أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۴۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
با وجود اینکه عموم مردم فکر می‌کنند که باید برف روی درختان را تکاند تا مانع از شکست شاخه‌ها شد، افرادی معتقدند که نباید برف روی درختان را تکاند!

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، همزمان با برودت هوا و بارش شدید برف در تهران شاهد انباشت برف بر روی شاخه‌های درختان هستیم. انباشت برف بر روی شاخه‌های درختان این نگرانی را ایجاد می‌کند که شاخه‌های جوان‌تر که هنوز تنومند نشده‌اند، ممکن است بر اثر سرما بشکنند؛ لذا مردم و یا شهرداری اقدام به تکاندن درختان می‌کنند.

اما در مقابل این دیدگاه، افرادی معتقدند که نباید برف روی درختان را تکاند! این افراد معتقدند که قرار گرفتن برف بر روی شاخه‌های درختان یک فرآیندی معمولی طبیعت است و نباید نگرانی از بابت آن داشت. برف با سرمایی که همراه خود دارد می‌تواند بسیاری از آفات و کنه‌های درختی را که در فصول گرم سال می‌توانند باعث نابودی درخت شوند را از بین برده و از این اتفاق جلوگیری کند.

بارش اخیر برف در شهر تهران باعث شده تا این متن تحت عنوان لطفاً برف روی درختان را نتکانید به مراتب در فضای مجازی دست به دست شود.

در این رابطه محمد درویش؛ عضو سابق هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور نوشت: این دیدگاه که نباید برف روی درختان را تکاند تنها درخصوص درختان پهن برگ خزان‌کننده صادق است و اگر انباشت برف بر روی درختان زینتی و همیشه سبز ازجمله سوزنی برگ‌ها منجر به شکسته شدن آن‌ها می‌شود؛ لذا شهرداری‌ها و نیروهای داوطلب باید به سرعت اقدام به تکاندنِ درختان کرده تا خدای‌ناکرده اتفاق تلخی رخ ندهد.

لازم به ذکر است که تکاندن درختان نیز باید با رعایت احتیاط و به شکل اصولی انجام شود چرا که شاخه درختان در اثر سرما شکننده‌تر شده و ممکن است در صورت وارد شدن کوچکترین فشاری بشکند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها