يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۴۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
بازیگران مرد سینمای کشور در سال ۱۴۰۱ تجربیات متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند، حضور در آثار کمدی، پلیسی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی باعث شد تا تنوع چرخه اکران نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر باشد، هرچند وضعیت گیشه و تعداد مخاطبان نسبت به سالهای گذشته افت قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، سینما از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد اکران ۳۸ فیلم بوده است، آثاری که در قالب اکران نوروزی، اکران عید فطر و چرخه عادی اکران راهی سالنها شده و مخاطبان متفاوتی را به خود جذب کرده‌اند. حال سینما وارد اکران پاییزه شده و پرفروشترین بازیگران مرد خود در نیمه نخست سال را شناخته است.

بازیگران مرد سینمای کشور در سال ۱۴۰۱ تجربیات متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند، حضور در آثار کمدی، پلیسی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی باعث شد تا تنوع چرخه اکران نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر باشد، هرچند وضعیت گیشه و تعداد مخاطبان نسبت به سالهای گذشته افت قابل توجهی داشته است.

در میان بازیگران مرد سینما در سال ۱۴۰۱ بازیگرانی همچون رضا عطاران، بهرام افشاری، احمد مهران فر، مهدی هاشمی، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، امیر جعفری، هوتن شکیبا، پارسا پیروزفر جزو پرفروش‌ترین‌های سینمای در گیشه بودند.


موفقیت سه بازیگر کمدی در انفرادی

رضا عطاران، مهدی هاشمی، مهران احمدی و احمد مهرانفر جزو بازیگران پرفروش سال جاری هستند، این سه بازیگر به صورت مشترک با فیلم سینمایی انفرادی ساخته مسعود اطیابی در رتبه نخست این جدول قرار دارند. فیلم سینِمایی انفرادی توانسته تاکنون نزدیک به هفتاد میلیارد تومان فروش داشته باشد.

دومین رتبه جدول در اختیار بهرام افشاری و امیر جعفری
بهرام افشاری در کنار امیر جعفری با حضور در فیلم سینِمایی سگ بند ساخته مهران احمدی به صورت مشترک دو بازیگر پرفروشی هستند که توانستند در این فهرست قرار گیرند. فیلم سینمایی سگ بند تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروخته است، آماری که احتمالا با اکران معدود اثر چندان قابل ارتقا نباشد.


هوتن شکیبا سومین جایگاه را از آن خود کرد

هوتن شکیبا امسال با دو فیلم متفاوت ابلق به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم سینمایی «تی تی» از آیدا پناهنده راهی سینِماها شده است، وی با حضور در این دو اثر به عنوان سوم در جدول پرفروش‌ها رسیده است، دو فیلم وی در گیشه سینِمای ایران تاکنون بیش از ۳۷ میلیارد تومان فروش داشته اند و احتمالا باز هم خواهند فروخت.

پژمان جمشیدی در جایگاه سوم پرفروش‌های سینما
پژمان جمشیدی توانست با حضور در فیلم سینمایی «علفزار» در جایگاه چهارم جدول بازیگران پرفروش‌ قرار گیرد، این در حالی است که جمشیدی و هوتن شکیبا به خاطر بازی در آثار غیرکمدی به این رتبه ها رسیده اند. فیلم سینِمایی علفزار تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان فروش داشته است. جمشیدی همچنین در فیلم سینمایی دوزیست حضور داشته که این فیلم هم ۱۶ میلیارد تومان فروش داشته است.

پارسا پیروزفر با حضور در فیلم سینِمایی تی تی، جواد عزتی با حضور در فیلم سینمایی «دوزیست» و مرد بازنده، هادی حجازی فر با نقش آفرینی در دوزیست جزو بازیگران پرفروش امسال بوده‌اند.

فهرست کامل ۱۰ بازیگر پرفروش سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:
۱- مهدی هاشمی، رضا عطاران، مهران احمدی و احمد مهران فر (انفرادی)
۲- بهرام افشاری، امیر جعفری (سگ بند)
۳- هوتن شکیبا (تی تی، ابلق)
۴- پژمان جمشیدی (علفزار، دوزیست)
۵- جواد عزتی (دوزیست، مرد بازنده)
۶- پارسا پیروزفر (تی تی، مجوریم)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها