أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۷۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۲ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر
تا پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر برخی تیم ها آماری را به خود اختصاص داده اند که ثمری برای آنها نداشته چرا که برخلاف انتظارات از دور مسابقات کنار رفته‌اند!

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، تیم‌های راه یافته به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه شنبه و چهارشنبه شب مشخص می‌شوند و قهرمان جام جهانی یکی از تیم‌های فرانسه، آرژانتین، کرواسی و مراکش خواهد بود. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شاهد هیجان، شور و شوق زیادی بود به ویژه شگفتی‌های دور یک چهارم نهایی و صعود مراکش و کرواسی.

با این حال این جام آماری‌های جالب توجهی را هم در دل خود داشته است. برخی از این آمارها عبارتند از:

۱۵۸ گل

طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، در ۶۰ بازی انجام شده از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چه در مرحله گروهی و چه در مراحل بعدی، ۱۵۸ گل، با میانگین گلزنی ۲.۶ گل در هر مسابقه به ثبت رسیده است.

انگلیس، بیشترین گل زده

انگلیس با ۱۳ گل گلزن ترین تیم جام جهانی تا این لحظه بود. همچنین ۱۹ ضربه پنالتی تا این مرحله به ثبت رسیده و تیم ملی آرژانتین با سه ضربه بیشترین آمار پنالتی را به خود اختصاص داده است.

۲۰۷ کارت زرد

در ۶۰ مسابقه‌ای که تاکنون برگزار شده است، داوران، ۲۰۷ کارت زرد به میزان ۳.۵ کارت در هر بازی صادر کرده اند. تیم ملی عربستان با ۱۴ عدد، بیشترین کارت زرد را داشت.

۱۶ کارت زرد در یک بازی

رکورد تعداد کارت زرد در یک بازی، به دیدار هیجان انگیز هلند و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی اختصاص یافت. آنتونیو متئو لاهوز، داور اسپانیایی در این بازی، ۱۶ کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داد و همچنین دنزل دامفریس بازیکن تیم ملی هلندی را با یک کارت قرمز جریمه کرد.

کارت‌های قرمز

مسابقات مرحله گروهی، دور شانزدهم و سپس مرحله یک چهارم نهایی با هیجان فراوان و رقابت شدید برای کسب پیروزی همراه بود و تیم‌های ولز، کامرون و مراکش هر کدام یک کارت قرمز دریافت کردند.

بالاترین آمار پاس‌ها متعلق به اسپانیا است

تعداد پاس‌ها در مجموع بازی‌های جام جهانی تا این مرحله، به ۵۹ هزار و ۹۸۱ پاس با میانگین ۹۹۹.۷ پاس در هر مسابقه رسید.

بیشترین خطا متعلق به هلند است

تعداد کل خطاها تا پایان مرحله یک چهارم نهایی بالغ بر آنها یک هزار و ۴۸۶ مورد است و به طور میانگین در هر بازی ۲۴.۸ خطا به ثبت رسیده است. همچنین تیلم ملی هلند با ثبت ۸۷ خطا، خشن‌ترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲ تا پایان مرحله یک چهارم نهایی بود.

بیشترین حالت آفساید در اختیار آرژانتین است

تعداد آفسایدها در تمامی بازی‌های جام جهانی تا پایان مرحله یک چهارم نهایی، ۲۳۲ مورد با میانگین ۳.۹ آفساید در هر مسابقه بود. تیم ملی آرژانتین در مجموع ۱۸ بار در آفساید قرار گرفته و بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

برزیل بیشترین کرنرها را داشت

تعداد کرنرها تا مرحله نیمه نهایی، ۵۴۱ مورد با میانگین ۹ کرنر در هر مسابقه بود و تیم برزیل با ۳۷ کرنر در رتبه اول قرار دارد. همچنین تعداد ضربات آزاد در طول مسابقات به یک هزار و ۶۹۵ مورد با میانگین ۲۸.۳ در هر مسابقه رسید و تیم ملی آرژانتین با ۹۵ بار بیشترین ضربه آزاد را به انجام رسانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها