کد خبر: ۵۱۶۷۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۱۵ آبان ۱۴۰۱
دوره حضور ۸ ساله سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، با حواشی و اختلافات زیادی همراه بود و در کنار برانکو ایوانکوویچ، امیر قلعه‌نویی در چهار سال نخست حضور کی‌روش در ایران، یکی از دشمنان اصلی کارلوس کی‌روش به حساب می‌آمد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، با حضور دوباره کارلوس‌ کی‌روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، خیلی‌ها معتقد بودند که بازار حواشی و اختلافات جدید قرار است بازهم پیرامون تیم ملی قرار بگیرد و شاهد مصاحبه‌های آتشین کی‌روش و حواشی منحصر به فرد تیم ملی بود؛ حواشی‌ای که در کنار نظم و انضباط و مدل خاص کی‌روش، باعث شد تا تیم ملی در برهه‌های مختلفی نتواند به آن نتیجه‌ ایده‌آلی که مدنظرش بود دست پیدا کند اما عملکرد کی‌روش در حضور مجدد خود در تیم ملی ایران، ‌همگان را متعجب کرد. سرمربی تیم ملی به دور از تمامی حواشی، تا اینجای کار به دنبال تعامل بوده است و در طول یک ماه اخیر، سرمربی تیم ملی بارها مدیران فدراسیون و اهالی رسانه را که واکنش‌های او در هشت سال نخست را به یاد دارند، شگفت زده کرده است.

اما کی‌روش در ۸ سال اول حضور خود در تیم ملی، با افراد زیادی چالش داشت و برخی این چالش‌ها به حدی رسانه‌ای شد که سرمربی تیم ملی بخش قابل توجهی صحبت‌های خود را کاملا به اختلافات خود به این افراد اختصاص می‌داد. یکی از این افراد، امیر قلعه‌نویی، ‌ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران بود که در نهایت هم نتوانست آغاز و پایان مشخصی داشته باشد.

از روزی که کی‌روش سرمربی تیم ملی شد، هیچ وقت تعامل دوستانه‌ای میان قلعه‌نویی و سرمربی تیم ملی وجود نداشت و رابطه این ۲ نفر، به یک معنا آتش زیر خاکستر بود که هر لحظه می‌توانست باعث ایجاد حواشی مختلفی شود. مثل همیشه لیست تیم ملی و زمان برگزاری اردوهای ملی‌پوشان، بهانه اصلی کی‌روش برای اختلاف با مربیان لیگ بود و همین مساله شروعی برای علنی شدن اختلاف کی‌روش و قلعه‌نویی بود.

قلعه‌نویی در اوایل سال ۹۳ و به خاطر تقابل خود با الشباب عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، طی  یک مصاحبه از زمان برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انتقاد کرد و گفت: «اردوی فعلی را می‌شد ۱۰ روز دیگر هم برگزار کرد. ۵۰ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل وقت داریم و فکر می‌کنم اولین کشوری هستیم که به اردو می‌رویم. لیگ قهرمانان اروپا ۲۳ اردیبهشت ماه تمام می‌شود و این نشان می‌دهد که تیم‌های اروپایی به این زودی به اردو نمی‌روند. یا ام صلال را ببینید که مربی ترکش اعلام کرده اگر پژمان منتظری نباشد استعفا می‌دهد. ما گفتیم که با تیم ملی تعامل می‌کنیم و انتظار هم داریم با ما همکاری شود تا به مصاف الشباب و الریان برویم و بعدش آقای کی‌روش تیم را هر چقدر که دوست داشت به اردو ببرد.»

اختلافات کی‌روش و قلعه‌نویی گام به گام شکل‌ رسانه‌ای‌تری به خود گرفت و شاید اوج دعوای این ۲ مربی، پس از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. کی‌روش پس از حذف تیم ملی مقابل عراق، امیر قلعه‌نویی را مورد خطاب قرار داد و گفت:‌ «قلعه‌نویی این موضوع را رهبری کرد و روند تحریم کردن بازیکنان ملی‌پوش را از قبل از جام جهانی آغاز کرد در حالی که با من توافق کرده بود که بازیکنان را در زمان‌های لازم در اختیار تیم ملی قرار دهد. شما چه چیزی از این کارها به دست می‌آورید؟ هیچ چیز! آیا این رفتارها درست است؟ دقیقا بر عکس. چون ما مربیان باید در کنار هم باشیم تا راهکاری برای حل مشکلات پیدا کنیم. ایشان گاهی اوقات که نمی خواهد خودش مستقیم چیزی بگوید صحبت‌هایش را از طریق دستیارانش، فیزیوتراپ‌ها پزشکان و افراد دیگر از جمله علی فتح الله‌زاده مدیر عامل پیشین استقلال بیان می کند. آدم های اطراف ایشان هستند که صحبت های او را بیان می‌کنند.»

پس از این مصاحبه، سایت رسمی باشگاه استقلال، طی یک بیانیه رسمی واکنش امیر قلعه‌نویی را نسبت به صحبت‌های کارلوس کی‌روش رسانه‌ای کرد اما بازهم دعوای و مصاحبه‌های پینگ‌پنگی کی‌روش و قلعه‌نویی ادامه پیدا کرد و قلعه‌نویی طی یک مصاحبه جنجالی، عملکرد کی‌روش را در این رقابت‌ها مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ «خیلی از برنامه‌هایی که برای کی‌روش ساخته و پخش شد، "شو" بود. یک عده تبدیل به گروه شدند و با برنامه‌شان شوهایی را پخش می‌کنند. آنها باخت به عراق را به حماسه ملی تبدیل کردند. به تمام مقدسات عالم قسم می‌خورم که کارهای آنها برنامه‌ریزی شده است. پرهزینه‌ترین تیم ملی فوتبال تاریخ ایران برابر ضعیف‌ترین عراق تاریخ باخت. اگر کی‌روش مربی بزرگی است چرا این نظرسنجی‌ها را انجام می دهند یا به فلان بازیکن می‌گویند مصاحبه کن و بگو کی‌روش بماند. من از کفاشیان می‌خواهم هزینه‌های تیم ملی را اعلام کند.»

اختلافات قلعه‌نویی و کی‌روش پس از اتفاقات جام ملت‌های آسیا، مقداری فروکش کرد اما بازهم پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، لیست تیم ملی، بهانه‌ای دوباره برای اختلافات دوباره کی‌روش و قلعه‌نویی بود. سرمربی وقت‌ ذوب‌آهن اصفهان نسبت به لیست تیم ملی انتقاداتی مطرح کرد و گفت:‌ بالاخره یکسری بازیکنان در تیم ما بودند که سال خوبی داشتند. کی‌روش حق دارد که هر بازیکنی که دوست دارد را انتخاب کند و من هم نمی‌توانم در آن دخالت کنم. یکسری بازیکنان که در تیم ذوب‌آهن بودند باتوجه به بازی‌های خوب‌شان فکر می‌کردند کی‌روش نیم‌نگاهی به لیگ و ذوب‌آهن داشته که نداشته و ما تنها یک نماینده داریم. قطعا بازیکنان استقلال که در تیم ملی هستند از نظر روحی روانی شرایط بهتری خواهند داشت و کسانی که در تیم ملی نبودند از نظر روحی افت می‌کنند.

صحبت‌های قلعه‌نویی بازهم با واکنش کارلوس کی‌روش مواجه شد و او خطاب به قلعه‌نویی گفت: بیایید راجع به چند مطلب شفاف صحبت کنیم. یک این که ما می‌توانیم محترمانه با هم اختلاف نظر داشته باشیم اما وقتی شما می‌فرمایید که من این لیست را به صورت عمدی برای لطمه به شما و تیمتان اعلام کردم، با این فرضیه صداقت، وجاهت و تعهد کاری من را زیر سوال می‌برید، پس خواهش می‌کنم فضا را غبار آلود نکنید تا صورت خود را پنهان کنید. دوم این که مدیرعامل شما به ما اطلاع داد که این شما بودید که به همکاری بازیکنانتان با تیم ملی لطمه زدید. اگر این دروغ است، رسما اعلام کنید و به بازیکنانتان توضیح دهید. از طرف بنده قضیه به پایان رسیده است.

در اواخر دوره ۸ ساله کی‌روش، قلعه‌نویی در یک نشست خبری بازهم نسبت به عملکرد کی‌روش انتقاد کرد و معتقد بود مسائل روی اصول پیش نرفته است و هیچ حمایتی هم از او صورت نگرفته است اما شاید یکی از دلایل اینکه دعوای قلعه‌نویی و کی‌روش بالا نگرفت، اوج گرفتن دعوای سرمربی تیم ملی با برانکو بود که در آن دوره، سرمربی وقت پرسپولیس و کی‌روش در اوج اختلافات بودند و با مصاحبه‌های مختلف سعی داشتند تا حقانیت خود را ثابت کنند.

دعوای کی‌روش و برانکو، بهانه‌ای بود تا سرمربی تیم ملی، ‌ این بار علیه امیر قلعه‌نویی نباشد و کی‌روش طی یک پست اینستاگرامی از او و مربیان لیگ برتری و برخی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و منتقدانش تشکر کرد و گفت: «فوتبال بازی نظرات است و ما "مردم فوتبال" چه موافق باشیم یا نباشیم با در احترام کامل و هماهنگی بازی می‌کنیم.  من همیشه شجاعت و دلاوری همکاران را تحسین می‌کنم.   زمانی که آنها برای دفاع از منافع فوتبال، در برابر اصول و ارزش‌های خود ایستادگی می‌کنند: علی پروین، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، وینفرد شفر، جواد نکونام، یحیی گلمحمدی، حسین کلانی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان. (من عذر خواهی می‌کنم اگر نام‌های دیگری را که باید در این تیم از "شجاعت" و "شخصیت" باشد را فراموش کرده‌ام).»

داستان‌های اختلافات کی‌روش/ این قسمت:‌ امیرقلعه‌نویی

این پست اینستاگرامی کی‌روش، ‌ طعنه‌ مستقیمی به برانکو ایوانکوویچ داشت که در آن دوران، برانکو و کی‌روش در اوج اختلافات به سر می‌بردند و پس از آن، جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و بعد از حذف تیم ملی، مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی، ‌ کارلوس کی‌روش از جمع ملی‌پوشان جدا شد و به تیم ملی کلمبیا رفت.

چند روز پیش از حضور دوباره کی‌روش در تیم ملی، امیر قلعه‌نویی در یک مصاحبه تلویزیونی بازهم نسبت به اینکه عملکرد کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مورد تحسین قرار گرفت اما عملکرد او در تیم ملی در رسانه‌ها محکوم شد، ‌ صحبت‌های مختلفی به میان آورد که نشان داد مواضع او نسبت به این سرمربی پرتغالی همچنان سرجایش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها