أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۶۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود اتوبوس های تازه نفس جدید و اورهال شده به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، بهرام نکاحی در مورد ورود اتوبوس‌های تازه نفس به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران گفت: معمولا در شش ماهه دوم سال و با آغاز سال تحصیلی شاهد افزایش اقبال عمومی به استفاده از اتوبوس هستیم، به همین دلیل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس که به علت نیاز به تعمیرات اساسی و تخصصی از رده فعالیت خارج شده بودند، بعد از اورهال برای مهرماه آماده شدند  و به ظرفیت فعال ناوگان اتوبوسرانی اضافه شدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در بحث تامین اتوبوس بیش از ۱۰۰ اتوبوس و مینی بوس نو که مربوط به قرار داد شهرداری تهران با ایران خودرو دیزل است آماده تحویل شده، افزود: این تعداد شامل ۵۳ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی بوس است.

نکاحی با بیان اینکه در نظر داریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اورهال، تا پایان امسال، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس ملکی و شرکتی را اورهال کنیم، در ادامه به هزینه اورهال این اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: اورهال اتوبوس‌ها به سطح بازسازی مربوط می‌شود؛ بگونه‌ای که ما در حوزه تعمیرگاهی، اتوبوس‌ها را در سه سطح تقسیم بندی می‌کنیم و براین اساس سطح یک تعمیرات پرهزینه ترین است که حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه اورهال هر اتوبوس است، سطح دو برای تعمیرات اتوبوس‌ها حدود یک میلیارد تا ۶۰۰ میلیون تومان را در بر می گیرد و در سطح سوم تعمیرات اتوبوس ها نیز که پایین ترین سطح است، هزینه بازسازی هر اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان است و این در حالی است که قیمت خرید یک اتوبوس نو، ۵ تا ۸ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

وی افزود: اتوبوسی که در سطح یک، اورهال شود تا ۵ سال توان ارائه خدمات مطلوب را دارد و هم زمان نیز با اورهال اتوبوس‌ها، نوسازی را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد چرایی کند بودن پروسه نوسازی اتوبوس‌ها ادامه داد: ما در این حوزه دو چالش داریم، یکی از آنها به توان خودروساز داخلی مربوط می شود؛ چراکه خودروساز داخلی ظرفیت تامین ندارد و در این ۱۲ سالی که عملا خرید اتوبوس تعطیل شده بود تولید آن نیز متوقف شده بود و همچنین اتوبوس عمدتا ثبت سفارش می شود و بعد از ثبت سفارش ۶ ماه زمان لازم است تا اتوبوس تولید و تحویل شود و  این دو چالش در حالی است که تمام  ناوگان شرکتهای اتوبوسرانی کشور دچار فرسودگی و کمبود هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها