کد خبر: ۵۱۵۷۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ائتلاف نظامی ناتو مانور سالانه بازدارندگی هسته‌ای برای مقابله با سناریوهای احتمالی جنگ هسته‌ای را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، ناتو مانور سالانه خود را برای دفاع از قلمرو این ائتلاف غربی در اروپا با سلاح های هسته‌ای آغاز می کند. این رزمایش در درجه اول در حریم هوایی بلژیک، انگلیس و دریای شمال خواهد بود. ارتش آلمان نیز در این مانور مشارکت می کند.

ناتو آغاز مانور سالانه خود را برای سناریوی وحشتناک جنگ هسته‌ای به عنوان یک اقدام آموزشی معمول و مکرر توصیف کرده و اعلام می کند که امروز مانور دفاع از منطقه اتحاد اروپا با سلاح های هسته‌ای آغاز می شود.

بر اساس اطلاعات این ائتلاف غربی حدود 60 هواپیما طی دو هفته آینده در این رزمایش موسوم به "Steadfast Noon" "ظهر استوار" شرکت خواهند کرد که از جمله جت های جنگنده مدرن، همچنین هواپیماهای نظارتی و تانکر و بمب افکن های دوربرد B-52 خواهد بود. محل برگزاری این مانور به ویژه باید حریم هوایی بر فراز بلژیک، انگلیس و دریای شمال باشد. ارتش آلمان نیز در این مانور مشارکت دارد.

ناتو اعلام کرده که برگزاری این مانور واکنشی به جنگ روسیه علیه اوکراین نیست و از هیچ سلاح واقعی در آن استفاده نمی شود. این ائتلاف تاکید کرده که این مانور با رویدادهای جاری جهان ارتباطی ندارد. اوآنا لونگسکو، سخنگوی ناتو در این باره گفت: این رزمایش کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بازدارندگی هسته‌ای این ائتلاف امن و کارآمد باقی می‌ماند.

ناتو هیچ اطلاعاتی در مورد سناریو یا جزئیات این رزمایش ارائه نکرده است. به گفته کارشناسان نظامی، در طول مانورهایی که به طور منظم در ماه اکتبر برگزار می شود، از جمله، آنها تمرین می کنند که چگونه سلاح های هسته ای آمریکا را به طور ایمن از انبارهای زیرزمینی به هواپیما منتقل کرده و آنها را در زیر هواپیماهای جنگنده سوار کنند. با این حال، پروازهای تمرینی بدون بمب انجام می شود.

برخلاف رزمایش‌های قبلی «ظهر استوار»، ناتو امسال اطلاعاتی را درباره شروع این رزمایش ارائه می‌کند. در محافل اتحاد، این امر با این واقعیت توجیه می شود که باید بیش از حد معمول نشان داده شود که ناتو به خوبی برای سناریوی وحشتناکی مانند جنگ هسته ای آماده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها