يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۲۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۴ آذر ۱۴۰۱
ادامه احضارها؛
در راستای ادامه برخوردها با شایعه پراکنان و هنجارشکنان، دو بازیگر دیگر هم به دادسرا احضار شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، در راستای ادامه برخوردهای قضائی با هنجارشکنان و شایعه پراکنی در بین افکار عمومی الناز شاکردوست و شقایق دهقان از بازیگران سینما و تلوزیون به دادسرا احضار شدند و امروز باید جهت ارائه برخی توضیحات در پیشگاه دستگاه قضائی حضور یابند.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه روز هفتم آذرماه، در نشست شورای عالی قوه قضائیه به حربه دشمنان در انتشار دروغ و شایعه اشاره کرد و گفت: به مسئولان قضائی در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده‌ام چنانچه فردی حرف دروغی یا ادعای بدون سندی منتشر کرد، در کوتاه‌ترین زمان او را احضار کنید و مستند ادعا را از او بخواهید؛ چنانچه بدون سند و مدرک این حرف دروغ را نشر داده باشد و سوء‌نیت او نیز احراز شود، اما ابراز تنبّه کند و اعلام کند درصدد جبران برمی‌آیم، طبیعتاً مواجهه مقتضی به عمل خواهد آمد. اما چنانچه فرد منتشرکننده دروغ، مستندی ارائه نکرد و سوء‌نیت او محرز شد و ابراز تنبّه و جبران خطا در رفتار او مشاهده نشد، مشخص است در راستای اهداف دشمن اقدام می‌کند. لذا برای او به سرعت کیفرخواست صادر خواهد شد و پرونده‌اش به دادگاه ارسال می‌شود.

در پی برخی اظهار نظرهای بدون استناد درباره اتفاق‌های اخیر و انتشار مطالب تحریک‌آمیز در حمایت از آشوب‌های خیابانی از سوی برخی چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی، این افراد برای توضیح به دادستانی تهران احضار شدند.

از جمله محمود صادقی، پروانه سلحشور، یحیی گل‌محمدی برای توضیح درباره انتشار مطالب غیر مستند یا توهین‌آمیز به دادسرا احضار شده‌اند. پنج نفر از چهره‌های سینمایی هم برای پاسخگویی درباره انتشار مطالب غیر مستند و تحریک‌آمیز به دادسرا احضار شدند؛ الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی. حسن عباسی هم که اتهام‌هایی به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود، برای پاسخ به مقام قضائی، به دادستانی احضار شد.

کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی هم از دیگران احضار شدگان به دادسرا بودند که چند روزی هم بازداشت شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها