أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۷۱۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۴     ۱۴ دی ۱۴۰۱
آیت‌الله رئیسی در اجتماع عظیم مردمی سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی:
اجتماع عظیم مردمی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، اجتماع عظیم مردمی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

آیت‌الله رئیسی در این اجتماع عظیم مردمی اظهار داشت: گرامیداشت شهدای مقاومت و به ویژه شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی، پیامی است به همه ظالمان، ستم‌پیشگان و مستکبران عالم که بدانند رو به افول و نابودی هستند و آنچه در این میدان باقی و ماندنی است، انسان‌های تحول‌خواه، خداخواه، حق‌خواه و عدالت‌خواه هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بود که این دو مکتب نیز در امتداد مکتب عاشورای حسینی است.

جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خودساخته و مجاهد در راه خداست
دکتر رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی انسانی سالک و دلداده به خدا بود، لذا شناخت مکتب او بسیار مهم است تا بدانیم جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خودساخته و مجاهد در راه خداست، افزود: این چرخه میرایی و توقف ندارد و شهدای عالیقدر، جانبازان و ایثارگران ما در این چرخه و در این بستر متحول شدند و رویش پیدا کردند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: شهید سلیمانی هم در مکتب و بستر جمهوری اسلامی که آن را حرم توصیف می‌کرد، پرورش یافته است و هم سند حقانیت این نظام است. بستر انقلاب اسلامی همواره محل رویش انسان‌های فرهیخته، مجاهد و اثرگذار بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در عرصه تحول در میدان بسیار برجسته بود، تصریح کرد: اقدامات شهید سلیمانی در میدان اقداماتی منحصر به فرد بود؛ ساختار‌سازی در میدان و رویش نیروهای مقاومت در منطقه از سنی، شیعه، مسلمان، مسیحی، ایزدی، لبنانی، فلسطینی، یمنی، سوری، ایرانی و افغانی از دستاوردهای شاخص او بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای شهید سلیمانی فرقی میان این نیروها وجود نداشت و فقط یک نکته محور بود، آن هم دفع شر و فساد بود. تمام وجود او در ساختن انسان‌ها، ساختار‌سازی و تربیت نیرو در جبهه مقاومت و ایستادگی نیروهای جوان کنشگر فعال در میدان و جبهه مقاومت صرف شد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه کسانی که در قرن بیستم می‌خواستند انقلابی فکر یا عمل کنند، نام بعضی از انقلابیون دنیا مثل آقای چگوارا را می‌بردند، اما در عصر امام خمینی، امام به عنوان نماد مبارزه با ظلم، استکبار و آزادگی معرفی شد، اظهار داشت: امروز و در قرن بیست و یکم باید با افتخار از شهید سلیمانی به عنوان نماد مبارزه با تروریسم و استکبار یاد کنیم. او آمریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی را در منطقه شکست داد، اما بزرگ‌ترین کار او این بود که هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید.

وی بیان داشت: با وجود اینکه دشمن امروز می‌خواهد با تبلیغات این‌گونه القا کند که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند، دیدیم که در تشییع جنازه شهید سلیمانی در شهرهای عراق و در شهرهای ایران قیامتی برپا شد که صرفا برای آن سال نبود و امروز هم می‌بینید، مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خودش جذب می‌کند. آیا این تبلیغات است یا آن چیزی است که خداوند فرموده کسی که با او معامله کند، خداوند دلها را به او متوجه می‌کند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما جلوه‌های هویت انقلابی ملت ایران و دلدادگی آنان به انقلاب اسلامی را در تشییع باشکوه شهدای امنیت و ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور و همچنین حضور باشکوه در مراسم استکبارستیزی ۱۳ آبان و جمعیت عظیم گردآمده در کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان ببینید، ملت ایران این سیل خروشان هستند که به نام انقلاب و تجلیل از این شهید قهرمان گردهم آمده‌اند.

روح بلند شهید سلیمانی و دلدادگی یاران جوانش به او تا پیروزی نهایی مقابل دشمنان خواهند ایستاد
دکتر رئیسی خطاب به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی تاکید کرد: به شما می‌گوییم، همچنانی که دیروز سردار سلیمانی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، ظلم‌ها و استکبار نابحق شما ایستادگی کرد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز هم شهید سلیمانی با آن روح بلند و عشق و دلدادگی جوانانش تا آخر در مقابل شما خواهد ایستاد.

بزرگ‌ترین کار سردار سلیمانی شکستن هیمنه آمریکا بود

وی با اشاره به وعده انتقام خون شهید سلیمانی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه در روز شهادت حاج قاسم، تصریح کرد: اجازه دهید من هم امروز از زبان شما و همه نیروهای مقاوم و مجاهد در عالم اعلام کنم که ما انتقام خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند وعده انتقام حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان این جنایت نخواهیم گذاشت.

ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول‌خواه خود با قوت ادامه خواهد داد
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان تصور کردند با این شهادت‌ها، با این ضربه‌ها و جنایت‌ها، می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند، افزود: زهی خیال باطل، ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول‌خواهش با قوت ادامه خواهد داد و این را بارها اعلام کردیم، شما ملت ایران را علی‌رغم ادعایتان نشناختید و مکرر در مواجه با این ملت دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید. باز هم اعلام می‌کنیم ملت بزرگ ایران را درست بشناسید و با مردم برخی کشورهای دیگر و همین‌طور نظام جمهوری اسلامی ایران را با نظام‌های معمولی دنیا قیاس نکنید.

رئیس‌جمهور با اشاره به شکست دشمنان در همه توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه ملت ایران اظهار داشت: بعد از ناکامی در جنگ نظامی، جنگ سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی علیه ملت ایران به راه‌انداختید و به مثابه جنگ احزاب همه قدرت‌تان را به میدان آوردید و همه توان و ظرفیت‌تان را بکار گرفتید اما دیدید، ملت بزرگ ایران با الگوی شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و با گوش دادن به رهنمودهای مقتدای بصیرت‌آفرینمان چگونه شما را ناکام گذاشتند.

دشمن باز هم شکست خواهد خورد
دکتر رئیسی گفت: در جنگ سایبری در یک روز تلاش کردید همه پمپ بنزین‌های کشور را از کار بیندازید تا ملت ایران را با خود همراه کنید، در جنگ رسانه‌ای همه رسانه‌های خود را برای عملیات روانی علیه ملت ایران به خط کردید، در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌هایتان در سازمانه‌ای بین‌المللی را علیه ملت ایران به کار گرفتید و در جنگ اقتصادی نیز برای اثرگذاری در بازار طلا و ارز با عدد‌سازی در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تلاش کردید اما امروز پیام این جمعیت عظیم و جمعیت‌های مشابه آن در سراسر کشور این است که شما در همه این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ملت بزرگ ایران به پیروی از مقتدای بصیرت‌آفرینش امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) و با نگاه به سلوک قهرمانمان شهید سلیمانی در عرصه تحقق شعار سال «تولید اشتغال‌آفرین، دانش‌بنیان» با همه وجود تلاش خواهد کرد و در این مسیر هزاران کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: برغم همه تهدیدها و تحریم‌ها برای توقف کشور، ما در زمینه تجارت و صادرات نفتی و غیرنفتی و همچنین دیگر بخش‌های اقتصادی کشور در حال حرکت و پیشرفتیم و هرگز دچار توقف نخواهیم شد.

پیام دختر دهه نودی به رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بدو ورود به این مراسم دختر خانم دهه نودی خطاب به من گفت به خون شهید سلیمانی قسم ما دهه نودی‌ها، دهه هشتادی‌ها و دهه هفتادی‌ها پای کار این نظام و انقلاب هستیم، تصریح کرد: این وظیفه ما مسئولین است که با قدرت و قوت و همچنین با اعتماد به نفس و اتکال به خدای متعال برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم و یقین می‌دانیم خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از این نیز پیروزی‌های بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.

اجتماع بزرگ تهران برای «حاج قاسم»؛ حضور مهمانانی از 100 کشور جهان
در این مراسم مهمانانی از 100 کشور جهان حضور داشتند. به گزارش فارس، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، مهدی چمران رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی سلاجقه رئیس‌سازمان محیط زیست، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری نیز در این مراسم حضور داشتند.

خانواده شهید سلیمانی و شخصیت‌هایی از کشورهای محور مقاومت نیز از مهمانان دیگر این مراسم بودند.

زینب سلیمانی: مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند
خانم زینب سلیمانی، فرزند شهید سلیمانی در این مراسم، ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان داشت: از مردم کرمان برای استقبال خوب از مهمانان حاج قاسم قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز اهمیت دارد این است که امروز تمام مسئولان راه سردار سلیمانی را در پیش گرفته و مشکلات مردم را با فداکاری حل کنند.

خانم سلیمانی گفت: حقا که چنین ملتی شایسته فداکاری و جان فدایی است. آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره‌های کوچک و بزرگ زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و آینده بهتری را برای این مردم رقم بزنند.

وی ابراز داشت: ان‌شاءالله با توجه به تاثیر همین مرام و ‌اندیشه بتوانیم حق این مطلب را ادا کنیم و موجبات رضایت خداوند متعال و نزول رحمتش را برای این ملت و کشور عزیز فراهم کنیم.

فرزند سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: حال و هوای این روزها یادآور تشییع شهید سلیمانی در دی ماه ۹۸ است. مردم عزیز ما امسال قدم‌های بزرگی برداشتند؛ دست تک تک شما را می‌بوسم و قدردان محبت‌های شما هستم.

ابو فدک المحمداوی: عاملان ترور سردار سلیمانی هرگز خواب راحتی نخواهند داشت
ابو فدک المحمداوی، جانشین حشدالشعبی نیز در این مراسم گفت: در همه مراحل و اتفاقات عراق حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی داشت. درست است که مهم‌ترین محور و دغدغه این شهید بزرگوار فلسطین بود اما ایشان هیچ‌گاه از مسئله مقاومت در لبنان غافل نشد و غم عراق را نیز داشت.

وی با اشاره به تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی برای آزاد شدن عراق از تروریست‌های تکفیری، افزود: شهید سلیمانی همواره تلاش می‌کرد عراق کشوری آزاد باشد و مستقل اداره شود.

جانشین حشدالشعبی ادامه داد: عاملان ترور سردار سلیمانی هرگز خواب راحتی نخواهند داشت.

گروه سرود اقوام ایرانی در این مراسم به اجرای سرود و حسین طاهری نیز به مداحی پرداختند.

کرمان مملو از حضور زائران ایرانی و غیرایرانی
دیروز در کرمان، مسیرهای منتهی به گلزار شهدای این شهر در سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها مملو از حضور ده‌ها هزار ایرانی و غیر ایرانی بود.

به گزارش ایرنا، شهر کرمان که از روزهای گذشته میزبان خیل عظیم زائران مزار سردار شهید سلیمانی بود، روز سه شنبه نیز به‌ویژه در مسیر میدان شهدا تا گلزار شهدای این شهر، شاهد به اوج رسیدن عظمتی از شکوه حضور ایرانیان بود که حال و هوای وصف نشدنی به این مکان بخشیده بود.

حضور روزانه 25 هزار زائر از شهرهای دیگر در کرمان
دیار کریمان همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، روزانه میزبان افزون بر ۲۵ هزار زائر از دیگر استان‌ها و خارج از کشور بوده و این در حالی است که طی روزهای گذشته حضور زائران از خارج از کرمان به حدود یکصدهزار نفر رسیده است. ظرفیت اسکان رایگان روزانه برای حدود ۱۰۰ هزار نفر تدارک دیده شده است تا میزبانی شایسته نیز از مهمانان حاج قاسم توسط همشهریانش در دیار کریمان که به مهمان‌نوازی و نجابت شهره‌اند، اتفاق بیفتد.

به گزارش تسنیم، ‌این روزها قلب مقاومت در کرمان می‌تپد و از ترک، لر، کرد و بلوچ، فارس و عرب دور مرقد مطهر شهید سلیمانی جمع می‌شوند و اشک می‌ریزند.

جاری شدن عشق، در قدمگاه معرفت و مقاومت انتقام می‌گیریم
در سومین سالگرد شهادت فرمانده شجاع و پرافتخار جبهه مقاومت، سپهبد حاج ‌قاسم سلیمانی، خیابان منتهی به مرقد نورانی آن سردارِ آسمانی مملو از عزاداران و داغداران حاج ‌قاسم شد و کرمان در سالگرد سوم، خیزش دیگری را تجربه کرد.

به گزارش فارس، سیل جمعیتی که دیروز در این قطعه بهشتی برای قدردانی از ۴۰ سال تلاش بی‌وقفه سردار سرافراز جبهه مقاومت شکل گرفته بود، ما را به صحنه‌های راهپیمایی اربعین می‌برد. حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری در جمع پر شور زائران سخنرانی و حاج مهدی رسولی و مسعود پیرایش روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی کردند.

در این مراسم شعار «مرگ بر آمریکا» فضای آن قطعه بهشتی را پر کرد و حاضران بر گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی تاکید کردند.

لقب «سردار دل‌ها» از دل مردم جوشیده است
به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در «گردهمایی رهروان خدمت و مقاومت» که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور آحاد مردم قدرشناس و ولایتمدار ایران اسلامی در مصلی شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به لقب «سردار دل‌ها شهید سلیمانی»، گفت: او با همه وجود خود به مردم، کشور و ولی فقیه عشق می‌ورزید و این لقبی است که از دل مردم جوشیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی: استکبار جهانی می‌خواست اسرائیل‌های دیگری از جنس مسلمانان ایجاد کند
وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام برای کشورهای اسلامی، عنوان کرد: استکبار جهانی نقشه کشیده بود تا داعش را در منطقه مسلط سازد؛ تا در کنار اسرائیل صهیونیستی، اسرائیل‌های دیگری منتهی از جنس مسلمانان ایجاد کند، که این اسرائیل در صورت ایجاد به مراتب خطرناک‌تر از اسرائیل صهیونیستی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی توطئه خطرناک داعش را محصول سال‌ها برنامه‌ریزی استکبار دانست و گفت: آن کسی که نقشه خطرناک دشمن را به خوبی شناخت، رهبر معظم انقلاب بود؛ شهید سلیمانی تفکرات راهبردی و تدابیر هوشمندانه رهبری معظم را به خوبی با شجاعت و تدابیر نظامی زیرکانه و طراحی‌های عمیق و دقیق، عملیاتی کرد؛ رهبری فرمودند با توطئه خطرناک داعش، نه ایران بلکه همه مسلمانان منطقه در خطر هستند و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، زائران پاکستانی همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در بیت‌الزهرا(س)- حسینیه موقوفه حاج قاسم- در شهر کرمان به شیوه و زبان خود به مداحی و عزاداری پرداختند. به گزارش ایرنا، برنامه‌های ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از روز هشتم تا هجدهم دی ماه برنامه‌ریزی شده و ۲۸۰ موکب خدمات‌رسانی به زائران را برعهده گرفته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها