أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۹۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۹ آبان ۱۴۰۱
شایعه؛
برخی رسانه‌ها و فعالان ضدانقلاب در اقدامی تکراری با انتشار تصویری که مربوط به مهرماه است داستانی دروغین با کلیدواژه «خدانور لجه ای» را روایت کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، برخی رسانه‌ها و فعالان ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی در اقدامی تکراری با انتشار تصویری از فردی به نام «خدانور لجعی»، از سارقان دستگیرشده در سیستان و بلوچستان، وی را یکی از دستگیر شدگان ماجرای جمعه هشت مهرماه زاهدان معرفی کردند.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که تصویر منتشرشده در این رسانه‌ها از فردی با دستان بسته به یک میله پرچم مربوط به ۲۷ تیرماه است که توسط نیروی انتظامی سیستان‌وبلوچستان به جرم سرقت دستگیر شده بود.

همان ایام، سردار احمد طاهری فرمانده وقت نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان دستور ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری این موضوع صادر کرده بود.

نکته قابل‌توجه در این زمینه آن است که در همان زمان شبکه اینترنشنال درباره دستگیر شدن این فرد خبری منتشر کرده که با یک جست‌وجوی ساده در محتوای این رسانه دروغ‌پراکن این موضوع قابل‌تأیید است.

مهدی شمس آبادی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان هم با اشاره به خبر جعلی برخی شبهه رسانه‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب‌ها مبنی بر کشته شدن «خدا نور لجه ای» در اغتشاشات اخیر توسط نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: فردی که در رسانه‌ها عکسش منتشر شده، «صادق کبدانی» ملقب به یاغی و مشهور به «خدا نور لجه ای» است.

وی تصریح کرد: این فرد به جرم ۱۶ فقره سرقت در تیرماه امسال بازداشت شده و پس از طی مراحل قانونی و برگزاری دادگاه، با قرار وثیقه آزاد شده بود.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان همچنین اظهار کرد: طبق گزارش‌ها صادق کبدانی فرزند علی با نام مستعار خدانور لجه‌ای قبلاً به اتهام شرکت در ۱۶ فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده و برای وی در دستگاه قضائی پرونده تشکیل شده بوده است.

شمس آبادی گفت: این فرد تبعه افغانستان بوده است.

وی افزود: لجه‌ای که سابقه چندین فقره سرقت داشته در تاریخ ۱۰ مهر ماه در جریان یک درگیری کشته شده است.

دادستان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در روز ۱۰ مهر ماه که این فرد کشته شده هیچ درگیری و اغتشاشی در استان و شهر زاهدان گزارش نشده است.

شمس آبادی گفت: چگونگی کشته شدن لجه‌ای در دستگاه قضائی استان در حال بررسی است.

بنابراین گزارش شبکه‌های معاند و فعالان ضدانقلاب بارها تلاش کرده‌اند با انعکاس اخبار جعلی و ساختگی و دروغ، در مسیر انحراف افکار عمومی گام بردارند که بارها کذب بودن اخبار این بوق‌های تبلیغاتی سعودی و معاند روشن شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها