کد خبر: ۵۱۶۱۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۰۳ آبان ۱۴۰۱
دینامیت «چریک پیر» زیر پای اصلاح طلبان؛
اظهار نظر بهزاد نبوی در مصاحبه ای مبنی بر اینکه «نمی‌توانیم با معترضان برانداز کف خیابان همسو باشیم.» سبب عصبانیت رسانه‌های اپوزیسیون شده است.

بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات: نمی‌توانیم با «براندازها» همراه شویم/ می‌خواهیم در چارچوب نظام اصلاح کنیم/ در تحصن مجلس ششم مردم با ما همراهی نکردند + واکنش ها

به گزارش پایگاه 598، بهزاد نبوی ۸۱ ساله رئیس جبهه اصلاحات در مصاحبه ای با روزنامه هم میهن متعلق به کرباسچی سخنانی را به زبان آورده است که باعث حمله گسترده به وی شده است.

نبوی که به چریک پیر معروف است در این مصاحبه با بیان اینکه «به‌نظر من به‌رغم شرایط نامساعد برای ادامه فعالیت سیاسی، کماکان باید حرکت اصلاحی را ادامه دهیم. فی‌المثل در ماجرای مهسا امینی جبهه در اولین روز، بیانیه داد و به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت، ولی قطعا نمی‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه می‌دهند، همسو شویم. بحث محافظه‌کاری نیست؛ ما شعارهای آنان را قبول نداریم. ما می‌خواهیم در چارچوب نظام، نظام را اصلاح کنیم. نمی‌خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم، بلکه می‌خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم که البته می‌دانیم کار بسیار مشکل و پرهزینه‌ای است. با چنین مواضعی چون این‌کاره نیستیم، برای همین نه می‌توانیم با کسانی که شعارهای براندازانه می‌دهند، همراهی کنیم و نه وضعیت حاکم را قبول کنیم.» باعث خشم اغتشاشگران داخلی و براندازان خارجی شده است که حتی از دست اندرکاران بخش خبر تلویزیون من و تو وارد میدان شده و در توییتی نوشت:

بهزاد نبوی: نمی‌توانیم با «براندازها» همراه شویم/ می‌خواهیم در چارچوب نظام اصلاح کنیم/ در تحصن مجلس ششم مردم با ما همراهی نکردند + واکنش ها

برخی از کاربران فضای مجازی که تا دیروز سنگ اصلاح طلبان را به سینه می زدند، پس از انتشار متن مصاحبه بهزاد نبوی با حمله به وی و جریان اصلاح طلب، واکنش تندی نسبت به این سخنان نشان دادند؛ در واقع میتوان گفت همین مصاحبه به مانند دینامیتی زیر پای جریان اصلاحات می باشد که هر لحظه امکان منفجر شدن دارد!

 

در ادامه بخش‌هایی از مصاحبه بهزاد نبوی با هم میهن می آید: در تحصن مجلس ششم مردم با ما همراهی نکردند، من به این نتیجه رسیده‌ام مردم از رفتارهای رادیکال خوششان نمی‌آید.

من از سال ۸۸ این نقد را داشته‌ام که اصلاح طلبان به جای آنکه هدایت کننده مردم باشند دنباله رو شده‌اند، مثلا مردم تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند ما هم پشت سرشان می‌آییم!

من قبل از زندان اخیر "ضد انقلاب" نبودم اما با مطالعات و بررسی هایی که در زندان کردم ضد همه انقلاب‌ها شدم، نمی خواهم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم بلکه می خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم.

من ناطق امروز را رقیب ۷۶ آقای خاتمی و لاریجانی را لاریجانی سال ۷۶ نمی‌دانم،تغییر مواضع در اثر تغییر اوضاع و شرایط امر پسندیده‌ای است.

شاید احساس نیاز برای تغییر برخی سیاست‌ها با فروکش کردن بحران اخیر ایجاد شود.

به جای سوق دادن جوانان به کف خیابان باید آنها را پای صندوق رای آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها