أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۷۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۵ آبان ۱۴۰۱
پلیس اسپانیا ۳۲ تن مواد مخدر بسته بندی شده در یورش به مزارع و کارخانه های تولیدی در سراسر این کشور را کشف و ضبط کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از گاردین، پلیس اسپانیا اعلام کرد که موفق شده محموله‌ای از موادمخدر حاوی ماری جوانا را به ارزش حداقل ۶۴ میلیون یورو (۵۶ میلیون پوند) کشف و ضبط کند. این میزان موادمخدر کشف شده در یک عملیات، بیشترین مقدار کشف شده مواد مخدر از سوی پلیس اسپانیا عنوان شده است.

پلیس گفته است که این محموله مواد مخدر ۳۲ تن وزن داشته است.

کشف این میزان ماری جوانا در جریان عملیات پلیس در باغ‌ها، مزارع و کارخانه‌های تولیدی در سراسر اسپانیا صورت گرفته است. ۹ مرد و ۱۱ زن بین ۲۰ تا ۵۹ سال نیز در جریان این عملیات دستگیر شدند.

پلیس اسپانیا همچنین گفت: این میزان ماری جوانا بزرگترین انبار ماری جوانای کشف شده تاکنون بوده است که معادل تقریباً ۱.۱ میلیون شاخه گیاه است.

پلیس گفت قاچاقچیان و تولید کنندگان گیاهان ماری جوانا را خشک و بسته بندی کرده و به بخش‌هایی از اسپانیا، سوئیس، هلند، آلمان و بلژیک ارسال کرده‌اند.

اگرچه بازداشت این باند موادمخدر در اسپانیا ماه گذشته در تولدو، سیوداد رئال، والنسیا و آستوریاس صورت گرفته، اما جزئیات این عملیات اکنون منتشر شده است.

قاچاق و خرید و فروش موادمخدر در اسپانیا به صورت غیرقانونی رواج بسیاری دارد. سال گذشته نیز پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک زیردریایی ویژه برای حمل مواد مخدر (زیردریایی نارکو) را توقیف کرده که قادر به حمل حداکثر دو تن محموله بوده است. پلیس گفت عملیات ساخت این زیردریایی که ۹ متر طول دارد در مالاگا در نزدیکی کوستا دل سول انجام شده بود. زیردریایی‌های مشابه برای قاچاق مواد مخدر پیشتر نیز در اقیانوس اطلس به ویژه در آمریکای مرکزی و جنوبی کشف شده‌اند.

پلیس اسپانیا همچنین اعلام کرده است که با همراهی نهادهای بین‌المللی دیگر توانسته در ماه گذشته صدها کیلوگرم کوکائین، حشیش و ماری‌جوانا را در نقاط مختلف این کشور کشف کند و ۵۲ نفر نیز بازداشت شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها