يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۱۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
دو کشتی حامل سوخت هسته‌ای بازفرآوری‌شده موسوم به اکسید مخلوط(MOX)، از فرانسه به ژاپن ارسال شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فرانس ۲۴، به‌رغم انتقاد کارزارهای زیست‌محیطی، یکی از خبرنگاران خبرگزاری ای‌اف‌پی مدعی شد که دو کشتی حامل سوخت هسته‌ای بازفرآوری‌شده، دیروز (شنبه) فرانسه را به مقصد ژاپن ترک کرده است.

این محموله قرار بود اوایل ماه جاری، از بندر شهر شربورگ واقع در شمال فرانسه به مقصد ژاپن حرکت کند اما به دلیل بروز مشکل در بارگیری تجهیزات، به تأخیر افتاد.

فعالان زیست‌محیطی با انتقاد از ارسال این مواد رادیواکتیو که به شدت تابش‌زا هستند، آن را اقدامی غیرمسئولانه خوانده‌اند.

پیش از این محموله‌ای مشابه موسوم به اکسید مخلوط(MOX) در سپتامبر ۲۰۲۱ به ژاپن ارسال و با اعتراضات گروه‌ها و فعالان زیست‌محیطی حامی صلح سبز مواجه شده بود.

اکسید مخلوط، ترکیبی از پلوتونیوم و اورانیوم بازفرآوری‌شده و متشکل از ۹۲ درصد اکسید اورانیوم و هشت درصد اکسید پلوتونیوم است.

گروه فناوری هسته‌ای «اورانو» فرانسه در بیانیه‌ای ارسال این محموله را تأیید کرد و مدعی شد که این پلوتونیوم «مشابه ماده‌ای نیست که برای مصارف نظامی استفاده می‌شود.»

این محموله برای مصرف در یک نیروگاه هسته‌ای به ژاپن ارسال شده و بر اساس پیش‌بینی اورانو، در ماه نوامبر به مقصد خواهد رسید.

ژاپن فاقد تجهیزات و تأسیسات فرآوری زباله‌های راکتورهای هسته‌ای نیروگاه‌های داخلی خود بوده و عمده پسماند هسته‌ای خود را به فرانسه ارسال می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها