يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۲۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ترکیه از افزایش تلفات زلزله این کشور به بیش از ۲۹۰۰ کشته و بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ زخمی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از الجزیره، ترکیه از افزایش شمار تلفات زلزله مرگبار بامداد دوشنبه در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه ترکیه بامداد سه شنبه اعلام کرد که شمار جانباختگان این زلزله به ۲ هزار و ۹۲۱ نفر و زخمی‌ها به ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافته است.

گفتنی است در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که تا کنون ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوار نجات یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، معاون رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود که ۵۲ هزار نفر از زلزله زدگان در مراکز اسکان و پناهگاهی سکونت دارند.

وی همچنین از وارد آمدن خسارت به برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درپی این زلزله خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها