أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۷۵۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۳۰ آبان ۱۴۰۱
شب دوم پاکسازی؛
در راستای بازگشت کامل آرامش به شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌ غربی، نیروهای خافظ امنیت در شب دوم هم باقی مانده عوامل و سران اغتشاشات و اقدامات تروریستی اخیر را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه 598، به دنبال اوضاع ناآرام در برخی شهرهای جنوبی آذربایجان‌ غربی نظیر مهاباد، بوکان و پیرانشر طی هفته گذشته و ورود عوامل گروهک‌های ضدانقلاب به این شهرها برای ایجاد ناامنی، از شامگاه جمعه پاکسازی عوامل این گروهک‌ها توسط نیروهای امنیتی آغاز شده است.

انجام اقدامات شناسایی برخی منازل و مخفیگاه‌های تروریست‌ها و سران اغتشاشگران در محله‌های مختلف شهرها و دستگیری این افراد توسط یگان‌های سپاه و فراجا، موجب برقراری آرامش کامل در شهرهای مهاباد، بوکان، پیرانشهر، اشنویه و دیگر شهرهای کُردنشین شده که با حمایت و همراهی مردم نیز همراه شده است.

اما از آنجا که ضدانقلاب خواستار برهم زدن آرامش عمومی و از بین بردن امنیت شهری بوده، رسانه‌های مزدور و وابسته، با آغاز عملیات پاکسازی در تلاش برای ملتهب و ناامن جلوه دادن این شهرها کردند تا اهداف شوم خود را دست یافتنی جلوه دهند.

نمایش تصاویری از روزهای گذشته با تاریخ دروغین، ارائه آمار غلط از عملیات پاکسازی با نمایش تصاویری از رزمایش‌های بسیجیان در سال‌های گذشته، دعوت از مردم برای تجمع و اغتشاش در ساعات پایانی شب و نیز ناامن جلوه دادن نقاط مختلف شهرها به واسطه حضور نیروهای امنیتی از جمله اقدامات ضدانقلاب بود که البته بدون توجه خاصی از سوی عموم مواجه شد.

بر اساس گزارشات رسیده از مهاباد و پیرانشهر، از عصر روز گذشته و با کاهش بار روانی آشوبگران، اندک اندک مغازه‌های مختلف اقدام به بازگشایی و فعالیت می‌کردند که با تهدید و ارعاب عده‌ای مواجه شده و مجبور به تعطیلی شدند.

اما با رسیدن به ساعات پایانی روز و غروب آفتاب، تعدادی از جوانان با همراهی عوامل معاندین اقدام به انسداد برخی معابر و کوچه‌های فرعی و نیز برافروختن آتش کردند تا نشان دهند که همچنان نسبت به ادامه مسیر اغتشاش مصرّ هستند.

این اقدام عده قلیل همانند روزهای گذشته با عدم همراهی مردم همراه بود و با توجه به پایین بودن تعداد حاضران پس از ساعتی به پایان رسید تا بار دیگر آرامش در شهر حاکم شود.

از ساعات پایانی دیشب، بار دیگر مردم شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر شاهد شروع دومین شب از عملیات پاکسازی بودند که با تیراندازی متقابل و درگیری میان نیروهای امنیتی و عوامل ضدانقلاب در مخفیگاه‌های آن‌ها همراه بود.

بر اساس اخبار غیررسمی، در جریان این پاکسازی‌ها چندین نفر از عوامل گروهک ها دستگیر شده‌اند. این عملیات بر اساس اطلاعیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در مناطق شمالغرب ادامه دارد و عوامل گروهک‌ها تحت تعقیب و رصد هستند.

همچنین در کنار عملیات پاکسازی شهری، حملات سنگین و گسترده رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق استقرار گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در اقلیم کردستان عراق آغاز شده و به عنوان تکمیل کننده پازل مقابله با ضدانقلاب به شمار می‌رود.

اوضاع کلی شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر با وجود برخی القائات و توطئه افکنی معاندان در شرایط عادی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد در صورت ادامه این روند به زودی شاهد امنیت پایدار و آرامش قطعی در این مناطق باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها