أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۶۵۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۱ آبان ۱۴۰۱
یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره احتمال تشدید تحریم‌ها علیه ایران و طبقه‌بندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی توضیح داد که بسته تحریمی جدیدی روی میز نیست که اظهار نظر کند.

به گزارش پایگاه 598، «دانا اسپینانت» معاون سخنگوی کمیسیون اروپا این مطلب را روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در بروکسل و در پاسخ به سووال خبرنگاری مطرح کرد که پرسید: وزیر خارجه آلمان اعلام کرده که اتحادیه اروپا بسته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و در حال ارزیابی این مساله هستند که آیا می‌توانند سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. آیا از کمیسیون اروپا خواسته شده تا این تحریم‌ها را آماده کند و اگر چنین است چه زمانی به سفرای اتحادیه اروپا تحویل می‌شود.

در همین پیوند «نبیلا مسرلی» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت نمی‌تواند درباره روند مذاکرات شورای وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در این خصوص اظهارنظر کند چون مسائلی که در جلسه مطرح می‌شود محرمانه است.

وی با بیان اینکه سخنان او مواضع دولت برلین را نیز نمایندگی نمی‌کند تصریح کرد:« اضافه کردن سازمان‌ها به فهرست گروه‌های تروریستی به تصمیم شورا بستگی دارد و اینکه طرح آن به اتفاق آراء تصویب شود.» وی به این ترتیب تلویحا اشاره کرد که بسته تحریمی جدیدی روی میز نیست.

این درحالیست که وزیر امورخارجه آلمان هفته پیش در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران، مسائل حقوق بشری را بهانه و ادعا کرد: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های حقوق بشری بیشتری از سوی اتحادیه اروپا هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان اخیرا در سخنانی پیرامون مسیر غیرسازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داد و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی « با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

در همین حال ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در مورد اظهارات مقامات آلمان درباره احتمال قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی این کشور، گفت: اظهارات مقامات کشور آلمان در ارتباط با تصمیم برای تحریم سپاه، در ادامه اقدامات غیرسازنده و غیرمسئولانه این کشور است که ناشی از ادامه رویکرد غلط این‌ها در ارتباط با دولت و ملت ایران است. کنعانی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی است و امیدواریم هم دولت آلمان و هم دیگر دولت‌ها که در این زمینه اقدامی دارند، به نتیجه اقدامات غیرسازنده خودشان توجه کنند و به طور خاص منافع دوجانبه خودشان را قربانی مصالح سیاسی زودگذر و تصمیمات احساسی نکنند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها