أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۴۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
خطر نابودی صنعت دامداری در بعضی مناطق، توجه به مسائل اجتماعی در صدور مجوزهای کسب و کار و لزوم کاهش قیمت مواد غذایی، از مهمترین محورهای تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش پایگاه 598، خطر نابودی صنعت دامداری در بعضی مناطق، توجه به مسائل اجتماعی در صدور مجوزهای کسب و کار و لزوم کاهش قیمت مواد غذایی، از مهمترین محورهای تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

بر همین اساس سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: آمبولانس های در بیمارستان هشترود خاک می خورند و بیماران برای درمان و اعزام به مرکز استان دچار مشکل هستند؛ در واقع به دلیل نبود راننده، بیماران دچار مشکل شده و مجبور به بدرفتاری با مسئولان می شوند که ضرورت دارد به این موضوع سریعتر رسیدگی شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خواستار مدیریت بازار دام شد و تصریح کرد: صنعت دامداری هشترود و چاراویماق رو به نابودی است و این در حالی است که این منطقه قطب تولید گندم و دام در کشور محسوب می شود.

وی در تذکری به وزیر نیرو، نبود برق در هشترود را مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان دانست و افزود: هر چه سریعتر باید بودجه لازم برای پست 400 تخصیص یابد.

امینی در تذکری به وزیر ارتباطات از قطع بودن تلفن های ثابت در روستاهای دورافتاده حوزه انتخابیه اش انتقاد و خاطرنشان کرد: ارتباط روستاییان با مرکز شهرستان ها قطع است، لذا باید هر چه سریعتر چاره ای برای آنتن دهی تلفن های همراه در این مناطق شود.

در ادامه محمد سبزی نماینده مردم ساوه در تذکر شفاهی گفت: مسئولین علاوه بر توجه به مسائل قانونی و فنی برای صدور مجوز کارخانه، دامداری، مرغداری و ... به مسائل اجتماعی توجه کنند. در منطقه گردشگری خرقان در شرایطی که دو شرکت بزرگ سیمان داری لازم نیست به شرکت دیگر سیمان در کنار چندین روستا بدون رعایت حریم جاده و رودخانه مجوز بدهیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ادامه داد: ملاک ضرر عرف مردم است و مردم به آلودگی های کارخانه سیمان معترض هستند و باید به آن توجه کرد.

وی اظهار داشت: در سفر استانی رئیس جمهور بودجه خوبی برای آبرسانی اختصاص داده شد، انتظار می رود هرچه سریع تر بودجه تخصیص پیدا کند، همچنین هزینه آب بها برای مردم بسیار زیاد است از وزارت نیرو می خواهیم این مسئله را مدیریت کند.

همچنین خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن در تذکر شفاهی ضمن تبریک هفته فراجا و میلاد حضرت محمد (ص) و هفته وحدت به ملت های مسلمان و مردم ایران گفت: آقای رئیس جمهور، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدت هاست که بدون وزیر مانده، قبلا چند ماهی سرپرست داشت اما متاسفانه امروز سرپرست هم ندارد و مسئولی که این وزارتخانه را مدیریت کند ندارد و باید بگویم این وزارتخانه مهم امروز یتیم است. آقای رئیس جمهور، دستور بفرمایید هر چه سریعتر نسبت به معرفی فردی که لایق و شایسته این وزارتخانه است اقدام کنند تا تکلیف این وزارتخانه روشن شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس یازدهم خطاب به دولت مطرح کرد: دولت محترم؛ نسبت به اجرای قانون بودجه سال 1401 درخصوص قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی و دارو که امروز گران به دست مردم می رسد و مردم با مشکلات عدیده مواجهند، رسیدگی کنید. براساس این قانون قیمت ها باید براساس قیمت 31 شهریور 1400 باشد. لذا انتظار می رود که دولت در این راستا عنایت کند.

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم نیز در تذکر شفاهی خود گفت: حادثه شرارت‌های اخیر اولین و آخرین حادثه در کشورمان نخواهد بود زیرا دشمنان بر دشمنی خود با مردم و نظام و کشورمان استمرار می‌ورزند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علل و ریشه‌ها و بسترهایی که دشمن می‌تواند از آنها بهره‌برداری کند باید از بین برود؛ اگرچه مردم کشورمان دم خروس اشرار را دیدند؛ به عنوان مثال ارتباط با بیگانگان و سرویس‌های جاسوسی، کشف و جمع‌آوری بیش از 400 قبضه سلاح گرم از اشرار از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: کسانی که کمترین عرق ملی را داشتند، پرچم را آتش نمی‌زدند و همچنین اگر کمترین عرق دینی را داشت حسینیه، مسجد، قرآن، موکب و موکب‌دار را آتش نمی زد بنابراین مردم صفشان را از آشوبگران جدا کردند.

در ادامه رحمت الله نوروزی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: مدیریت محیط زیست فشل بوده و در حال به قهقرا رفتن است، جنگل های هیرکانی و سرخدان در محدوده جغرافیایی علی آباد کتول به دلیل احداث چاه در حال از بین رفتن است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس یازدهم با بیان اینکه حفظ جنگل ها برای ما در اولویت است، افزود: چشمه های آب شور و شیرین، آبهای جاری را متعادل می کند، اما متاسفانه از سوی دولت برای حفظ آنها هیچ اقدامی صورت نگرفته است، ضروری است وزرای نیرو، کشور و جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی برای حل این مشکل ورود کنند.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا سکوت کرده اید؟! جنگل های هیرکانی و سرخدان، فسیل های زنده جهان هستند، اما امروز به دلیل حفر چاه در حال از بین رفتن هستند. 4 سال گذشته با برداشت آب از این منطقه مخالفت شد، در آن زمان آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بودند و اعلام کردند برای همیشه برنامه انتقال آب از این منطقه منتفی شده است، اما متاسفانه هم اکنون برخی در حال احداث چاه هستند که باید هر چه سریعتر جلوی این کار گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه محیط زیست و اکوسیستم منطقه در حال از بین رفتن است، افزود: رئیس جمهور باید صلابت و انقلابی گری دولت را نشان داده و یکبار برای همیشه این موضوع را حل و فصل کند.

نوروزی اضافه کرد: هم اکنون بحث متناسب سازی حقوق کارکنان دولت نبوده، بلکه بحث ترمیم آن است، تورم 60 درصد افزایش یافته، اما حقوق ها تنها 10 درصد رشد داشته اند، هم اکنون فرمانداران، کارکنان فرمانداری ها، ادارات دولتی، نیروهای نظامی و امنیتی و کارکنان قوه قضائیه و بازنشستگان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

همچنین محمد وحیدی ضمن تبریک هفته وحدت و ولایت رسول اکرم (ص) در تذکر شفاهی خود گفت: از بیانات حکیمانه رهبری معظم انقلاب قدردانی می‌کنم، ایشان با نگاه توأم با رأفت اسلامی و پدرانه جوانان، دختران سرزمین ایران اسلامی، هنرمندان و ورزشکاران را مورد لطف قرار دادند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی عدم اعتماد  مجلس به وزیر پیشنهادی کار مطرح کرد: رأی عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کار نشان داد که مجلس ضمن احترام به دولت این وزارتخانه را مهم می‌داند، وزارتخانه مردم، وزیر قوی می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به محرومین، مهارت‌آموزی در جامعه، رفاه، توجه به کارگران و بازنشستگان داشته باشد.

وی تأکید کرد: در راستای انسجام ملی و وحدت آفرینی کشور نیازمند یک گفتمان سازی قوی دارد، کرسی‌های آزاداندیشی تعاملی باید بین آحاد جامعه رویکردی داشته باشد که حقوق شهروندی مردم رعایت شده و مطالبات اقشار مختلف مردم شنیده شود.

وحیدی مطرح کرد: جمعیت جوان کشور همیشه ثابت کرده‌اند که مسیر خود را از معاندین و تخریب‌گران و ناقضان امنیت جدا کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: طبق دستورات رئیس جمهور که در شروع دولت خود دادند برخی از ساختارهای ناکارآمد کشور و اصلاح آنها و روند فسادستیزی عزم جریان مدیریت کشور باید باشد، همچنین توجه داشته باشیم که باید نظام شایستگی مورد توجه دولت، در ارکان دولت قابل دفاع و پیاده شود. توجه دادن به علوم شناختی و توجه به اقتصادی که بیش از 10 سال رشد آن در حد صفر بوده و لزوم خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در همه مدیریت‌ها بسیار مهم است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بعضی از طرح‌هایی که دولت شروع کرده مثل طرح مسکن ملی، توجه به اجاره‌بهای منازل، بورس، قیمت‌ها و توجه به راه‌های کشور و توجه به خدمات عمرانی از مواردی است که نیاز به عنایت ویژه دولت دارد که می‌طلبد در جریان اداره کشور مسئولان به آن نظارت کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در تحلیل‌های امنیتی خودشان نباید روندی را داشته باشند که کشور را دچار دو قطبی کند.

احمدحسین فلاحی نیز در تذکر شفاهی، گفت: به هیات رئیسه در بحث مدیریت صحن تذکر می دهم چرا که بسیاری از پیشنهادات مطرح شده وقت مجلس را می گیرد، بهتر است زمان مجلس را مدیریت کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخلاف گزارشاتی که از سوی دولت ارائه می شود، مسئله آب همدان هنوز حل نشده و آب منازل از 24 ساعت تا 2 روز قطع می شود، از وزارت نیرو می خواهم بدون توجه به گزارشات ارائه شده با دقت مسئله بحران آب را حل کند.

همچنین حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در تذکر شفاهی ضمن تشکر از تلاش نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) برای حفظ امنیت کشور، گفت: ننگ ابدی بر اغتشاشگران، آشوب طلبان، طراحان و مجریان و حامیان آشوب های اخیر که در جهت خوش رقصی برای نظام سلطه از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذار نکرد باقی خواهد ماند.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس، ادامه داد: جسارت و اهانت به مقدسات، آتش زدن قرآن، مسجد و حسینیه و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی و تاسف آور تر حمله به بانوان محجبه و کشیدن چادر از سر آن ها، حمله به حافظان امنیت، شهید و مجروح کردن آنان و بعضا آتش زدن آن ها تنها نمونه های اندک از جنایات رنگارنگ این از خدا بی خبران بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بدا به حال آنانی که در آغاز تاسف آور ماجرا به یاد غارت خلخال پای آن زن یهودی در صدر اسلام افتادند اما در مقابل این جسارت ها و جنایت ها به خصوص در ماجرای جسارت به حجاب زنان مومنه با وجود درخواست صریح مقام معظم رهبری سکوت کردند.

وی گفت: حوادث اخیر با وجود پیامدهای ناراحت کننده ای که داشت و جا دارد برای برخی از آن ها خون گریست بار دیگر استیصال، درماندگی و شکست جبهه متحد شیطانی در مقابل نظام اسلامی را آشکارتر کرد، اگر این اتحاد شیطانی، پول، رسانه، ابزار فریب و تخریب علیه هر ابر قدرتی بود آن کشور بارها فرو می پاشید اما مسئولان نظام ما باید به جد قدردان مردم فهیم و شریف ایران باشند که در اوج سختی ها و مشقت های اقتصادی و با وجود مشکلات متعدد باز هم حاضر نشدند با طراحان اغتشاش، آشوب و ناامنی همراهی کنند.

در ادامه کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در تذکر شفاهی گفت: تذکر اول بنده به وزرای اقتصاد و نفت است، آنها موظفند در اجرای بند (و) تبصره 15 قانون بودجه برای تسریع و تسهیل در اجرای طرح تامین برق چاه های کشاورزی اقدام کنند. بانک مرکزی مکلف است مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی را از طریق بانک های عامل با تضمین وزارت نفت در اختیار شرکت توانیر قرار دهد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم ادامه داد: تذکر بعدی من در مورد عدم محاسبه سنوات جبهه و جنگ رزمندگان بعد از پذیرش قطعنامه 598 است، مستحضرید عملیات های مرصاد و کلیه عملیات های شمال غرب کشور دقیقا بعد از این مسئله اتفاق افتاده، لذا محاسبه سابقه جبهه این افراد کمترین توجه به این رزمندگان عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: آقای رئیس جمهور، این وزارتخانه از پرچالش ترین وزارتخانه هاست، این وزارتخانه پیشانی شعارهای انتخاباتی شماست، بحث اشتغال، رفاه، خط فقر، تعاون، پرداختن به آسیب های اجتماعی و ساماندهی تمام شرکت های تابعه از این مسائل است.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد نیز در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه ایران کشور بهترین‌ها است؛ بهترین رهبری، بهترین مردم، بهترین جوانان، سرزمین، ذخایر و معادن، بهترین اعتقادات، باورها و سنت‌ها و بهترین ارزش‌های انسانی و الهی اما نظام سلطه چشم دیدن این بهترین‌ها را ندارد و می‌خواهد کشور مقتدر ایران و ملت با عظمت آن را زمینگیر کند اما زهی خیال باطل.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری مقتدر، باثبات، عمیق، پایدار و دارای تفکر راهبردی و دارای نظام ارزش‌های الهی و توان بازدارندگی است، اظهار کرد: ایران دارای مردمی معتقد، غیرتمند، وفادار، نجیب، عاشق اهل بیت(ع)، وفادار به انقلاب، دلداده امام (ره)، ارادتمند رهبری، آگاه، دشمن‌شناس و پای کار انقلاب است.

وی افزود: مردم در دفاع از انقلاب از مسئولان جلوتر بوده و سهامداران و صاحبان اصلی این انقلاب هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه خطاب به دولت اظهار کرد: به ضرس قاطع می‌گوییم مرگ بر آمریکا و عناصر خودفروخته که ستون پنجم و پیاده نظام دشمن هستند و مرگ بر هر مسئولی که از بیت‌المال مسلمانان حقوق بگیرد و به مردم خدمت نکند؛مرگ بر کسی که تولید نارضایتی می‌کند.

گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: چرا باید در یک فرودگاه مسافران چندین ساعت معطل باشند و کسی پاسخگو نباشد. مسئولان و کارمندان از من تا دیگران مکلف به خدمت صادقانه به مردمی هستند که از امت حجاز پیامبر (ص) بهترند و پای کار انقلاب خواهند بود و دشمنان این نظام و انقلاب را برای بار دیگر مأیوس خواهند کرد.

همچنین  احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در تذکر شفاهی، با بیان اینکه فشار معیشتی شانه های مردم را خرد کرده و امروز کارکنان، بازنشستگان و فرهنگیان با حقوق 6 میلیون تومانی امکان اداره سفره خود را ندارند، گفت: کدامیک از وزرا و مسئولان که برای این مردم صبور تصمیم می گیرند حتی چند ماه توان مدیریت زندگی خود را با حقوق 6 میلیون تومانی مثل سایر مردم دارند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس برهمین اساس تصریح کرد: وقتی مدیر یا مسئولی مثل عموم مردم زندگی نمی کند و حقوق بالای 50 میلیون تومانی می گیرد قدرت درک بی پولی و اجاره نشینی را ندارد اما باز هم مردم فهیم علیرغم مشکلات با هرگونه اقدام که باعث تضعیف امنیت کشور شود مرزبندی دقیق و هوشمندانه داشته و از سوار شدن بر موج سازی منافقین و تجزیه طلبان در اعتراضات خودداری می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در پایان، خاطرنشان کرد: لازم است اعتراض مردم شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان را از کم توجهی دولت و استان به اختصاص بودجه و حل مشکلات مردم صبور این منطقه در حوزه خراسان مرکزی را به آگاهی رئیس جمهور برسانم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها