کد خبر: ۵۱۵۷۸۵
زمان انتشار: ۰۸:۰۷     ۲۶ مهر ۱۴۰۱
آیت‌الله میرباقری در برنامه جهان آرا:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم ولی مجبوریم دفاع همه‌جانبه داشته باشیم؛ و این درگیری‌ها حتما به پیروزی جبهه حق منجر خواهد شد، البته اگر ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود را نشناسیم مغلوب می‌شویم.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، برنامه شب گذشته(دوشنبه) جهان آرا با حضور آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی) از شبکه افق پخش گردید.

در این برنامه که درباره «منطق تحلیل و مواجهه با حوادث اجتماعی» بود، آیت الله میرباقری به بیان دیدگاه های خود پرداخت که گزیده آن در ادامه می آید:

- بسیاری از غربگرا و میانه‌روها در اغتشاشات اخیر، مرزهای خود را با براندازان روشن نکردند؛ شاید می‌خواهند به‌عنوان ناجی، دوباره به‌نحوی به قدرت برگردند!

- اسلام حداقلی منشأ چالش‌های اجتماعی می‌شود؛ چون وقتی اقتصاد و شهرسازی و ساختارهای فرهنگی و مناسبات اجتماعی را به علوم مدرن واگذار می‌کنید و درواقع الگوی توسعۀ غربی را می‌پذیرید، اقتضائات آن در جامعۀ ما با فرهنگ دینی و بومی ما دچار چالش می‌شود و منتهی به بحران می‌شود.

- تصمیم‌سازان غربگرا و طرفداران دین حداقلی، که سه دهه در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و فرهنگی کشور حضور داشتند، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و در نقش مدعی و شاکی و پرسشگر وارد نشوند. در کشور ما تصمیم‌سازی باید شفاف‌سازی شود و تصمیم‌سازان پاسخگو باشند.

- مسئلۀ حجاب، مسئلۀ تقابل الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است. نمی‌شود به الگوی توسعۀ غربی ملتزم شوید ولی از پذیرش لوازمش در حوزۀ پوشش خودداری کنید! نمی‌شود با «اقامۀ منکر» که جُرم اصلی است درگیر نشوید ولی با «ارتکاب منکر» که معلول است و جُرم فرعی است، درگیر شوید!

- ما جنگ‌طلب نیستیم ولی مجبوریم دفاع همه‌جانبه داشته باشیم؛ و این درگیری‌ها حتما به پیروزی جبهه حق منجر خواهد شد البته اگر ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی خود را نشناسیم مغلوب می‌شویم.

- برخی دچار شتاب‌زدگی شدند و بر اساس واقعیت ها قضاوت نکردند.

- بسیاری از تحلیل ها را خواندم که خیلی ایدئولوژیک داوری کردند با اینکه واقعیت ها پیش رو داشتند اما قضاوت بر اساس مطالعات عینی نکردند.

- غرب، حجاب را به لبه درگیری تمدنی تبدیل کرده است.

- حجاب، اصل در ایمان و کفر و انقلابی و غیر انقلابی بودن نیست ولی جزو واجبات و فروعات زندگی ایمانی و اسلامی است و به عبارتی از لبه‌های درگیری تمدنی است، البته غرب آن را به لبه درگیری آورده است.

- اصلاح بی حجابی باید اصلاح ریشه‌های آن باشد؛ یعنی مقابله با شبکه سکولاریسم جهانی و ساختارهای ترویج بی حجابی.

- تعریف غرب از آزادی زنان، محقق شدن توسعه صنعتی است نه آزادی واقعی

- پیامبر اکرم(ص) و سایر انبیای الهی آمدند تا غل و زنجیر را از دست و پای زنان و مردان باز کنند.

- آزادی و زندگی زنان، در اسلام وعده داده شده است چه اینکه شعار پیامبران، حیات زن و مرد بوده است.

- مستکبرین، آزادی را به گونه‌ای معنا می‌کنند که به توسعه غربی منجر شود.

- به زودی همه تبلیغات علیه جمهوری اسلامی به ابزار اثبات قدرت ما تبدیل خواهد شد.

- کسانی که با رسانه‌های خارجی زندگی می‌کنند منتظرند صبح که از خانه بیرون می‌آیند، خبری از جمهوری اسلامی نباشد!

- مدتی بگذرد و با عنایت الهی با موفقیت از این مرحله عبور کنیم، تمام تبلیغات دشمنان به کفه ما منتقل و قدرت ما اثبات خواهد شد.

- جریان های غرب گرا و میانه رو، خیلی از مواقع خود عامل به وجود آمدن بحران اجتماعی هستند.

- آنهایی که اسلام حداقلی را پیاده کرده‌اند عامل بحران‌های امروزی هستند.

بسیاری از افراد غرب گرا و میانه رو که در سه دهه اخیر جزو تصمیم‌سازان بوده‌اند، حالا نشسته‌اند و ایراد می‌گیرند در حالیکه حاضر نیستند مسئولیت تصمیم‌سازی‌هایشان را بر عهده بگیرند.

فیلم کامل این برنامه در ادامه می آید: 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها