کد خبر: ۵۱۵۸۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۶ مهر ۱۴۰۱
با توجه به توافق راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین، مازندران به عنوان تامین کننده مهم محصولات کشاورزی و غذایی در این بین مطرح است.

به گزارش پایگاه 598، پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران اعلام کرد: جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به دعوت وزیر جهاد کشاورزی از استاندار مازندران و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و مسئولین سایر بخش‌های وزارت جهاد و صادرکنندگان و تولیدکنندگان با محوریت صادرات محصولات مازندران به بازار بزرگ چین برگزار و تصمیمات و هماهنگی‌های لازم در جهت این موضوع مهم اتخاذ شد. ‎

بازار بزرگ چند میلیارد دلاری چین و نیاز چینی‌ها به تولیدات غذایی توجه آنان را به سوی صنایع کشاورزی ایران سوق داده است.

با توجه به توافق راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین مازندران به عنوان تامین کننده مهم محصولات کشاورزی و غذایی در این بین مطرح است.

بنابه گفته سفیر ایران در چین نگاه راهبردی چین به محصولات مازندران به دلیل کیفیت و استاندارد‌های بالا باعث تشکیل این قرارگاه با موضوع بازار چین شده و این هماهنگی و انسجام داخلی باعث تقویت صادرات به این کشور خواهد شد.

حسینی پور استاندار مازندران در این جلسه ضمن ارائه آماری از آخرین وضعیت تولید محصولات غذایی مازندران به تلاش برای ارتقای کیفیت و استانداردسازی تولیدات و محصولات کشاورزی و غذایی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد.

او افزود:: سازمان جهاد کشاورزی استان تمام تلاش و اهتمام خود را در جهت نزدیک شدن به استاندارد‌های صادراتی بکار گرفته و به صورت روزانه شاهد پیشرفت چشمگیر در این حوزه هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها