کد خبر: ۵۲۱۳۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
پنج فیلم سینمایی «اتاقک گلی»، «سرهنگ ثریا»، «کاپیتان»، «وابل» و «یادگار جنوب» در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر به روی پرده می‌رود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در قم، علاقه‌مندان به هنر سینما در قم در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر به تماشای پنج فیلم در سینماهای قم می‌نشینند.

*سرهنگ ثریا
«سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج نخستین فیلمی است که در سانس 18 به روی پرده سینما تربیت می‌رود و در سانس 20 نیز در سینما ونوس قم به نمایش در‌می‌آید.
در این فیلم که روایتگر مادران و خانواده‌هایی است که برای آزادی فرزندان خود از اردوگاه اشرف تلاش می‌کنند، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی و شهروز آقاپور نقش‌آفرینی می‌کنند.


*اتاقک گلی
اما دیگر فیلمی که در سانس 20 مهمان علاقه‌مندان به هنر هفتم در سینما تربیت می‌شود، فیلم «اتاقک گلی» ساخته محمد عسگری است.
عسگری که کارشناسی هنر‌های دراماتیک از دانشکده هنر و معماری تهران دارد و سال‌ها به عنوان دستیار و برنامه‌ریز و بازیگر در پروژه‌های متعدد سینمایی و هنری خاک صحنه خورده، حالا نخستین فیلم بلند داستانی خود را با مشاوره استادش مجید مجیدی قاب گرفته است.
او در «اتاقک گلی» روایتی عاشقانه در دل عملیات مرصاد را به تصویر می‌کشد. قصه فیلم درباره آزاد کردن دخترانی در روستای «شیان» است که در یک اتاقک گلی توسط منافقین گرفتار شده‌اند.
یکی از شاهدان این ماجرا داود صبوری تهیه‌کننده همین فیلم است. او یکی از همان رزمنده‌هایی بوده که برای نجات این دختران گرفتار شده، همراه دیگر همرزمانش وارد عملیات شده است.
نوید پورفرج، تورج الوند، آناهیتا افشار، تینو صالحی، فریدون حامدی، هادی شیخ‌الاسلامی، سعید دشتی و سعید زارعی از جمله بازیگرانی هستند که در «اتاقک گلی» نقش‌آفرینی می‌کنند.

*یادگار جنوب
در ادامه اکران فیلم‌های روز هفتم جشنواره، تماشاگران سینما ونوس در سانس 18 به تماشای «یادگار جنوب» می‌نشینند.
دومین فیلم بلند داستانی حسین دوماری و پدرام پورامیری، عشق جنون‌آمیز یک دختر و پسر را روایت می‌کند. پسر در حالی که دختر در کماست او را عقد کرده و شرایط پیچیده‌ای را رقم می‌زند.
وحید رهبانی، الناز شاکردوست، سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی و صابر ابر از بازیگران «یادگار جنوب» هستند.

*کاپیتان
پردیس سینمایی بازار شهر در نخستین سانس خود در ساعت 18 پذیرای تماشاگران فیلم «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای است.
حمزه‌ای که شش سال قبل نخستین فیلم بلندش را با بازی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی ساخته بود، برای ساخت دومین فیلم بلندش دست روی یک سوژه انسانی با موضوع کودکان سرطانی گذاشته و به سراغ محل درمان کودکان سرطانی در بیمارستانی رفته که مملؤ از امید به زندگی است.
فیلمنامه «کاپیتان» را امیرمحمد عبدی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌کنم.»
پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور و پرهام غلاملو از بازیگرانی هستند که در «کاپیتان» بازی می‌کنند.


*وابل
آخرین فیلمی که در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم به روی پرده می‌رود، «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی است.
اصلانی که از تصویربرداران کارکشته سینمای ایران است و بیشتر او را به عنوان مدیر فیلمبرداری می‌شناسند و ساخت دو فیلم «جینگو» و «حمال طلا» را در کارنامه دارد، در سومین تجربه فیلمسازی خود «وابل» را راهی جشنواره فیلم فجر کرده است.
او در «وابل» که به معنای باران تند است و لرستانی‌ها آن را برای باران‌های سیل‌آسا به‌کار می‌برند، روایتگر زندگی اهالی یک روستاست که بعد از سیل، بی‌خانمان شده‌اند و در یک ایستگاه متروک قطار به‌طور موقت زندگی می‌کنند.
نوید پورفرج، آزاده زارعی، رامین راستاد، هژیر سام احمدی، آسنات درگاهی، مائده طهماسبی و فرید سجادی حسینی بازیگران فیلم سینمایی «وابل» هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها