أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۴۶۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
بازار داغ شایعات
این روزها بازار شایعات داغ است. دروغ‌پراکنی و احساسی کردن فضا مهمترین ترفند رسانه‌های معاند برای پیش‌برد اهداف خود می‌باشد.

«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گرانبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، این روزها بازار شایعات داغ است. دروغ‌پراکنی و احساسی کردن فضا مهمترین ترفند رسانه‌های معاند برای پیش‌برد اهداف خود می‌باشد. تبعات انتشار اخبار دروغین و شایعات گاهی جبران ناپذیر بوده و زیان‌هایی را در بر دارد و موجب ترویج فضای نا امنی و بی اعتمادی در جامعه می‌شود.

در فضای مجازی هویت و شخصیت افراد در اکثر موارد غیر واقعی می‌باشد به همین خاطر افراد با نام ساختگی و جعلی یک صفحه ایجاد کرده و به راحتی اقدام به انتشار اخبار دروغ می‌کنند. به این صورت افراد با توجه به هویت جعلی که وجود خارجی هم ندارد به راحتی هر مطلب یا تصویر و فیلم دروغین را پخش و نشر کرده و مسئولیت و تعهدی هم در خصوص نشر این اخبار و اطلاعات ندارند.

طی چند روز اخیر با تداوم اعتراض‌ها به جان باختن مهسا امینی، یک دختر ۱۸ ساله به نام مهسا موگویی در فولادشهر اصفهان با تیراندازی افراد ناشناس کشته شد. اما اینبار برخلاف پروژه قبلی تیر ضدانقلاب به سنگ خورد و پدر مهسا موگویی با هوشیاری کامل ضمن برائت از اغتشاشگران گفت: می‌دانم نیروی انتظامی دخترم را نکشته است.

«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گران

«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گران

در همین خصوص حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در ارتباط با قتل یک نفر در فولادشهر در جریان اعتراضات اخیر اظهار کرد: تحقیقات در این مورد از ساعات اولیه شروع شد و آنچه که تا به حال از نتایج تحقیقات حاصل شده، این است که این فرد در محل تجمع نبوده و فاصله داشته است. او ادامه داد: تیراندازی به این دختر توسط افراد ناشناس و به وسیله اسلحه ساچمه‌ای انجام شده و نمونه این را در این چند روز گذشته چندین بار داشته‌ایم؛ اضافه بر این دو تیم از کارگاهان مجرب استان مشغول بررسی موضوع هستند؛ قطعا دستگاه قضایی تحقیقات را کامل و دقیق جهت شناسایی عاملان این جنایت انجام خواهد داد. رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به شکایت خانواده مقتول گفت: باتوجه به همزمانی این حادثه با اعتراضات، برخی از رسانه‌های معاند مثل همیشه شروع کردند و این فرد را منتسب به تجمعات می‌دانند ولی هنوز چیزی برای ما ثابت نشده است؛ قطعا ما نتایج جدیدی را که به دست آوردیم به اطلاع مردم و خانواده این مرحوم خواهیم رساند.

وقتی رسانه های معاند از طرف خانواده مرحوم «مهسا موگویی» مورد بی مهری قرار گرفتند به سراغ پروژه دیگری رفتند. ایندفعه اسم دختر دیگری مورد توجه قرار گرفت، حدیث نجفی اسم رمز جدید فتنه گران شد.

در جریان اعتراضات پس از فوت مهسا امینی، ویدیوی کوتاه ۶ ثانیه‌ای از دختری که موهای خود را می‌بندد و به اعتراضات می‌رود در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده وایرال شد. این ویدیو به عنوان حدیث نجفی منتشر شد.

«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گران

اما پس از 24 ساعت تصویر دختری غرق خون منتشر شد که بی ربط به ویدئوی اخیر نبود. متنی که همراه تصاویر منتشر می‌شد حکایت از یک سناریوی جدید خبر میداد. در متن منتشر شده آمده بود: "او (حدیث نجفی) چهارشنبه‌شب ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، حوالی ساعت ۲۰ در بلوار ارم مهرشهر کرج، از جانب نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت که به صورت، گردن و قفسه سینه او برخورد کردند و از شدت جراحات جان باخت. "

«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گران

مسیح علینژاد نیز به مانند همیشه با وارونه نمایی حقیقت به این دروغ دامن زد و با انتشار متنی استارت یک سناروی جدید را زد اما اینبار بی بی سی دست به افشاگری علیه این دختر زد و ارتباط فیلم و تصاویر منتشر شده را تکذیب کرد. بی‌بی‌سی فارسی پیامی ویدیویی از دختری منتشر کرد که می‌گوید «حدیث نجفی نیست» بلکه «برای حدیث‌ها و مهساها می‌جنگند»!

«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گران«مهسا موگویی» نشد نوبت به «حدیث نجفی» رسید! / کشته‌سازی از دختران اسم رمز فتنه‌گران

حدیث نجفی، دختر ۲۰ ساله ای که این روزها با بستن موهایش توسط شبکه سعودی اینترنشنال و پیاده نظامش در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به نماد معترضین شده بود و ادعا شده بود با شلیک شش گلوله به صورت، گردن، قلب و دستش کشته شده است به یکباره با تماس با بی‌بی‌سی فارسی اعلام کرد زنده است و اصلا نام او حدیث نجفی نیست!!

به نظر کشته سازی از دختران دستور کار اینروزهای ضدانقلاب قرار گرفته است و باید هر روز شاهد از این دست خبرها باشیم.

 

* محمد بروجردی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها