أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۵۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۱ دی ۱۴۰۱
پاسخی به یک ادعا:
از 15 بهمن 1399 تا 14 مرداد 1400 (تحليف رييس دولت سيزدهم) مجموع واكسن‌هاي وارداتي به كشور، 18 ميليون و 794 هزار و 610 دوز و معادل 13 درصد از كل واردات تجميعي تا 9 آبان بوده در حالي كه از اولين روز آغاز به كار دولت سيزدهم (15 مرداد 1400) تا 9 آبان سال جاري، 127 ميليون و 451 هزار و 698 دوز و معادل 87 درصد از كل حجم واكسن‌هاي وارداتي، در گمرك بين‌المللي امام خميني ترخيص شده است.

آیا رئیسی برای واکسیناسیون از واکسن‌های خریداری شده توسط روحانی استفاده کرد؟ / ۷۰ میلیون دوز از واکسن‌های سفارش روحانی اساسا وصول نشدبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اخیرا حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق ایران در دیدار جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم سخنانی را در خصوص مسائل روز جامعه و ادعایی نیز در رابطه با واکسیناسیون دوران ریاست جمهوری خود مطرح نمود که با واکنش هایی روبرو گردید.

حسن روحانی که با وارونه نمایی واقعیات، قصد داشت دست به تحریف اقدامات دولتش در خصوص دوران کرونا و واردات واکسن و بی تدبیری در این زمینه بزند که با واکنش های مختلفی روبرو گردید.

آقای روحانی ۷۰۰ کشته کرونایی در روز را فراموش نکرده‌ایم

خبرگزاری دولت نوشت: آقای روحانی ۷۰۰ کشته کرونایی در روز را فراموش نکرده‌ایم. چه صداها و التماس هایی که در آن زمان بلند می شد و درخواست تامین واکسن یا از محل تولیدات داخلی یا از طریق واردات می شد اما دریغ که آن اهتمام لازم برای رسیدگی به این درخواست های به حق وجود نداشت و در این میان باز هم کرونا بود که می تازید و جان می گرفت.

پاسخی به یک ادعا: آیا رئیسی برای واکسیناسیون از واکسن‌های خریداری شده توسط روحانی استفاده کرد؟

نیازی به بزرگنمایی و لفاظی نیست که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ورق کاملا برگشت و با ارتقای تولیدات داخلی و همچنین واردات واکسن به عنوان یکی از اولویت ها برای نجات جان هموطنان، شرایط به گونه ای شد که در همین چند ماه اخیر به دفعات خبرهای خوشی با تیتر «روز بدون فوتی کرونا» را در خبرگزاری ایرنا کار کردیم و این مهم قطعا میسر نمی شد مگر با اراده، همت و دغدغه مندی مسئولان؛ در روزهای اخیر ادعایی مطرح شد که در دولت قبل ۲۰۰ میلیون دُز واکسن خریداری شده بود اما وزارت بهداشت با استناد به اسناد و آمارها در این زمینه شفاف سازی کرد.

طبق آمارهای سازمان غذا و دارو تعداد ثبت سفارش واکسن کرونا تا قبل از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ در دولت گذشته و تشکیل دولت سیزدهم فقط ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است.

این در حالی است که پس از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات موثری انجام شد و در این راستا ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دز واکسن ثبت سفارش شده که این رقم با اقدامات دولت دوازدهم فاصله زیادی دارد.

تعداد کل واکسن وارد شده قبل از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با تشکیل دولت سیزدهم فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن بوده است در حالی که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در دوران دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دز واکسن رسیده است.

اینفوگرافیک/ ناتوانی دولت قبل در واردات واکسن کرونا

ادعای رئیس دولت دوازدهم صحت ندارد
پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس ضمن تکذیب ادعای رئیس دولت سابق مبنی بر خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در دولت دوازدهم گفت: مطابق اسناد موجود، این ادعا صحت ندارد؛ چرا که ‌تعداد کل واکسن وارد شده قبل از تشکیل دولت سیزدهم تنها ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بود و این میزان پس از تشکیل دولت سیزدهم با ارتقای دیپلماسی سلامت و سفارش واردات گسترده واکسن به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ دُز واکسن رسید. 

پاک‌آیین افزود: تا ۱۴ مرداد سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی با گذشت کم‌تر از یک سال از تشکیل دولت سیزدهم، این تعداد جمعیت واکسن نزده بود که به زیر ۱۴ درصد رسید و نسبت جمعیت واکسینه و‌ واکسن نزده معکوس شد.

 وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۶ میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر رسید.

به گفته دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت، حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در وزارت بهداشت دولت سیزدهم انجام شد و از این تعداد، مراحل تولید پنج واکسن ایرانی در دولت سیزدهم شکل گرفت.

پاسخی به یک ادعا: آیا رئیسی برای واکسیناسیون از واکسن‌های خریداری شده توسط روحانی استفاده کرد؟


یک کاربر توئیتر نیز با انتشار اینفوی بالا نوشت:

- روحانی در ۷ ماه ۲۲میلیون و رئیسی در ۴ ماه ۱۳۸میلیون دوز واکسن تامین کردند.

- از ۲۰۵ میلیون واکسن کشور، تنها ۲۲میلیون دوز آن در دولت روحانی خرید و وصول شده است.

- از ۱۱۰ میلیون دوز سفارش روحانی، تنها ۲۲ میلیون در دولت خودش و ۱۸ میلیون از آن در دولت رئیسی وصول شده است.

- ۷۰ میلیون دوز از واکسن‌های سفارش روحانی اساسا وصول نشده است.

- تنها ۱۸میلیون از واکسن‌های رئیسی مربوط به خریدهای دولت روحانی بوده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها