کد خبر: ۵۱۵۲۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۷ مهر ۱۴۰۱
اعتراض زورکی!
در جریان فتنه اخیر که اعتراضات به مرگ مهسا امینی از مسیر منطقی خود منحرف و به اغتشاش تبدیل و باعث سوء استفاده دشمنان ایران از این اتفاقات شد، برخی چهره های ورزشی و سینمایی نقش پر رنگی بر عهده داشتند؛ از علی کریمی گرفته تا مهران مدیری!

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران و به اصطلاح سلبریتی ها از اقشاری هستند که سبک زندگی، معاشرت، رای و نظرشان می‌تواند تاثیری عمیقی به خصوص برای طرفدارانشان داشته باشد. در کشور ما نیز هنرمندان و اخیرا ورزشکاران از این قاعده مثتثنی نیستند و در اتفاقات اجتماعی و سیاسی همیشه موضع گیری آنان مورد توجه مردم قرار می‌گرفته است.

در جریان فتنه اخیر که اعتراضات به مرگ مهسا امینی از مسیر منطقی خود منحرف و به اغتشاش تبدیل و باعث سوء استفاده دشمنان ایران از این اتفاقات شد، برخی چهره های ورزشی و سینمایی نقش پر رنگی بر عهده داشتند؛ از علی کریمی گرفته تا مهران مدیری!

اما در این بین بسیاری از بازیگران و ورزشکاران کشورمان به جای دمیدن بر آتش اعتراضات، با موضع گیری منطقی خود جلوی سوء استفاده دشمن را گرفته و حاضر نشدند در زمین دشمنان بازی کنند که البته این امر برای آنها بدون هزینه نبوده و نیست.

چگونه سلبریتی ها را تحریک کنیم؟ /

در این بین پادوهای داخلی صهیونیست ها بیکار ننشسته و با انتشار یادداشت ها و پست‌هایی سعی در تحریک بازیگران مطرح کشورمان داشتنه و با انواع و اقسام توهین و تهدید سعی در گرفتن واکنش زورکی از بازیگران شدند. کجای دنیا دیده شده که یک هنرمند یا ورزشکار را مجبور به اعتراض نسبت به یک موضوع کنند؟؟؟

چگونه سلبریتی ها را تحریک کنیم؟ /در همین خصوص یادداشت بدون نام در یک وبسایت معلوم الحال منتشر شده و بابک حمیدیان بازیگر کشورمان را تهدید کرده است که یا نسبت به وقایع اخیر اعتراض میکنی و یا در زندگی کاری و شخصی به مشکلات بر میخوری! طلاق میگری و سلامتیت به خطر می افته! در بخشی از این یادداشت آمده است:

(هنرمند مسئولیت دارد لامصب، اصلا این حرف‌های چپ و داستان‌های هنر متعهد را هم که بگذاریم کنار، حتی اگر لیبرالیستی و دو دو تا چهارتایی هم نگاه بیاندازیم، می‌بینیم جایی از کار شما بدجور می‌لنگد؛ آخر مگر می‌شود حواست به اطرافت نباشد و بعد توقع داشته باشی فیلم‌هایت بفروشد؟ برادر جان سینماها را دیده‌ای؟ سه هفته است خاک می‌خورند! اصلا از شهرت و از آن‌ها که هم‌وطنت هستند خبر داری؟ 

شما که دیگر بادیگارد و چ و امثالهم را در کارنامه داری، نقش دانشمند هسته‌ای را بازی کردن یعنی در قلب دغدغه‌های یک مردم بودن چگونه دکمه آف هرگونه موضع‌گیری را زده‌ای و مثل یک شبه‌اجنبی ، شبیه به کاراکترت در سریال خاتون رفتار می‌کنی؟ همان قدر غریبه و بی‌رحم!

نامه‌ای تند و تیز به بچه‌زرنگ‌ترین بازیگر سینمای ایران

آن‌جا اگر یک «خاتون» داشت، الان طرف شما هزاران خاتون است، دل این خاتون‌ها بشکند، فیلم‌هایت نمی‌فروشد، فیلم‌هایت نفروشد، کسی قرارداد چرب نمی‌بندد، قرارداد چرب نباشد ، زندگی زناشویی قشنگ شما و مینا خانم ساداتی بهم می‌خورد. اصلا گور بابای عشق به مردم که کشک است، فکر سلامتی‌ات باش، پنجره را باز کن و ببین بیرون چه خبر است؛ نه صفحه ذهن کبوتر آبی‌ست و نه خواب گل مهتابی‌ست.)

همانطور که خواندیم نویسنده سعی داشته در لفافه با یک سری کد به بازیگر القا کند که یا در دام دشمنان می افتی و یا اینکه در زندگی کاری و شخصی به مشکل برخورد میکنی. نویسنده این یادداشت که حتی از انتشار نامش واهمه داشته مردمی که به صورت گسترده در حمایت از ایران به خیابان ها آمده را ندیده و اندک اغتشاش گری که با آتش و خون زندگی انسان ها را دچار مشکل کرده اند مردم معرفی کرده است. پر واضح است که پادوهای داخلی صهیونیست ها همواره سعی در فتنه گری دارند و از اعتراض منطقی و محیط گفتگو فراری هستند و هنرمندان و وزشکاران کشورمان نباید در دام آنها بیافتن، همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند:

«برخی چهره‌های ورزشی و هنری هم موضع‌گیری‌هایی کردند؛ به نظر بنده هیچ اهمّیّت ندارد؛ روی این نباید حسّاسیّت به خرج داد. جامعه‌ی ورزشی ما جامعه‌ی سالمی است، جامعه‌ی هنری ما هم جامعه‌ی سالمی است. عناصر مؤمن، علاقه‌مند، باشرف، در این جامعه‌ی ورزشی و هنری کم نیستند، زیادند؛ حالا چهار نفر هم یک حرفی میزنند؛ حرف آنها ارزشی ندارد. اینکه حالا آیا عناوین مجرمانه بر حرف آنها تطبیق میکند یا نه، به عهده‌ی قوّه‌ی قضائیّه است، امّا از لحاظ نگاه عمومی هیچ اهمّیّتی و ارزشی ندارد و جامعه‌ی هنری ما و ورزشی ما با این گونه حرکتها، با این رفتارهای دشمن‌شادکن، آلوده نخواهد شد.»

 

* غلی شعبانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها