کد خبر: ۵۱۸۸۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۳ آذر ۱۴۰۱
از سوی شهردار صورت گرفت؛
وضعیت بی‌خانمانی و کپرنشینی در مرکز مهم‌ترین ایالت آمریکا در حوزه فناوری، مسئولان لس‌آنجلس را متقاعد کرده تا وضعیت اضطراری اعلام کنند تا شاید بتوانند از دولت مرکزی بودجه لازم جهت حل بخشی از مشکلات را دریافت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، «کارن باس» در همان اولین روزی که به‌عنوان شهردار لس‌آنجلس انتخاب شد، به بزرگ‌ترین و تلخ‌ترین بحران اجتماعی در این شهر که همان بی‌خانمانی است، پرداخته و اوضاع را آن‌قدر ناهنجار یافته که وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرده است. اعلام این وضعیت که البته به تایید شورای شهر نیاز دارد، به او این اجازه را می‌دهد تا دست‌کم تعدادی مسکن موقت جهت اسکان افراد بی‌خانمان تهیه کند. معضل بی‌خانمانی اگرچه مربوط به زمان حاضر یا یک ماه اخیر نیست، اما سرمای استخوان‌سوز لس‌آنجلس زندگی را به سر حد مرگ برای شهروندان بی‌آشیانه این منطقه کشانده است.

اگرچه شهردار جدید به دنبال حل بخشی از این معضل اجتماعی در آمریکاست اما با دو چالش عمده رو‌به‌روست. اول اینکه فضای کافی و لازم برای ساخت چنین سرپناه‌های موقتی وجود ندارد و مورد دوم آنکه، این طرح نیاز به بودجه‌ای دارد که هنوز محل تامین آن مشخص نشده است. اگرچه که اعلام شده که در اولین فاز اجرای این طرح دست‌کم 100 میلیون دلار باید هزینه کرد.

در همین خصوص وبسایت آمریکایی رادیو kpcc(ایستگاه رادیویی) نوشت: بر اساس اعداد جدید نظرسنجی جامعه آمریکایی که از سوی اداره سرشماری منتشر شد، درآمد در لس آنجلس بزرگ در حال افزایش است - اندکی -، اما لس آنجلس بزرگ هنوز به عنوان یکی از فقیرترین مناطق شهری بزرگ در این کشور قرار دارد.

مریبت متینگلی، محقق مرکز فقر و نابرابری دانشگاه استنفورد، می گوید: «این اعداد تصویر تاریکی را برای کالیفرنیا ترسیم می کنند.

اعلام وضعیت اضطراری در لس‌آنجلس با افزایش شدید کارتن‌خواب‌ها/ بر اساس آمارهای جدید سرشماری، لس آنجلس یکی از فقیرترین شهرهای بزرگ آمریکا است

نرخ فقر کودکان که در سال 2013 به 25.3 درصد رسیده بود، از 22.6 درصد در سال 2010 بیشتر شده است.

او گفت: «در غرب، اسپانیایی‌ها بالاترین فقر را دارند، تقریباً از هر سه کودک اسپانیایی یک نفر فقیر، و حتی برای سیاه‌پوستان کمی بالاتر است».

در سطح ملی، سال گذشته دومین سال متوالی بود که نرخ فقر پس از چهار سال افزایش ثابت ماند. در میان مناطق بزرگ مترو، منطقه لس آنجلس بالاترین نرخ فقر را در کشور داشت که با فونیکس، میامی و امپراتوری داخلی همسایه بود.

سارا بون، محقق مؤسسه سیاست عمومی کالیفرنیا، گفت: «متاسفانه متوجه می‌شویم که لس‌آنجلس از این هم برجسته‌تر است. هزینه‌های مسکن واقعاً نقش مهمی در بودجه‌های خانواده ایفا می‌کند و می‌تواند زندگی خود را تامین کند.»

همچنین «جنیس‌هان» از مسئولان ایالت کالیفرنیا گفت: «این بحرانی است که برای حل آن می‌بایستی همه توجه و منابع خود را صرف آن کنیم. ضمن آنکه اعلام وضعیت اضطراری هر 30 روز یک‌بار نیاز به مجوز شورای شهر لس‌آنجلس دارد. «جنیفر‌هارک» از مسئولان نهادهای مردمی در شهر لس‌آنجلس اما تاکید می‌کند که با رویه فعلی در میان سیاستمداران و مسئولان ایالتی این بحران فعلا قابل رفع نخواهد بود. به اعتقاد او، رویکرد مقامات منسجم نیست و رنگ‌وبوی سیاسی دارد.‌هارک تاکید می‌کند: «رویکرد شهر در قبال بی‌خانمانی تکه تکه‌تر و سیاسی‌تر شده اما اعلام وضعیت اضطراری ممکن است شرایط را بهبود بخشد».

اعلام وضعیت اضطراری در لس‌آنجلس با افزایش شدید کارتن‌خواب‌ها/ بر اساس آمارهای جدید سرشماری، لس آنجلس یکی از فقیرترین شهرهای بزرگ آمریکا است

لس‌آنجلس از جمله شهرهای آمریکاست که فقر مطلق و ثروت نجومی فاصله بسیار کمی از یک دیگر دارند. تنها چند قدم از خیابان‌ها و بوتیک‌های شیک که فاصله بگیرید، به کپرنشین‌هایی می‌رسید که به نان شب محتاج‌اند. دیدن چنین مناظری حتی ثروتمندان آمریکایی را هم آزار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که آنها در پی حل فوری موضوع هستند. با توجه به میزبانی لس‌آنجلس از بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۸، ناظران می‌گویند که مقامات شهری بسیار عجله دارند تا پیاده‌روها را از ردیف چادرهای پاره پاره‌ای که در چند متری مغازه‌های زیبا یا خانه‌های چند میلیون دلاری پراکنده هستند، خلاص کنند. علاوه‌بر اینکه ده‌ها هزار نفر هر شب در خیابان‌های لس‌آنجلس می‌خوابند، مشکلات سلامت روان و مسائل مربوط به سوء مصرف مواد در میان این گروه به شدت شایع شده و‌گریبان آنها را گرفته است.

پیش از این و همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، سی‌ان‌ان به نقل از پروفسور «برندون اُ فلاهرتی» استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیا در مقاله‌ای پیش‌بینی کرد که آمریکا خود را برای افزایش 40 تا 45 درصدی شمار بی‌خانمان‌ها در این کشور آماده می‌کند. هر چند که آمار رسمی از شمار بی‌سرپناهان آمریکایی وجود ندارد، اما پیش‌بینی می‌شود این افراد اکنون به حدود 800 هزار نفر رسیده باشند. افرادی که حالا مستعد ارتکاب به طیف گسترده‌ای از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها