يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۳۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
افزایش ترددها در نیمه اول امسال
رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی در اربعین امسال نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ما پس از گذشت هفته فراجا یک کنفرانس خبری برگزار خواهیم کرد و آمار مربوط به ترددها، تصادفات و موارد ترافیکی را ارائه خواهیم داد، اما به طور کلی اگر بخواهم گزارشی را در این خصوص اعلام کنم، باید بگویم که ترددها در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشت. همچنین بیشترین ترددهای خودرویی نیز در شهریورماه انجام شده است. این موضوع دلایل مختلفی داشته که یکی از آن‌ها مراسم اربعین بود.

وی پایان سفرهای تابستانی، نزدیک شدن به ماه مهر و شروع مدارس و گذشت دوسال از شیوع ویروس کرونا را نیز جزو عوامل دیگری دانست که علاوه بر اینکه منجر به افزایش ترددها در نیمه اول امسال شده است، افزایش ترددها در شهریورماه را نیز رقم زده است تا جایی که شهریورماه 1401 یکی از بی‌سابقه‌ترین ماه‌ها از نظر تردد در کشور طی سال‌های اخیر تاکنون بوده است.

هادیانفر ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت خوب همکاران من در پلیس راهور این ترددها مدیریت شد و حادثه جدی و خاصی گزارش نشد. تصادفات در ریتم معمول خود بود و در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حادثه جدی و خاصی رخ نداد. البته از نظر پلیس وقوع حتی یک مورد تصادف رانندگی هم زیاد است و باید از آن جلوگیری کرد. اما توجه داشته باشید که در این زمینه دستگاه‌های مختلفی دارای مسئولیت هستند.

رییس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: برابر آمارها ۱۳.۵ میلیارد تردد در کشور و بالغ بر ۱۴.۵ میلیون تردد در ماموریت اربعین به ثبت رسیده است. همچنین ۹۷ درصد و معادل حدود 3.5 میلیون‌نفر از زوار نیز از مرزهای زمینی کشور، تردد کرده‌اند. در چنین شرایطی باید بگویم که همکاران من در پلیس راه و راهور مدیریت خوبی در معابر و مسیرها داشتند و اگر مسیری نیز در مقاطعی مسدود شد،‌علت آن بسته‌شدن مرز توسط طرف عراقی بود.

هادیانفر با اشاره به آمار تصادفات فوتی در کشور نیز گفت: تصادفات فوتی اربعین امسال نسبت به سال ۹۸ که بدون محدودیت و مانند امسال برگزار شد،‌۱۹ درصد کاهش داشت. این در حالی است که در سال ۹۸ نیز تعداد زوار اربعین تقریبا ۳.۵ میلیون نفر و نزدیک به تعداد زوار در اربعین امسال بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها