أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۹۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۱ مهر ۱۴۰۱
وزارت امور خارجه آلمان از احضار سفیر روسیه در این کشور به دلیل اقدام مسکو در الحاق مناطق جدید به خاک خود خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آلمان از احضار سرگی نیچایف سفیر روسیه به دلیل الحاق مناطق جدید به روسیه خبر داد.

طبق اعلام وزارت امور خارجه آلمان، نیچایف روز یکشنبه به دلیل همه پرسی‌هایی که روسیه در دونباس در شرق اوکراین برگزار کرد، احضار گردید.

این در حالی است که «ویاچسلا ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که دوماً فردا دوشنبه پیش نویس قانون اساسی و تصویب معاهدات برای مناطق جدید را بررسی خواهد کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه در مصاحبه‌ای با «پاول زاروبین» در برنامه مسکو- کرملین- پوتین در این باره گفت: فردا ما اصلاحیه‌هایی در قوانین اساسی و همچنین تصویب معاهدات بین المللی را بررسی خواهیم کرد.

در بیانیه‌هایی که در وبگاه دادگاه قانون اساسی روسیه منتشر شده، آمده است که دادگاه معاهدات مربوط به پذیرش دونتسک و لوهانسک به روسیه و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون را مطابق با قانون اساسی فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته است.

لازم به ذکر است که همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه مذکور، از هفته گذشته آغاز شد و سه شنبه پیش به اتمام رسید و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند.

اوکراین و کشورهای غربی این همه پرسی را ساختگی و نامشروع خوانده اند. الحاق این مناطق به روسیه بدان معنا است که مسکو ناحیه‌ای به وسعت کشور پرتغال را به قلمرو خود اضافه خواهد کرد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه دونتسک و لوهانسک و دو منطقه زاپروژیا و خِرسون را به روسیه الحاق کرد.

در مراسم الحاق، پوتین سخنرانی کرد و عصر جمعه نیز مراسم جشنی در میدان سرخ مسکو برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها