أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۸۳۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۱۶ آذر ۱۴۰۱
با همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن صورت می گیرد؛
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مسکن خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور کمک به تأمین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان شهری فاقد زمین و مسکن تحت پوشش بهزیستی ساکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرهایی که در حوزه فعالیت بنیاد قرار می‌گیردف با رویکردی معیشت‌محور و جلوگیری از اسکان متمرکز مددجویان با حضور «علی‌محمد قادری» و «اکبر نیکزاد» منعقد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این اقدام شایسته با هم‌افزایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانمندسازی جامعه هدف را به همراه دارد، گفت: مسکن یکی موضوعات اساسی‌ترین دولت مردمی سیزدهم است که مقرر شده ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در ۳ سال برای ۱۰۰ هزار خدمت‌گیرندگان احصاء شده، تأمین کنیم.

وی از برگزاری آئین واگذاری ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در چند سال اخیر خبر داد و گفت: طرح مسکن خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است، به عبارتی در این سال‌ها با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی کشور این تعداد حانوار صاحب مسکن شدند؛ همچنین تجدید این تفاهم با بنیاد مستضعفان و انقلاب اسلامی اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی را برای خرید در شهرها و ۱۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی تعریف شده است.

قادری با بیان اینکه تاکنون ۱۱۷ هزار نفر در سایت مسکن ملی ثبت‌نام کردند، افزود: حدود ۴۰ میلیون تومان آورده خانوار در طرح مسکن می‌باشد که اواسط و اواخر تحویل پروژه این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی برای احداث هر واحد مسکونی در چارچوب قوانین بودجه پرداخت می‌کند، گفت: همچینن تسهیلات بانکی تا سقف مصوب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: ۱۶۰ هزار خانوار دارای یک معلول از جمله معلول سرپرست خانواده، ایتام و افرادی که یک عضو از خانواده دارای معلولیت داشتند، صاحب خانه شدند.

وی با بیان اینکه در نظام بودجه سال گذشته یکهزار میلیارد منابع برای توزیع بلاعوض در راستای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش داشتیم تا به مسکن پایدار برسند، سال جاری به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد افزایش یافت.

قادری از واگذاری یکهزار و ۴۸۲ واحد آماده تحویل همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه نتیجه تصادفات جاده‌ای چه تأثیری بر آمار معلولیت دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار سانحه تصادفی در کشور داریم که از این تعداد ۴۰ تا ۶۰ هزار دارای معلولیت می‌شوند که ۲ تا ۳ هزار نفر معلول ضایعه نخاعی و بسترگرا هستند و هیچ برنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای معلولان دارای ضایعات نخاعی ارائه نشده است.

وی حوادث جاده‌ای را یکی از عوامل تولید فقر و معلولیت برشمرد و از نبود جایگاهی برای سازمان بهزیستی کشور در ستادهای نوروزی جاده‌ای گلایه کرد و گفت: لذا درخواست می‌کنیم سهم مشخص رسانه‌ای و بودجه‌ای برای بهزیستی قائل شوند؛ خودروسازها و راه‌سازها نقش مهمی در افزایش تصادفات جاده‌ای دارند که انتطار داریم در کاهش حوادث جاده‌ای هم نقش خود را ایفا کنند.

قادری در پایان یادآور شد: از سال ۱۳۹۷ قانون حمایت از معلولان ابلاغ شد و ۶۱ هزار میلیارد تومان بودجه سنواتی نیاز دارد که بهزیستی کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان را دریافت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها