات این امر هم انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها