أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۰۶۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
سازمان لیگ فوتبال شرایط و جزئیات حضور تماشاگران در دیدارهای لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: پس از صدور مجوز حضور تماشاگران در استادیوم‌ها از هفته هفدهم لیگ برتر، نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و ساماندهی هواداران عصر امروز در سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

در این جلسه که با ریاست منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و با حضور محمدرضا کشوری فرد سرپرست سازمان لیگ، مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران انتظامی، امنیتی و نظارت و بازرسی برگزار شد، حاضران در جلسه بر ضرورت حضور تماشاگران در ورزشگاه های کشور تاکید کردند.

در پایان نشست منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کارگروه فرهنگی و ساماندهی کانون هواداران باشگاه‌ها به صورت مستمر و هر ۱۵ روز یکبار نشستی برگزار کند ونمایندگان سایر باشگاه‌ها نیز در این کارگروه حضور داشته باشند.

وی افزود: مصوبات این کارگروه فرهنگی به صورت مکتوب به باشگاه ها ابلاغ شود و در نشست‌های بعدی صورتجلسه مشخص برای هر جلسه کارگروه تهیه شود. ضمن اینکه دبیری برای این کارگروه جهت دعوت از باشگاه‌ها، پیگیری مصوبات و اجرای آن تعیین شود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همه عوامل و ناظران مسابقات باید شناسنامه دار و سوابق تحصیلی و آموزش آنها نیز مشخص باشد. در صورت لزوم آموزش ارتباط با دانشگاه‌ها انجام شود. بودجه فرهنگی مناسب برای باشگاه‌ها تعیین و سازماندهی شود. همچنین باشگاه‌ها موظف شوند برنامه‌های فرهنگی خود را ابتدا به تایید هیئت مدیره باشگاه خود برسانند و سپس برای اجرا و بهینه سازی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارایه کنند.

حاضرین در جلسه ضمن بیان نظرات خود، پیشنهادها و راهکارهایی برای برگزاری بهتر مسابقات با حضور تماشاگران مطرح کردند. از جمله مهم‌ترین مصوباتی که در این نشست به تصویب رسید، به شرح زیر است:

• حضور تماشاگران در ورزشگاه ‌ها با ایجاد شرایط لازم از هفته هفدهم آغاز می‌شود و کانون‌های هواداری باشگاه ها مسئولیت اصلی نظم دهی و ساماندهی تماشاگران را برعهده خواهند داشت.

• حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها فقط با خرید بلیت از سامانه الکترونیکی ممکن بوده و افراد بدون بلیت، مجوز حضور در ورزشگاه را نخواهند داشت.

• تماشاگران روی صندلی های شماره‌دار ورزشگاه و جایگاه مشخص شده در بلیت مستقر شوند.

• بلیت‌های فروخته شد به افراد قابل واگذاری و فروش به شخص دیگری نمی‌باشد و واحدهای نظارتی سازمان لیگ و انتظامی بر این فرآیند کنترل لازمه را اعمال خواهند کرد.

• مقرر شد بسته‌های فرهنگی از سوی کانون‌های هواداری و معاونت های فرهنگی باشگاه ها برای ارایه به تماشاگران آماده شود.

• تمامی عوامل برگزاری مسابقه از جمله داوران، ناظران، مسئولان فرهنگی و روابط عمومی‌ها دارای آی دی کارت بوده و افراد فاقد ID مجوز ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت.

• باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مدارک مشوقین خود را برای صدور آی دی کارت به فدراسیون فوتبال و واحد فرهنگی سازمان لیگ اعلام کنند و در فازهای بعدی نیز برای مشوقین سایر باشگاه‌ها این کارت‌ها نیز صادر و اقدام شود.

• با توجه به مهیا نبودن زیر ساخت‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها شرایط لازم برای حضور بانوان در مسابقات آینده فراهم شود و همچنین همیاران هواداران بانوان در باشگاه ها تشکیل و اقدام گردد.

• معاونت‌های فرهنگی و کانون های هواداری باشگاه‌ها برنامه‌های خود را تا پایان فصل جاری مسابقات ارایه و در کارگروه بررسی و پیگیری شود.

• منشورهای اخلاقی و آئین‌نامه‌های مشخصی برای هواداران و تماشاگران در ورزشگاه‌ها تهیه و تدوین شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها