أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۵۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۹ آذر ۱۴۰۱
در واکنش به بیانیه‌ مشترک ۹ کشور علیه ایران؛
سناریوی تضعیف و چند پاره سازی ایران از جمله طرح‌هایی است که غرب همواره از هر فرصتی برای پیگیری آن بهره گرفته است که نمود عینی آن را طی هفته‌های اخیر می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه 598، کشورهای غربی که در ماه‌های اخیر با بیداری مردم و اقدامات مسئولان ایران در اجرای سناریوی چند پاره سازی ایران ناتوان بوده است این روزها با هوچی‌گری‌ها و ادعاهای حقوق بشری در توهم تنفس مصنوعی دادن به اغتشاش و ناامنی در ایران است.

سناریوی تضعیف و چند پاره سازی ایران از جمله طرح‌هایی است که غرب همواره از هر فرصتی برای پیگیری آن بهره گرفته است که نمود عینی آن را طی هفته‌های اخیر می‌توان مشاهده کرد. درگیری ناامن سازی در سیستان و بلوچستان تا کردستان و.... همه و همه حکایت از طرح‌هایی دارد که برای تجزیه ایران و ویران سازی آن اجرا شده است. در حالی این طراحی‌ها با تدابیر نظام و بصیرت مردم در برابر اغتشاش گران با ناکامی همراه شده است که در بعد جدیدی از اقدامات برای زنده نگاه داشتن آتش اغتشاش و آشوب وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد در بیانیه‌ای مشترک ایران را به نقض حقوق زنان متهم کردند.

در بیانیه‌ مشترک این ۹ کشور که توسط وبسایت رسمی کاخ سفید منتشر شده آمده است: وزرای خارجه کشورهای عضو "شراکت بین‌المللی برای اقدام درخصوص آزار و اذیت جنسیتی آنلاین" توجه به "آنچه" خشونت گسترده علیه زنان و دختران ایرانی در پی مرگ ناگوار مهسا امینی "می‌نامند"، را خواستارند. در این بیانیه ادعا شده است: از آن زمان مقامات ایران به سرکوب معترضان ادامه داده و آن را تشدید کرده‌اند. زنان و دختران در حین درخواست برای احترام گذاشته شدن به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی‌شان با آزار و اذیت‌های آنلاین از سوی مقامات ایرانی و موسسات‌شان مواجه شده‌اند. ما سرکوب جاری معترضان ازجمله در پلتفرم‌های دیجیتال و از طریق اعمال محدودیت‌های اینترنتی را محکوم می‌کنیم.۹ کشور در انتهای این بیانیه آورده‌اند: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا فورا به ما در همکاری با شرکت‌های فناوری ملحق شوند تا هرچه در توان دارند برای ارائه دسترسی به اطلاعات آنلاین به زنان و دختران به کار بگیرند. این شامل اعمال تدابیر اصولی و پویا جهت مقابله با سواستفاده از پلتفرم‌های‌شان برای تهدید، آزار دادن و ساکت کردن زنان و دختران ایرانی می‌شود. کشورهای عضو "شراکت بین‌المللی برای اقدام درخصوص آزار و اذیت جنسیتی آنلاین" در کنار زنان و دختران ایرانی می‌ایستند و به همکاری جهت پیدا کردن روش‌هایی برای حمایت جهانی از زنان در ابراز آزادانه و امن حقوق‌شان - چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین - ادامه خواهند داد.کشورهای اروپایی با وضع تحریم‌های ضدایرانی جدید، آخرین تلاش‌های خود را برای روحیه دادن به اغتشاشگران به‌کار می‌گیرند.وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای در ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرد.

ایالات متحده آمریکا در تداوم اظهارات مداخله جویانه خود در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها، به اعدام یک اغتشاشگر واکنش نشان داد.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اغتشاشگری که سوم مهرماه ۱۴۰۱، خیابان ستارخان تهران را بست و یکی از ماموران حافظ امنیت را با قمه مجروح کرد، صبح پنجشنبه ۱۷ آذرماه اعدام شد.ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در واکنش به اجرای اولین حکم اعدام در ارتباط با ناآرامی های اخیر در ایران، فرد اعدام شده را یک معترض و اعدام او را یک "اقدام تشدید کننده وحشتناک" خواند و مدعی شد که حکومت ایران مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا نیز در تداوم دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در واکنش به این اعدام مدعی شد: ما از اعدام محسن شکاری وحشت زده‌ایم. پیام ما به ایران روشن است: به این سرکوب بیرحمانه پایان دهید. ما به تلاش برای پاسخگو کردن حکومت ایران ادامه خواهیم داد.رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ادعا کرد: اعدام محسن شکاری پس از یک دادگاه ساختگی، تشدید وحشتناک تلاش برای سرکوب مخالفان است. ما به هماهنگی با متحدان و شرکا برای مقابله با نقض حقوق بشر ایران ادامه می دهیم.دولت بایدن به همراه متحدان غربی خود، از آغاز حوادث داخلی ایران، حمایت از ناآرامی ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده و بر فهرست تحریم های ضد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است.

پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در توییتی مداخله جویانه نوشت: اتحادیه اروپا با قوی‌ترین الفاظ اعدام محسن شکاری را محکوم می‌کند و می‌خواهد که از اجرای مجازات اعدام جلوگیری شود و مراحل قانونی برای حفظ حقوق طی شود.وزیر خارجه لوکزامبورگ در اقدامی مداخله‌جویانه و در توییتی به اجرای حکم اعدام محسن شکاری اعتراض کرد. همچنین عالی‌ترین دادگاه بلژیک با صدور بیانیه‌ای مبادله زندانیان با ایران را به حالت تعلیق درآورد.با تعلیق این معاهده، دادگاه قانون اساسی این کشور بایستی "در عرض سه ماه" تصمیم نهایی خود درخصوص لغو این معاهده را ابلاغ کند.مطابق با این معاهده، اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شاغل در وین که از چهار سال پیش به اتهام برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در آلمان بازداشت و به بلژیک منتقل شده بود، می‌توانست به کشور بازگردد. وزیر خارجه آلمان در اقدامی مداخله جویانه به اجرای حکم یکی از بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های اخیر واکنش نشان داد. وزیر خارجه انگلیس در اقدامی مداخله جویانه به اجرای حکم یکی از بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های اخیر واکنش نشان داد.جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در توییتی با بیان اینکه از خبر اولین اعدام یکی از معترضین در ایران خشمگین هستم، مدعی شد که دنیا نباید خشونتی که ایران علیه مردم خودش به کار می‌برد را نادیده بگیرد و انگلیس با هرگونه مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است.

در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا درقبال ایران کمیته روابط خارجی سنا قطعنامه‌ای را در حمایت از ناآرامی‌ها در کشورمان به تصویب رساند. این قطعنامه از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات و نهادهای ایرانی به بهانه این ناآرامی‌ها وضع کند.اینترفکس گزارش داد که ستیزه‌جویی‌های روسیه در اوکراین و همچنین مسائل مرتبط با ایران از محورهای نشست روز دوشنبه شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد بود.کانادا و انگلیس دیروز تحریم‌های جدیدی را علیه ایران با ادعای نقض حقوق بشر اعمال کردند.وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۲ شخص را در ایران تحت تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است. این افراد شامل اعضای ارشد قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی و همچنین مقامات سیاسی مانند دستیاران ارشد رهبر معظم انقلاب و چهره‌های رسانه‌های دولتی هستند.به گزارش رویترز، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا مدعی شد در این زمینه باید کار‌های بیشتری انجام شود.انگلیس نیز در تحریم‌هایی جداگانه، ده مقام مرتبط با سیستم قضایی و زندان‌های ایران از جمله افرادی که با صدور حکم اعدام مرتبط بوده‌اند را هدف قرار داد. همچنین دو تن از مدیران سابق زندان اوین، هدف تحریم‌ها قرار گرفتند.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: من از زنان ایران و شجاعت آنها الهام گرفته‌ام.معاون بایدن گفت به همکاری با جامعه بین‌المللی ادامه مى‌‌هند تا دولت ایران را به خاطر آنچه كه "سرکوب مردم ایران " خواند، پاسخگو كنند.کامالا هریس همچینن در حساب کاربری خود در توئیتر خبر نشریه آمریکایی تایم را بازنشر کرده است که زنان ایرانی را به عنوان قهرمانان سال برگزیده است. در این میان هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که آمریکا نمی‌تواند ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را تایید کند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن توانایی تایید ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه را ندارد، مدعی شد که روند ارائه پهپادهای ایرانی به مسکو همچنان ادامه دارد.کربی در ادامه گفت: ما می‌دانیم که صنعت دفاعی پایه‌ای آن‌ها(روسیه) تحت فشار قرار گرفته است. همچنین ما می‌دانیم که برای هماهنگ شدن با سرعت تحولات به مشکل خورده‌اند.

لازم به ذکر است کشورهای غربی در حالی به ادعاهای حقوق بشری و نظامی علیه ایران می‌پردازند که گزارش‌های منتشره در داخل این کشورها بیانگر موج گسترده اعتراض‌های مردمی است و از سوی دیگر غرب با ارسال تسلیحات گسترده به اوکراین به ادامه جنگ دامن می‌زند.

* سیاست روز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها