يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۲۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۳ آبان ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲؛
رئیس جمهور در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تلاش تیم ملی در زمین مسابقه از جمله آوردگاه‌هایی است که می‌تواند موجب تقویت انسجام و همدلی بیشتر ملت بزرگ ایران و ناکام ماندن خواست دشمنان شود.

بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی توسط مادران شهدا  + فیلم / دیدار ملی پوشان با رئیس جمهور قبل از پرواز

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ امروز (دوشنبه) در هتل المپیک برگزار شد و مادر شهیدان خالقی‌فر برای بازیکنان تیم ملی ایران صحبت کرد. سپس بازیکنان از زیر قرآنی که در دستان این مادر شهید بود، عبور کردند.

بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی توسط مادران شهدا  + فیلم / دیدار ملی پوشان با رئیس جمهور قبل از پرواز

در این مراسم پیراهن تیم ملی فوتبال ایران به مادر شهید اهدا شد و او خطاب به ملی‌پوشان گفت: "پیراهن را در کفن خود می‌گذارم. تک تک شما فرزندان من هستید. دلم برای تک تک شما می‌تپد. اگر اجازه بدهند دستانتان را می‌بوسم زیرا همه شما فرزندان من هستید. شما چشم و چراغ این ملت هستید. به من قول بدهید همانطور که زیبا بازی می‌کنید، با اخلاق ورزشی پرچم ایران را به دنیا بشناسانید. ما خانواده ایران بزرگ هستیم. در یک خانواده ممکن است تنش ایجاد شود. هر خانواده کمبود دارد و همه می‌دانیم مشکلاتی هست اما اعضای خانواده مشکلات را در بیرون نشان نمی‌دهند. به برخی حرف‌ها کاری ندارم اما اینجا آمده‌ام تا بگویم اینگونه نیست که می‌خواهند ایران را نشان دهند. همه ما اعضای خانواده ایران هستیم. یک چیز را هم از شما به عنوان یک خانواده می‌خواهم؛ قول بدهید هر کاری از دستتان بر می‌آید برای ایران انجام دهید. قول بدهید حرف خانوادگی در دنیا پخش نشود. مانند فرزندان خودم با شما صحبت می‌کنم و بلد نیستم کلاس بگذارم. می‌خواستم اینجا اسفند دود کرده و نوازشتان کنم اما قول می‌دهم اگر زنده بودم در بازگشت شما به استقبالتان بیایم."

کارلوس کی‌روش آخرین نفری بود که وارد اتوبوس تیم ملی شد.

ملی پوشان سپس راهی نهاد ریاست جمهوری شدند و با رییس جمهور دیدار کردند

دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال برای حضور و افتخارآفرینی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر فنی برای آماده‌سازی این تیم، گفت:‌ انگیزه، غیرت و شجاعت مهم‌ترین شاخصه‌های ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف ورزشی است که باید خدای متعال را بخاطر داشتن این نعمت بزرگ شاکر بود.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال افزود: اکنون که خدای متعال به واسطه تلاش و همت شبانه‌روزی‌تان، نعمت و افتخار بزرگ پوشیدن لباس تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به شما هدیه کرده است، با تلاش مضاعف این نعمت بزرگ را در مسیر شاد کردن ملت ایران به‌کار بگیرید.

بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی توسط مادران شهدا  + فیلم / رئیس جمهور در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال: همه عزم، تمرکز و همت‌تان را صرف افتخارآفرینی برای کشورتان کنید

دکتر رئیسی توکل به خدای متعال را رمز موفقیت و پیروزی در عرصه‌ها و میادین سخت عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی شما شاد کردن دل ملت ایران و دوستداران ایران اسلامی و نیز عزت و سربلندی این کشور را هدف خود قرار دهید، حتم بدانید خدای متعال هم عنایت و حمایت خود را از شما دریغ نخواهد کرد.

 

ببینید:
تصاویر کامل از دیدار ملی‌پوشان فوتبال ایران با رئیس‌جمهور 

 

رئیس جمهور در ادامه با خاطرنشان کردن این نکته که برای برافراشته شدن پرچم پرافتخار این کشور و سربلند و سرافرازی نام ایران در دنیا خون صدها هزار شهید بر زمین ریخته شده، تصریح کرد: این موضوع اهمیت صیانت از حرمت و قداست پرچم جمهوری اسلامی ایران را دو چندان کرده است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه کسانی که نمی‌خواهند پیروزی و موفقیت جوانان ایرانی را ببینند به دنبال برهم زدن تمرکز شما هستند، گفت: در این زمینه به شدت مراقبت کنید. به هیچ وجه اجازه ندهید هیچ جریان یا مسأله‌ای تمرکز شما را برهم بریزد و همه عزم و همت‌تان را صرف افتخارآفرینی برای کشورتان کنید.

بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی توسط مادران شهدا  + فیلم / رئیس جمهور در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال: همه عزم، تمرکز و همت‌تان را صرف افتخارآفرینی برای کشورتان کنید

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان و بدخواهان قصد دارند، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را به کام ملت ما تلخ کنند، افزود: تلاش تیم ملی در زمین مسابقه از جمله آوردگاه‌هایی است که می‌تواند موجب تقویت انسجام و همدلی بیشتر ملت بزرگ ایران و ناکام ماندن خواست دشمنان شود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی دولت از تیم ملی فوتبال و همچنین همه ورزشکاران، قهرمانان و نام‌آوران ایران اسلامی، قطعی و حتمی است از اعضای حاضر خواست سلام گرمش را به سایر اعضا که در قطر به تیم ملی اضافه خواهند شد، برسانند.

در انتها رئیس جمهور با این دعا که ان‌شاءالله خدای متعال با اراده پولادین شما پیروزی‌ها و موفقیت‌های پی‌درپی را نصیب ملت ایران گرداند، تیم ملی را بدرقه کرد.

 

ببینید:
فیلم/ حاشیه های دیدار رئیس جمهور با تیم ملی فوتبال

 

پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از روند صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی، برگزاری انتخابات در فدراسیون فوتبال، انتخاب کادر جدید تیم ملی و همچنین آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گزارشی ارائه کرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به شرایط متفاوت این دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال و شرایط سخت و فشرده آماده‌سازی تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: ایمان دارم که بازیکنان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران همه تلاش‌شان را برای موفقیت در این بازی‌ها انجام خواهند داد و حتماً در زمان بازگشت از این مسابقات همه به نتایج به دست آمده توسط این تیم افتخار خواهند کرد.

در این مراسم همچنین وحید امیری، علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان و مرتضی پورعلی‌‌ گنجی به نمایندگی از اعضای تیم ملی فوتبال به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی توسط مادران شهدا  + فیلم / رئیس جمهور در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال: همه عزم، تمرکز و همت‌تان را صرف افتخارآفرینی برای کشورتان کنید

همچنین محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز پیام نمایندگان مجلس را به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان قرائت کرد.

در پایان این مراسم پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی به‌عنوان یار دوازدهم تیم ملی به همراه کتاب جام جهانی فوتبال از سوی محمدمهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی محمدنبی نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اهداء شد.

بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی توسط مادران شهدا  + فیلم / رئیس جمهور در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال: همه عزم، تمرکز و همت‌تان را صرف افتخارآفرینی برای کشورتان کنید

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها