أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۸۲۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۴ آذر ۱۴۰۱
متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد؛
متخصص بیماری‌های عفونی، در ارتباط با علائم مشکوک به ایدز، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، مسعود مردانی گفت: در حال حاضر گروه‌های در معرض خطر بیماری ایدز در کشور شامل گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال با روابط جنسی محافظت نشده خارج از حریم خانواده هستند.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه افراد دارای رفتارهای پرخطر اغلب به نشانه‌های اولیه بیماری توجه نکرده و در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند، افزود: این افراد باید بدانند که بیماری HIV/ ایدز کشنده نیست و درمان دارد. بسیاری از مبتلایان به ایدز سال‌ها است که تحت درمان قرار دارند و با این بیماری زندگی می‌کنند و تفاوت آنها با سایر افراد این است که باید روزانه دارو استفاده کنند.

این استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به نشانه‌های بیماری، گفت: افرادی که علائمی نظیر کاهش وزن بدون علت، اسهال بدون علت و تب بدون علت را تجربه می‌کنند و دارای رفتارهای پرخطر جنسی، سابقه اعتیاد تزریقی، تزریق خون و فرآورده‌های های خونی هستند، مشکوک به این بیماری بوده و حتماً باید برای پیگیری این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها