يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۷۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۰۷ مهر ۱۴۰۱
یک مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش ضمن برشمردن ویژگی‌های دانش آموزان پساکرونایی، توصیه‌هایی برای معلمان و خانواده‌ها برای نحوه مواجهه با دانش آموزان در هفته‌های ابتدایی بازگشایی مدارس داشت و گفت: باید به دانش آموزان فرصت بدهیم تا خود را بازیابی کرده و به استقلال عمل برسند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، آفاق صیدی با بیان اینکه در مدرسه خودمان، از هفته پایانی شهریورماه، برگزاری جلسات جداگانه‌ای با والدین، معلمان و دانش آموزان به منظور آشنایی و هماهنگی بیشتر انجام شد و برگزاری چنین جلساتی برای سایر مدارس در روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس ضروری به نظر می‌رسد اظهار کرد: امسال با دانش‌آموزانی مواجهیم که با دانش آموزان قبل از دوران کرونا تفاوت دارند.

وی افزود: دانش‌آموز قبل کرونا با دانش آموز پساکرونا گویی دو شخص هستند و ما با یک شخص واحد برخورد نمی‌کنیم که قبل از کرونا او را دیده بودیم.

این مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه دوره دو سال و نیمه کرونا، اثراتی بر روح و روان افراد جامعه بر جای گذاشته است که قابل انکار نیست گفت: دانش‌آموزان ما، دانش‌آموزان سابق نیستند و از ابعاد گوناگون تفاوت دارند. قدرت تاب‌آوری آنها کمتر شده است و ساعات کمتری را می‌توانند در کلاس درس بنشینند. آنها در دو سال گذشته در کلاس آنلاین بودند و هر زمان خسته می‌شدند دوربین شان را خاموش می‌کردند یا در رختخواب دراز می‌کشیدند و وقتی ناچار می‌شدند به سوالی پاسخ دهند، دوربین خود را باز کرده و می نشستند.

صیدی افزود: دانش‌آموزانِ امروز، یک شلختگی دارند و آن دانش‌آموزانِ مرتب و منظمی که قبل از کرونا داشتیم را کمتر می‌بینیم. تا اینها را به سیستمی برگردانیم که از شلختگی خارج و تابع نظم و قانون شوند، مدتی زمان لازم است و معلم‌ها باید مدارا کنند. 

وی با بیان اینکه دانش آموز در خانه راحت بود و علی‌رغم انکه تاکید داشتیم لباس فرم مدرسه به تن کنند و در کلاس آنلاین حاضر شوند اما این امر در همه مدارس و کلاسهای درس رعایت نمی‌شد گفت: مسئله مهم دیگر ، کمک خانواده‌ها به فرزندشان در انجام تکالیف است. شاید بتوان گفت خانواده‌هایی که این کار را انجام نمی‌دادند انگشت شمار بودند. ما از خانواده‌ها بسیار درخواست می‌کردیم که فقط نظاره‌گر باشند، اما می‌دیدیم که اینگونه نیست و گاهی در برخی کلاس ها حاضر و از بچه‌ها سوال می‌کردم و شاهد بودم چشم دانش‌آموز به سمت اعضای خانواده می‌گشت تا پاسخ را به او بگویند و او جواب بدهد.

این مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش ادامه داد: به همکارانم توصیه می‌کنم صبور باشند و شروع سال تحصیلی را با مدارا آغاز کنند تا بتوانیم رفته رفته بچه‌ها را به نظم قبل از کرونا برگردانیم.

صیدی با اشاره به اینکه از اولیاء خواستیم بچه‌ها را به مدرسه بسپارند و با ما همکاری کنند گفت: توصیه به همه خانواده ها این است که به بچه‌ها فرصت بدهند تا به یک استقلالی برسند، مسئولیت‌پذیری داشته باشند و خودشان چه از نظر درسی و چه انضباطی پاسخگوی کار خود باشند.

وی افزود: یک توصیه دیگر اینکه از دانش‌آموزان انتظار داریم با جدیت بیشتری به درس‌های خود بپردازند. دانش‌آموزان ما اکنون با روحیه بهتری در مدرسه حضور می‌یابند و باید قدرت تاب‌آوری، قدر ت تحمل و احساس وظیفه‌شناسی خود را تقویت کنند. باید فرصت دهیم مستقل باشد و مهارت حل مسئله را در وجود وی بپرورانیم.

این مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش اضافه کرد: به عنوان معلمی که ۴۰ سال در سیستم تعلیم و تربیت کار کرده از والدین انتظار داریم این فرصت را در اختیار معلمان قرار دهند و اجازه دهند تا ما با روش متعادل، دوستانه و بانشاط، روحیه دانش آموزان را به آنها برگردانیم. قطعا می‌دانیم که این کار طول می‌کشد اما خانواده‌ها به ما فرصت دهند و فرزندانشان را به ما به بسپارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها