أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۷۱۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۳ آبان ۱۴۰۱
مدیرعامل صنایع دارو پخش سازمان تامین اجتماعی:
مدیرعامل صنایع دارو پخش سازمان تامین اجتماعی گفت: تولید سرم دو برابر افزایش یافت و با راه اندازی خط جدید تولید در آذر امسال دیگر کمبودی در بازار دارویی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از  ایرنا، محمد مسعود علی مراد روز دوشنبه در یک نشست خبری که در محل دارو پخش برگزار شد، افزود: از بزرگترین تولید کنندگان دارویی در کشور در زمینه فرآورده های استریل، مایعات، شربت و پمادها و غیره هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بودجه امسال داروپخش است، ادامه داد: حدود ۳ تا ۴ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کنیم با توجه به اینکه کمبود سرم در جامعه وجود داشت ظرفیت تولید سرم را از سه میلیون عدد در ماه به چهار میلیون افزایش داده و از سال آینده نیز به ۶ میلیون عدد می رسد و دیگر مردم مشکلی در زمینه تهیه سرم نخواهند داشت.

علی مراد با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان کمبود نقدینگی داریم، گفت: قرار است با حمایت وزارت بهداشت در این زمینه تسهیلات بانکی ارائه شود تا بتوانیم با افزایش ظرفیت اقلام دارویی، نیاز جامعه را تامین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام کردیم تا اگر کمبود سرم دارند، بطور مستقیم و بی واسطه نیاز آنها را تامین کنیم.

علی مراد تصریح کرد: ۴۰ درصد مواد اولیه دارویی را وارد می کنیم و یک میلیون دلار بودجه صادرات امسال است که تاکنون یک سوم آن محقق شده با توجه به اینکه سفارشات زیادی از سوریه و ارمنستان برای تهیه دارو داریم ولی اولویت مان تامین نیاز داخل کشور است.

وی، عراق، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه و ونزوئلا را از کشورهایی نام برد که صادرات دارویی به آنها انجام می شود و اظهار داشت: تامین نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات دارویی که بالای ۳۰ سال قدمت دارند و روش قیمت گذاری داروها از عمده ترین مشکلات صنعت داروسازی است که امیدواریم با حمایت دولت برطرف شود.

علی مراد در پایان از تولید داروهای بیوتکنولوژی بزودی خبر داد و گفت:سعی داریم با بازسازی ماشین آلات داروهای بیشتری را تولید کنیم تا مردم نگران تهیه داروهای مورد نیازشان نباشند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها