أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۵۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۱ مهر ۱۴۰۱
پرسه در دنیای طلسم‌ها و رکوردها
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود که هر دیدار نکته و مورد خاصی را در دل خود جای داده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری هشت دیدار پیگیری می‌شود. تیم‌ها پس از تعطیلی مسابقات دوباره به مرز آمادگی رسیده‌اند و انتظار می‌رود در این هفته شاهد بازی‌های بهتری باشیم. در ادامه با یک نکته مهم از هر بازی همراه باشید:

گل‌گهر سیرجان- نساجی مازندران: ثبت چهارمین تساوی در سیرجان؟

هر ۲ تیم در شرایط خوبی به سر می‌برند. گل‌گهر به عنوان صدرنشین جدید لیگ موفق شده گوی سبقت را از سرخابی‌های پایتخت برباید. در سوی دیگر نساج‌ها با سرمربیگری حمید مطهری در پنج هفته‌ی اخیر فقط یک باخت را متحمل شده‌اند ولی تا به اینجای فصل مقابل تیم‌های مدعی نتایج خوبی نگرفتند و برد بیرون از خانه هم نداشته‌اند. باید دید گل‌گهر می‌تواند به طلسم تساوی‌های همیشگی ۲ تیم در سیرجان پایان دهد یا خیر.

پرسپولیس- مس رفسنجان: ستاره‌ها در درون دروازه هستند

هر ۲ تیم سه گل دریافتی تا به اینجای کار داشته‌اند. تقابل بین حامد لک و علیرضا بیرانوند می‌تواند جذاب از آب دربیاید. لک انگیزه‌های ویژه‌ای برای رویارویی با تیم سابقش دارد و به دنبال این است تا پتانسیل بالای خود را به یحیی نشان دهد. سرخ‌پوشان تهرانی مقابل تیمی صف‌آرایی خواهند کرد که همه‌ی بازی‌های بیرون از خانه‌اش را مساوی کرده است. آیا باز هم شاهد مساوی خواهیم بود؟

صنعت نفت آبادان- سپاهان: طلایی‌پوشان آبادان و اصفهان با احوالات متفاوت

سومین بازی صنعت نفت با هدایت فیروز کریمی برابر سپاهان اصفهان است. طلایی‌پوشان اصفهانی در چهار بازی اخیر باختی نداشتند اما فقط یک برد را هم به دست آورده است. از طرفی صنعتی‌ها در خانه دیگر آن ابهت سابق را ندارند. نماینده‌ی طلایی‌پوش خوزستان در پنج هفته‌ی اخیر بردی نداشته و چهار باخت نصیبش شده است. آنها برای فرار از قعر جدول باید تکانی به وضعیت‌شان بدهند و به اولین پیروزی خود در خانه دست پیدا کنند.

فولاد خوزستان- پیکان تهران: هر ۲ در حسرت یک برد

هر ۲ تیم مدت‌هاست رنگ برد را ندیده‌اند. فولاد با وجود بدون شکست بودن، در سه هفته‌ی اخیر فقط به مساوی قناعت کرده و پیکان با وجود شروع خوب و کسب ۶ امتیاز در سه هفته‌ی اول، در پنج بازی بعدی بردی نداشته و حالا مجتبی حسینی چالشی سختی در اهواز دارد. آنها باید به مصاف شاگردان جواد نکونام بروند. تیمی که چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارد.

هوادار تهران- ملوان بندرانزلی: هوادار در خانه نمی‌بَرد

فقط یک امتیاز از هشت امتیاز هوادار تا به اینجا در بازی‌هایی که میزبان بوده به دست آمده است. ساکت الهامی و تیمش هر ۲ برد خود را در بیرون از خانه جشن گرفته‌اند و حالا مقابل ملوانی قرار می‌گیرند که پس از هفت هفته، در هشتمین بازی به اولین پیروزی رسید. در این تقابل پایین‌جدولی باید دید بدترین میزبان می‌تواند از پس بدترین میهمان بربیاید یا خیر.

تراکتور تبریز- نفت مسجدسلیمان: تیم مهاجری بازهم گلباران می‌شود؟

نفت در ۲ بازی اخیر خود ۹ گل دریافت کرده و ۲ باخت نصیبش شده است. آنها با دریافت ۱۷ گل بدترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده‌اند و حالا در تبریز میهمان تراکتور هستند. شاگردان قربان بردی‌اف در سه بازی خانگی این فصل باختی نداشته‌اند اما فقط به یک برد دست پیدا کرده‌اند.

ذوب‌آهن اصفهان- استقلال تهران: تارتار رکورد بزرگ استقلال را می‌شکند؟

۸۷.۵ درصد از بازی‌های این فصل ذوب‌آهن در لیگ برتر با نتیجه‌ی مساوی به اتمام رسیده است. آنها یکی از سه تیم بدون باخت لیگ به شمار می‌روند و باید در خانه پذیرای استقلال باشند. استقلال در لیگ بیست و یکم و حالا در لیگ بیست و دوم شکست بیرون از خانه نداشته است و باید دید این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

آلومینیوم اراک- مس کرمان: مهدی و فرزاد در ۲ دنیای مختلف

مهدی رحمتی باید پذیرای تیمی باشد که روزی برایش بازی می‌کرد و موفق شد نمایش درخشانی داشته باشد. هر چقدر تیم اراکی در سه هفته‌ی اخیر اوضاعش رو به راه بود و توانسته یک برد و ۲ تساوی را مال خود کند اما مس کرمان در ۶ دیدار گذشته‌ی خود به پیروزی نرسیده و سه باخت عایدش شده است. برای فرار از پایین جدول، آلومینیوم نیاز به پیروزی دارد و مس نیز شاید با کسب یک تساوی راضی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها