يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۵۲۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۱۹ آذر ۱۴۰۱
بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا؛
کارکنان واحد مرزی انگلیس در فرودگاه‌های اصلی این کشور از جمله فرودگاه «هیترو» لندن توافق کردند تا به مدت هشت روز اعتصاب کنند.
به گزارش پایگاه 598، در حالی بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان در کنار آمریکا شاهد اعتصاب‌ها و اعتراض‌های مردمی گسترده به وضعیت اقتصادی است که در پی نارضایتی کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی انگلیس از وضعیت معیشتی، کارکنان واحد مرزی در فرودگاه‌های سراسر این کشور در شلوغ‌ترین روزهای سال به مدت ۸ روز اعتصاب می‌‌کنند در حالی که پاسخ پلیس به این اعتصاب‌ها سرکوب و بازداشت گسترده معترضان است.
 
کارکنان واحد مرزی انگلیس در فرودگاه‌های مهم و اصلی این کشور از جمله فرودگاه «هیترو» لندن توافق کردند تا به مدت هشت روز در ماه میلادی جاری (دسامبر) اعتصاب کنند. رسانه‌های استرالیایی در این خصوص گزارش کردند آن دسته از استرالیایی‌هایی که برای کریسمس به بریتانیا سفر می‌کنند باید انتظار مواجهه با هرج و مرج و اختلال را در پی اعتصاب‌های گسترده در انگلیس داشته باشند. اتحادیه خدمات عمومی و تجاری انگلیس اعلام کرد که اعضای این اتحادیه در فرودگاه‌های «گاتویک»، «هیترو»، «منچستر»، «بیرمنگام» و «کاردیف» از تاریخ ۲۳ دسامبر تا ۳۱ دسامبر (دوم تا ۱۰ دی ماه) و در شلوغ‌ترین روزهای سال برای مسافرت‌های بین‌المللی به مدت هشت روز اعتصاب خواهند کرد.شرکت تحلیل هوانوردی «سیریوم» برآورد کرده که بیش از ۱۰ هزار پرواز که احتمالاً بیش از دو میلیون نفر را حمل می‌کند، در جریان اعتصاب‌های گسترده به فرودگاه‌های نامبرده وارد خواهد شد.
 
اعتصاب‌‌ در ادارات و نهادهای مختلف سراسر انگلیس هم شامل بخش‌های خصوصی و هم بخش‌های دولتی می‌شود که اخیراً به شدت گسترش یافته زیرا کارکنان بخش‌های خصوصی و دولتی در انگلیس خواهان افزایش حقوق و دستمزدهای خود هستند تا بتوانند با تورم ناشی از افزایش قیمت‌های انرژی و غذا که به بیش از ۱۱ درصد رسیده، کنار بیایند. کارکنان بخش ریلی انگلیس چند بار در اعتصاب‌های ۲۴ ساعته یا ۴۸ ساعته مشارکت داشته‌اند. در واکنش به گسترش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور می‌گوید که کارکنان بخش دولتی شایسته افزایش حقوق هستند اما افزایش دو رقمی غیرممکن است.«ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا چهارشنبه گفت که در حال بررسی «قوانین جدید سخت‌تر» است. وی ضمن هشدار به رؤسای اتحادیه‌های مختلف انگلیس گفت: «اگر رهبران اتحادیه‌ها به رفتار غیرمنطقی خود ادامه دهند، وظیفه من این است که برای حفاظت از جان و معیشت مردم بریتانیا اقدام کنم». با فرارسیدن فصل سرما، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حدود سه میلیون خانوار کم درآمد انگلیسی قادر به گرم کردن خانه‌های خود و تهیه غذا و لباس گرم نیستند.
 
از سوی دیگر هزاران تن از کارکنان و کارگران ۱۵ فرودگاه بزرگ آمریکا در اعتراض به پایین بودن حقوق و دستمزد و شرایط نامناسب کار، اعتصاب کردند و دست از کار کشیدند.از سوی دیگر در حالی که فرانسه به دلیل خطرات کمبود عرضه در زمستان خود را برای طرح خاموشی‌های برنامه ریزی شده آماده می‌کند، عصر پنج شنبه به دلیل خرابی یک تراسفورماتور قطعی گسترده برق غیر منتظره در سراسر پاریس رخ داده که ۱۲۵ هزار خانور تحت تاثیر آن قرار گرفتند. موج اعتراض‌ها چنان گسترده شده است که پرورش دهندگان اسب در فرانسه در اعتراض به افزایش مالیات بر ارزش افزوده در پاریس دست به اعتراض زدند. در این میان اما بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جای توجه به چالشهای اقتصادی اروپا، هشدار داد جنگ در اوکراین ذخایر تسلیحاتی اتحادیه اروپا را خالی کرده است. از سوی دیگر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی جدید گفته که جنگ اوکراین سال آینده به پایان می رسد. زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ایالات متحده درصدد است تا حداقل سه سال دیگر جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد. خبر دیگر آنکه وزارت خارجه رژیم‌ صهیونیستی در حال آمادگی برای ارسال کمک‌های جدید به اوکراین از طریق اتحادیه اروپا است.
 
این در حالی است که بانک مرکزی اروپا در مقابله با تورم ناتوان بوده است و کارکنان آن هم خواهان افزایش دستمزد‌های خود شده اند.کارلوس بولز، معاون بخش امور بین الملل بانک مرکزی اروپا گفت: ما از این وضعیت راضی نیستیم. تورم در آلمان و منطقه یورو احتمالا امسال به حدود ۸.۵ درصد خواهد رسید. ما شاهد افزایش دستمزد‌ها نخواهیم بود. این به منزله کاهش قدرت خرید کارکنان خواهد بود. این به روحیه و اعتماد آن‌ها به بانک مرکزی اروپا آسیب وارد می‌کند.طبق گزارش شرکت سرمایه گذاری «اتمیکو» صنعت فناوری اروپا در سال جاری شاهد از بین رفتن ارزش ۴۰۰ میلیارد دلاری و کاهش ۱۸ درصدی بودجه سرمایه گذاری جسورانه خود بوده است. سرمایه گذاری جسورانه یا خطرپذیر به تامین سرمایه کسب و کارهای نوپا گفته می‌شود که ریسک بالایی را به همراه دارد.
 
پوتین رئیس جمهور روسیه گفت غرب با بی‌شرمی چندین سال منابع اوکراین را تصرف کرد، از آن بهره‌برداری کرد و نسل‌کشی را تشویق نمود.«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، طی سخنرانی در جمع وزرای دفاع کشورهای مستقل همسود و سازمان همکاری شانگهای گفت که غرب از اوکراین بهره کشی کرده است.رئیس جمهور روسیه در این باره اظهار داشت: «غرب با بی‌شرمی چندین سال منابع اوکراین را تصرف کرد، از آن بهره‌برداری کرد و نسل‌کشی را تشویق نمود.» نکته قابل توجه آنکه به رغم تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه، فرانسه واردات اورانیوم خود را از روسیه سه برابر کرده است.در این میان دهها تن از کارکنان شرکت اپل در استرالیا پیشاپیش تعطیلات زادروز حضرت مسیح (ع)، برای درخواست بهبود شرایط کاری و دستمزدهایشان، قصد دست کشیدن از کار دارند که احتمالا به فروش این شرکت تولید کننده تلفن همراه آیفون و خدمات آن در نیمکره جنوبی، آسیب خواهد رساند.همچنین یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به طور فزاینده‌ای نگران تورم بالای تاریخی و رکود بالقوه هستند، به طوری که بیش از نیمی از بزرگسالان اکنون می‌ترسند که نتوانند برای خانواده‌هایشان غذا تهیه کنند.در این میان در میانه موج بحران اقتصادی، مجلس آمریکا بودجه دفاعی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور یا همان NDAA را با ۳۵۰ رای موافق در برابر ۸۰ رای (بیش از دو سوم مورد نیاز برای تصویب قانون و ارسال آن برای مجلس سنا) تصویب کرد.
 
*  سیاست روز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها