کد خبر: ۵۱۷۷۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۰۵ آذر ۱۴۰۱
شهردار تهران از ایجاد هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام و در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌ای که امروز افتتاح شد، بالغ بر ٤٠ میلیارد هزینه داشته و در دو سال قبل تنها ٤٠ درصد پیشرفت داشته اما در حال حاضر به ٦٠ درصد رسیده است.

شهردار تهران با بیان اینکه کارهای بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها آزادراه شهید شوشتری است که بزرگراه شهید رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی متصل می‌کند و فاز نخست آن در شش ماهه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع آلودگی هوا گفت: در حوزه آلودگی هوا ٢٣ دستگاه مسئول هستند و ما هم فراتر از قدرالسهم خود احساس مسئولیت کرده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: تقویت حمل و نقل عمومی در دستور کار ما است و باید اصلاح شود همچنین ایجاد فضای سبز و رفع آلودگی در دستور کار است.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: هزار و ٥٠٠ هکتار فضای سبز در ١٥ اسفند افتتاح خواهیم کرد و در داخل شهر هم پارک‌های متعددی افتتاح می‌شود.

زاکانی در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون موضوع واگذاری سهام چهار مورد از برندهای شهرداری شامل شهروند، همشهری، شهرآفتاب و رفاه عنوان کرد: از گذشته واگذاری سهام برندهای مذکور مطرح بوده و این یکی از تکالیف شهرداری است که بخشی از این سهام واگذار شود.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای توسعه کارکردها و قابلیت‌های خدمت گذاری این واگذاری در دستور کار قرار گرفته است و شهر آفتاب به عنوان یک نقطه کلیدی به منظور انتقال نمایشگاه و باز کردن گره‌های ترافیک در اولویت است‌.

زاکانی با تاکید بر لزوم ارتقای شهر آفتاب تصریح کرد: باید با این ارتقا بتوانیم نمایشگاه‌های وسیع و بین المللی را در شهر آفتاب برگزار کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مشکلات سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و اکنون مسیر هموار شده است، گفت: با ارتقای سرمایه از طریق مشارکت بانک شهر توانستیم سطح مشارکت‌ها را افزایش و خدمات را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه با وزارت صنعت و بانک شهر در حال مذاکره هستیم، اظهار کرد: مقصود از این اتفاق کاهش بدهی نیست اما اساس این است که ظرفیت‌ها را به یک نهاد مالی قوی تبدیل کرده و توسعه دهیم.

شهردار تهران افزود: واگذاری شهروند به هیچ عنوان با هدف کمبود بدهی صورت نمی‌گیرد و قرار است نیمی از این مبلغ در راستای توسعه شهروند در نقاط محلی که بتوان بار معیشتی را کاهش داد مورد استفاده قرار گیرد اما مدیریت همچنان با شهرداری تهران است‌.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها